Terepkombival rukkolt elő a Mercedes
címkék: all terrain, e-osztály, e-osztály all terrain, e-osztály kombi, mercedes, offroad, párizsi autószalon
A Mercedes is csatlakozott az elit terepkombik mezőnyéhez. Az Audi A6 allroad quattro és a Volvo V90 Cross Country közvetlen konkurenseként bemutatta az E-osztály kombi terepes kivitelét, amely emelt hasmagassága, nagyobb kerekei és összerékhajtása révén oda is eljut, ahová normál társai nem.
Az E-osztály All Terrain modellt ellátták számos olyan kiegészítővel, amelyek offroados kinézetet kölcsönöznek a számára. A szem először a SUV-stílusú “kétuszonyos” hűtőmaszkon akad meg, majd lejjebb az egyedi kialakítású, robusztus lökhárítón állapodik meg. Ennek felső részét színre fújták, míg alsó részét meghagyták fekete műanyagnak. Az ezüst festékkel kiemelt középső rész masszív hatást kelt és nyújt némi védelmet – ez is a koncepció része. A terepjárós karaktert a fekete műanyag kerékjárati ívek és köszöbidomok is hangsúlyozzák. A kerekek óriásiak, 19 vagy 20 hüvelyk átmérőjűek és a rájuk húzott abroncsok oldalfala is magasabb a szokásosnál. A hátsó lökhárító alsó része ugyancsak fekete műanyag, króm-ezüst középső résszel – strapabíróbb, mint a normál kivitel.
Az új E-osztály All-Terrain forgalmazása az új fejlesztésű, 2 literes, 194 lóerős turbódízel motorral indul (E 220 d), amelyet később egy hathengeres dízelmotor is követ majd. Mindkét erőforráshoz a szintén friss, 9-fokozatú automataváltót kapcsolják. Az Euro 6-os normájú, high-tech turbódízel 194 lóerőt és 400 Nm nyomatékot ad le, utóbbit már 1600-as fordulatszámtól. Kereken 8 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára és 232 km/órás csúcssebességet biztosít számára.
Az All-Terrain modellt szériában Dynamic Select menetmód választó rendszerrel szerelik, amely ötféle menetprogram kiválasztását engedi meg. Ezek hatást gyakorolnak a motorra, a váltóműre, az menetstabilizáló rendszerre és a kormányműre. Modellspecifikus vonás a GLE modelltől átvett All-Terrain program, amely négyféle beállítást kínál terepen. A programot aktiválva a légrugós felfüggesztéssel szerelt Mercedes kombi azonnal megemelkedik 2 centimétert, és az ESP illetve a kipörgésgátló is eltérő karakterisztikára vált.
A mentmódoktól függetlenül a Mercedes még feljebb is emelhető, akár 35 mm-rel az utazómagasság fölé. Az All Terrain modell egyébként 29 mm-rel magasabb az E-osztály kombinál; ebből 14 mm a gumik számlájára írható, 15 mm pedig a nagyobb hasmagasság érdeme. Persze a prémium terepkombival így sem javallott kemény terepre merészkedni, hasmagassága ugyanis maximum 156 mm lehet.
A robusztus E-osztály kombi a Párizsi Autószalonon debütál és 2107 tavaszán indul az értékesítése.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)