/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új motorok és váltó a Peugeot 308-ban

2018. február 16. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot új, tisztább motorokkal látja el a 308-as szériát, és rendszeresíti a kínálatban a japán Aisin nyolcfokozatú automata váltóművét is. Utóbbi immár az új 130 lovas turbós benzines és dízel aggregáthoz, valamint a szintén friss, 225 lóerős egységhez is társítható.

PEUGEOT_308_0905JS_213_0

Mostantól az összes PureTech 130 S&S, illetve BlueHDi 130 S&S motorral szerelt új Peugeot 308 modellhez rendelkezésre áll az új 8-fokozatú automata sebességváltó (EAT8). A Peugeot 308 GT modellek esetén az EAT8 váltó – most először – a nagy teljesítményű PureTech 225 S&S motorhoz is párosítható lesz.

A terület japán szakértőjével, az Aisin céggel együttműködésben kifejlesztett EAT8 automata váltó eddig csak az új 308 GT BlueHDi 180 S&S modellekhez állt rendelkezésre, hamarosan azonban már a BlueHDi 130 S&S, PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S erőforrásokhoz is választható lesz.

Az Euro 6c szabványnak megfelelő motorokhoz készült új generációs váltómű az EAT6-hoz képest akár 7%-os fogyasztáscsökkentést tesz lehetővé, köszönhetően a korábbi 6 helyett immár 8 fokozatának, az EAT6 váltóhoz képest 2 kg-mal alacsonyabb súlyának, s az automatikus N (Neutral) üzemmódba váltásnak, mely funkció 25 és 130 km/h között áll rendelkezésre ECO módban. Csak akkor léphet működésbe, amikor sem a gáz-, sem a fékpedálra nem helyeződik nyomás. Ez a vezető számára teljesen átlátható módon működő funkció csökkenti a váltóművön belüli súrlódást, és kb. 3%-kal visszafogja a gépjármű fogyasztását.

Az újonnan kifejlesztett EAT8 váltó páratlanul kényelmes használatot és sebességváltásokat tesz lehetővé. A „puhább” nyomatékváltó minden sebességtartományban igazi vezetési kényelmet nyújt. A szériában kormányról vezérelhető sebességváltó manuális beavatkozásokra is lehetőséget nyújt a vezetőnek, anélkül hogy megszakadna az automatikus vezérlés. A Park funkció a motor leállításakor automatikusan működésbe lép.

A 2017 szeptemberétől érvényes Euro 6c emissziós szabvány értelmében a motorok nitrogén-oxid-kibocsátása valós körülmények között nem haladhatja meg a típusjóváhagyás során megállapított érték 2,1-szeresét. A PSA Csoport tett egy önkéntes vállalást új motorjaira vonatkozóan, melynek értelmében már mostantól 1,5-szeresben maximálja ezt az értéket, ami igazából csak 2020-tól volna szükséges.

Az 1,5 literes BlueHDi 130 S&S motor már alacsonyabb fordulatszám mellett is nagyobb nyomatékával, illetve a magasabb tartományokban is fenntartott teljesítményével olyan mutatókat produkál, amelyek a nála nagyobb (2,0 literes) erőforrásoknak is becsületére válnának. Az 1,6 BlueHDi 120 S&S motorhoz képest 4–6%-kal alacsonyabb fogyasztás elsősorban a kisebb hengerűrtartalomnak, egy új, nagy hatékonyságú EGR hőcserélőnek, valamint a speciális kialakítású égéstérnek köszönhető (utóbbi a 24 órás Le Mans-i autóversenyen szereplő 908 versenyautón bizonyított).

Az 1,5 literes BlueHDi 130 S&S motor új NOx-kezelő rendszerrel rendelkezik, amely egy – a motor közelében elhelyezett – második generációs SCR-katalizátort és egy részecskeszűrőt foglal magában. A PureTech 130 S&S motorokat a korábbi változatokhoz képest 4%-os nagyságrendű fogyasztáscsökkenés jellemzi. Működésük optimalizálása az alábbiaknak köszönhető: magasabb arányú kipufogógáz-visszavezetés, 200 helyett 250 bar alatti közvetlen befecskendezés, alacsonyabb súrlódás és optimálisabb kialakítású turbókompresszorok.

A PureTech 225 S&S EAT8 változat Sport üzemmódja még gyorsabb fokozatváltásokat tesz lehetővé, Drive módban például a korábbi 850 ms-ról alig 500 ms-ra csökkenhet a váltási idő. A CO2 mellett a NOx és a HC (elégetlen szénhidrogének) kezelését is ellátó 3-utas katalizátor mellé a PureTech 130 S&S és PureTech 225 S&S motorokon egy passzív regenerációt alkalmazó részecskeszűrő (GPF) is alkalmazásra került.

A PureTech S&S 130 EAT8 és BlueHDi 130 S&S EAT8 kombinációk Active, Allure és GT Line felszereltségi szinten kerülnek forgalomba. A GT család a PureTech 225 S&S EAT8 változattal bővíti az eddig csak a BlueHDi 180 S&S  EAT8-ből álló kínálatát (2018 2. félév). A 110 és 130 lóerős Euro 6c 1.2 PureTech motorok márciustól, míg a 100 és 130 lovas Euro 6c 1.5 BlueHDi motorok májustól kerülnek forgalomba.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/