/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szuper dögös a Honda Civic Type R

2014. szeptember 29. 12:20   |   Autoblog
címkék:  

A Honda remekül adagolja az új Civic Type R-rel kapcsolatos információkat, mi pedig egyre inkább vágyunk a forró ferdehátúra. Nem csoda, az új Civic Type R minden idők legextrémebb Type R-jeként lép színre, s érkezésével teljesen új, teljesítményorientált korszak kezdődik a Honda történetében. Ha minden úgy lesz, ahogy ígérik, a japán gép lehet a kategória favoritja.

A különleges modell mozgatását az Earth Dreams Technology motorcsalád tagjaként bemutatkozó 2.0 i-VTEC motorra bízták a Honda mérnökei, mely több mint 280 lóerővel ruházza fel a minden elődjénél vadabb Type R-t. Fejlett műszaki alapjainak köszönhetően olyan nagynevű felmenőknél is hatékonyabb, mint az Integra, az Accord vagy az NSX Type R változata, s persze a korábbi Civic Type R-eket is felülmúlja.

Az új erőforrás úgy nyújt kiemelkedő teljesítményt, hogy közben az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak is megfelel. A korábban alkalmazott szívómotor helyett az új Type R-ben turbófeltöltéses hajtómű dolgozik, soha nem tapasztalt erőt biztosítva az alsó fordulatszám-tartományban. Mindehhez a Honda VTEC szelepvezérlése társul, így a felső régióban is megdöbbentően húz az újonc, pont azt a szenzációs vezetési élményt nyújtva, amit a Type R tulajdonosok annyira kedvelnek a típusban.

A Civic Type R-ben debütál a Honda új ’+R’ gombja is, amelyet a kormánykerék mellett helyeztek el a mérnökök, s arra szolgál, hogy még inkább hegyessé tegye a Civic Type R viselkedését. Amennyiben a pilóta megnyomja, a gázreakciók gyorsabbá válnak, a teljesítményleadás még agresszívebb lesz, és minden egyéb beállítás is a sportos használathoz igazodik, így közvetlenebb kormányzás és – a négypontos adaptív lengéscsillapító rendszer révén – feszesebbre hangolt futómű segíti a kanyarvadászatot. A ’+R’ üzemmód a pályahasználatot is megengedi.

A kerekek tapadását egy újabb ügyes megoldás, a Steer Axis névre keresztelt első futómű fokozza. Működésének lényege, hogy az első kerekeknél két segédfüggőcsapszeg segít kiküszöbölni a hajtási befolyást, ezáltal a kétliteres, turbófeltöltéses i-VTEC motor a lehető leghatékonyabban adhatja le erejét. Az adaptív lengéscsillapító rendszer vezérlőegysége mindig az útviszonyoknak megfelelően változtatja a felfüggesztések feszességét. Az áthangoláshoz mindössze egy ezredmásodpercre van szüksége az elektronikának, így a Civic Type R vezetője csupán annyit vesz észre, hogy rossz minőségű úton is kiváló a menetkomfort, forszírozott tempónál pedig elképesztően stabil és precízen kormányozható az autó.

Akárcsak az elődmodellek, az új Civic Type R is hatfokozatú, manuális váltóval kerül a szalonokba, de a fejlesztőgárda tovább finomította az egységet, hogy még élvezetesebb legyen a vezetési élmény.

Mindehhez hozzátartozik, hogy a vadonatúj Civic Type R-t az európai vásárlók, illetve autóvezetők igényeihez igazították a mérnökök. Gyártása is az öreg kontinensen, egészen pontosan az Egyesült Királyságban, a Honda swindoni üzemegységében zajlik majd. Forgalmazása 2015-ben kezdődik. Már nagyon várjuk.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/