/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új szedánt vezet be Európában a Lexus

2018. április 27. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

A Lexus egyszerre leplezte le vadonatúj luxusszedánját, az ES-t a Pekingi Autószalonon és tartott ezzel párhuzamosan egy exkluzív bemutatót Brüsszelben. Tudniillik a felső-középkategóriás szedán most első ízben az öreg kontinensen is kapható lesz. Az európai piacokon, így nálunk is csak a hibridhajtású ES 300h modell lesz kapható, ez év decemberétől.

A Lexus ES hetedik generációja még magasabbra tör, immár kontinensünkön is. Az autó kényelme és kifinomultsága régóta közmondásos a vásárlók körében, s az új ES pontosan erre a hírnévre épít – mindezt pedig jóval dinamikusabb formatervvel és még élvezetesebb menetteljesítménnyel fejeli meg. Az új modellen még határozottabban érvényesül a Lexus dizájn-irányvonala és a márka szándéka, hogy izgalmasabb, érzelmeket és szenvedélyeket ébresztő autókat alkotva még szélesebb vásárlóközönséget szólítson meg.

A hetedik generációs ES először a nyugat-európai piacokon jelenik meg, új tagjaként annak a Lexus-termékvonalnak, amely az LS és az LC kupé érzelmeket ébresztő formai megoldásaival nyitott új fejezetet a márka történetében. A szemet gyönyörködtető stílus kulcsa a vadonatúj Global Architecture – K (GA-K) padlólemez. A modell Európában, így Magyarországon is a legújabb, negyedik generációs full hibrid hajtással lesz elérhető ES 300h néven, más piacokon, így például Oroszországban benzinmotoros változatok is lesznek, ES 200, ES 250 és ES 350 néven.

Az új Lexus ES hosszabb (+65 mm), alacsonyabb (-5 mm) és szélesebb (+45 mm), mint elődje. A megnyújtott tengelytávolság (+50 mm) miatt a kerekek közelebb kerülhettek a sarkokhoz, ráadásul az első és a hátsó nyomtáv is nőtt (+10 és +37 mm). Az ES leglátványosabb eleme az orrkialakítása, ami az egyes modellváltozatoknál látványosan más és más. A standard változatok elegáns hűtőrácsát a középen elhelyezett Lexus-emblémából kiinduló díszlécek alkotják, míg a modellsorozatban most először megjelenő F SPORT kivitelnél a hűtő megjelenését fekete színű, keresztirányú mintázat határozza meg, összhangban az első sarkok kimetszett elemeivel. A korábbi generációktól eltérően az autó megjelenését most a lendületes tetővonal határozza meg.

A finoman kidolgozott hátsó rész LED lámpatestei körülölelik a sarkokat, így látványuk minden nézőpontból jól érvényesül. Az F SPORT modellek megjelenését hátsó légterelő és emblémák teszik teljessé. A standard ES modellekhez három különböző, 17 és 18 colos keréktárcsa rendelhető, az F SPORT változat pedig 19 colos kerekeken gördül. A külső fényezések 12 árnyalatból álló palettáján új bézs és zöld színek is megjelentek. Az F SPORT modellek kínálatában szereplő exkluzív Viharkék és F Fehér színek hatásosan egészítik ki az autó energiától feszülő dizájnját.

Az utastérben a központi kijelző, a műszeregység és a head-up display egy szoros egységben kapott helyet. Mindeközben az első utas egy nyitottabb, tágas és megnyugtató környezetben foglal helyet. Az autóban ülők akadálytalanul kapcsolatban maradhatnak a külvilággal, amiről a számos kapcsolt szolgáltatást kínáló opcionális navigációs rendszer gondoskodik; a navigáció egyébként egy 12,3 colos multimédia kijelzővel és a második generációs Remote Touch érintőpaddal kezelhető. A rendszer hangvezérlése mobil asszisztensként is működik majd, amivel a vezető okostelefonja is vezérelhető.

A hátsó utasok kényelme már hosszú ideje az ES egyik védjegye, és az új modellben ezt a meredekebben ereszkedő tetővonal ellenére is sikerült magasabb szintre emelni. Ezt a csípőpont alacsonyabbra helyezésével és gondosan megformált, tágasabb fejteret kínáló tetőkárpitozással sikerült megoldani, nem beszélve a hosszabb tengelytávolságból adódó bőségesebb lábtérről. Az utastér új színsémái jól beleillenek a ‘provokatív elegancia’ alaptémájába. A Telt Krémszín opció és a barna tetőkárpit kombinációja modern, ugyanakkor meghitt látványt és hangulatot teremt. A választékban megtalálható még a Fekete, a Chateau és a Topáz Barna is.

Az új F SPORT változat belső tere egészen más benyomást kelt: a dizájnerek egy újfajta metálhatású kabindekorációt dolgoztak ki, ami a Lexus minden eddigi megoldásától különbözik. Az utastér egyedi karakterét a tradicionális japán kardok által ihletett “Hadori” mintázat teremti meg, aminek szeszélyes hullámvonalai háromdimenziós hatást keltenek, és látványuk minden szögből más és más. A standard ES modellek vásárlói továbbra is szabadon választhatnak a hagyományos anyagok, például a bambusz és a Shimamoku fabetétek között.

Az F SPORT modellekbe adaptív futómű kerül – hasonló szerkezet, mint ami az LC kupéban is található. Ez a berendezés 650 különböző szinten képes állítani a lengéscsillapítás erejét, így bármilyen útfelületen kimagasló kényelmet biztosít. Ugyancsak az F SPORT változat exkluzív kiegészítője az üzemmódválasztó rendszer Sport+ beállítása is, ami a lehető leggyorsabb gáz-, váltó- és futómű-reakciókat kínálja.

A Nyugat- és Közép-Európában, így hazánkban forgalmazásra kerülő ES 300h modellben egy negyedik generációs, önmagát töltő hibrid hajtásrendszer működik – méghozzá rendkívül csekély üzemanyag-fogyasztással, minimális károsanyag-kibocsátással, ugyanakkor olyan tekintélyes teljesítménnyel. A rendszer intelligensen párosítja a 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor és a könnyebb, kompaktabb, mégis nagyobb energiasűrűségű elektromotor erejét. A rendszer összteljesítménye 218 LE, kombinált ciklusban mért üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 4,7 l/100 km. A nikkel-metál-hidrid akkumulátor is kompaktabb méretű lett, így teljes egészében elfér a hátsó üléssor alatt.

A Lexus zászlóshajójához, az LS-hez hasonlóan az új ES szedán is szélesebb vásárlóközönséget szeretne megszólítani. Éppen ezért az autó mindent tud, amit a hagyományos Lexus-vásárlók elvárnak – emellett viszont sok olyan dolgot is kínál, amelyek azok számára lesznek vonzók, akik eddig nem számoltak a márkával.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/