/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új képeken a Škoda Superb kombi

2015. július 10. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

Új képek érkeztek a cseh gyártó zászlóshajójának kombi változatáról, amely a jövő héttől Magyarországon is előrendelhető. A Superb Combi formavilágában és technikájában is új szintre emeli a modellsorozatot, átlag feletti térkínálata pedig tovább bővült.

Az új Škoda Superb Combi formai nyelvezete egyéni, miközben dinamikus elegancia és kiegyensúlyozott arányok jellemzik. Eleje erőt és magabiztosságot áraszt. Széles hűtőrácsa, ugyancsak szélesen húzódó, határozott metszésű fényszórói és a tagolt lökhárító révén vizuálisan még szélesebbnek hat. A markáns hűtőrács és a motorházfedél peremén elhelyezett márkaembléma eközben az orr közepére irányítja a figyelmet. A motorházfedelet szintén karakteres formák jellemzik.

Oldalt a magasan futó tornádóvonal vizuálisan megnyújtja az autót, miközben a további fénytörési élekkel látványos fény-árnyék játékot űz. Az alatta ívelő „Wing Line” tovább erősíti a tornádóvonal hatását. Nemkülönben kifejező a Superb Combi hátulja, ahol szintén a vízszintes vonalaké a főszerep, feszes és letisztult hatást keltő felületek mentén. A széles és karcsú, kétrészes kialakítású hátsó fényszórók már alapkivitelben LED-technikájúak.

Az új Superb Combi térkínálata már eleve meglehetősen tágas elődjéhez képest tovább bővült. Ennek hátterében elsősorban a moduláris keresztmotoros platform (MQB) alkalmazása áll, amely hosszabb tengelytávot és szélesebb nyomtávokat, s ezzel optimális belső méreteket tett lehetővé. Az eredmény pedig egyértelműen nagyobb hely, elöl és hátul egyaránt. A vezető és az első utas könyökmagasságban 39 milliméterrel megnövelt szélességet, valamint ugyancsak nagyobb fejteret élvezhet. Valósággal „fejedelmi” kényelem várja a hátul utazókat, például 157 milliméteres térdmagasságban mért lábtérrel, ami közel kétszerese a Superb Combit követő vetélytársáénak. A fejtér a piaci szegmens minden tagját felülmúlva elöl 995, hátul 1001 milliméter, míg a könyökmagasságban mérhető hátsó szélesség 70 milliméterrel nőtt. Ugyancsak a szegmens legjobbja a 660 literes csomagtartó, amely 27 literrel múlja felül a Superb Combi második generációjáét.

Számos teljesen új kényelmi megoldással felel meg az új Superb Combi a legmagasabb igényeknek is. Különleges kényelmi felszerelése a Vezetői Profil Választás (Driving Mode Select) menetdinamikai szabályzórendszerrel kiegészített adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (DCC). Szintén új fejlesztésű klímaberendezések – köztük az elsőként kínált háromzónás automatikus csúcsváltozattal – gondoskodnak optimális hőmérsékletről és légminőségről az utastérben. A hideg hónapokra állóhelyzeti fűtés, elöl és hátul ülésfűtés, illetve fűthető első szélvédő és fűthető ablakmosó fúvókák állnak rendelkezésre.

A bal hátsó ajtó egyetlen esernyője helyett immár mindkét első ajtóban található egy-egy esernyő. Különösen kényelmes az új, elektromos mozgatású csomagtérajtó, amely úgynevezett virtuális pedállal is kiegészíthető. Ekkor a hátsó lökhárító alatti megfelelő lábmozdulat hatására automatikusan tárul fel a csomagtér. A parkolás szintén különösen kényelmes lehet a parkoló-asszisztens legújabb generációjával, amely az automatikus be- és kiállást is lehetővé teszi. Ugyancsak újdonság e modell kínálatában a tolatókamera.

Az új Superb Combi a connectivity és infotainment szolgáltatások terén is mércéül szolgálhat, a Volkswagen Csoport moduláris infotainment koncepciója (MIB) alapjain ugyanis mindjárt négy teljes egészében új fejlesztésű rendszer is rendelkezésre áll. E berendezések jóval gyorsabbak a korábbiaknál, nagyfelbontású érintőképernyővel vezérelhetők, miközben több funkciót és újabb csatlakozót kínálnak. A csúcsot a Columbus rendszer képviseli, amely kívánságra az LTE-szabvány szerinti nagy sebességű internetkapcsolatra is alkalmas SIM kártya bemenettel is rendelhető.

Első ízben kapcsolható össze a Superb Combi az okostelefonnal, amelynek bizonyos alkalmazásai immár az autó infotainment rendszerének képernyőjén is megjeleníthetők. Az ehhez szükséges SmartLink technika a MirrorLink, az Apple CarPlay és az Android Auto rendszereivel egyaránt kompatibilis. A Škoda által kifejlesztett SmartGate révén a jármű bizonyos adatai az okostelefonra is lehívhatók, tárolhatók és a megfelelő alkalmazást futtatva felhasználhatók. A Media Command App segítségével pedig első alkalommal kezelhető az autó infotainment rendszere a hátsó ülésről is.

A beltér variálhatóságát az immár a csomagtér felől is lehajtható üléstámlák, valamint az első utasülés lehajthatósága növeli. Az első utasülés kívánság szerint akár kényelmesen a hátsó ülésekről elektromosan is vezérelhető. A csomagtérben található egy LED elemlámpa, amely igény szerint kivehető és kirakható a karosszériára mágneses felületének köszönhetően.

A negyedik negyedévben érkező Superb Combi palettáján az MQB-technikára épülő, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű erőforrások sorakoznak. Az öt benzines (TSI) és a három dízelmotor (CR TDI) egyaránt kielégíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait és már alapkivitelben tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás, illetve a fékenergia visszanyerés (rekuperáció) rendszereit. A benzines aggregátok a 125-280 LE, míg az új dízelek a 120-190 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel.

Sebességváltóként – a benzines belépőmotor kivételével – korszerű automata DSG konstrukciók állnak rendelkezésre. Négy aggregát (1.4 TSI 150 LE, 2.0 TSI 280 LE, 2.0 TDI 150 LE és 190 LE) a Haldex-5 tengelykapcsolóval működő központi differenciálművel szerelt, korszerű összkerékhajtással is szerepel a választékban.

Rengeteg vezetői segédrendszer is rendelkezésre áll az autóhoz, mint például az adaptív sebességszabályzás, a proaktív utasvédelem, a sávtartó asszisztens, a közlekedési torlódás asszisztens, a vészhelyzet-asszisztens, a holttér-figyelő rendszer hátsó kiállás-asszisztenssel, a fáradtságérzékelő funkció, valamint a közlekedési táblák kameraalapú felismerése.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/