/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

Új turbómotor a Citroën C4-ben

2014. április 01. 19:40   |   Autoblog
címkék:  

Új taggal bővül a Peugeot-Citroën PureTech benzinmotor családja. A 2012-ben bevezetett 1 literes 68 lóerős, illetve 1,2 literes 82 lóerős szívómotorok mellé érkezik a turbós, ugyancsak háromhengeres, 130 lóerős e-THP 130, amely teljesíti az Euro 6-os környezetvédelmi norma előírásait. Az új erőforrást a Peugeot-nál először a 308, a Citroënnél pedig a C4 kapja meg.

Az új 1,2 literes motor háromhengeres szerkezete, illetve az alkalmazott technológiák (turbófeltöltő, közvetlen befecskendezés, folyamatosan változó vezérlés stb.) kivételesen kényelmes használati feltételeket biztosítanak. Az e-THP 130 motor teljesítménye figyelemreméltó: 5500 ford./percnél 130 lóerő áll rendelkezésre, maximális nyomatéka pedig 230 Nm (1750 ford./percnél). Ugyanakkor egy kifejezetten kompakt erőforrásról van szó.

Az új erőforrás a jelenleg használatos négyhengeres motorokhoz képest 23%-kal alacsonyabb (143 g helyett alig 110 g-os) CO2-kibocsátást produkál. A legújabb generációs, nagy hozamú (240000 ford./perc) turbókompresszor alkalmazásának hála az e-THP 130 motor igazán optimális nyomatékkarakterisztikával büszkélkedhet: a csúcsnyomaték 95%-a már 1500 ford./perctől egészen 3500 ford./percig kihasználható.

A befecskendező pozíciója, a sugár iránya, a ciklusonként akár 3-szori befecskendezés szekvenciális vezérlése, valamint az akár 200 baros befecskendezési nyomás egyaránt szerepet játszik abban, hogy a benzin optimális porlasztással juthat az égéstérbe, ahol az égés a lehető legtökéletesebb körülmények között történik. A fogyasztás és a szennyezőanyag-kibocsátás is jelentősen csökkent, ami az égéstér optimális belső kialakításának, valamint a szívó- és kipufogó oldalon egyaránt megtalálható vezérműtengely-fázisállítóknak köszönhető.

A Citroën C4 e-THP 130 motor 110 g/km-es CO2-kibocsátásával kifejezetten környezetkímélő, 4,8 l/100 km-es (vagyis az előző generációs és 10 lóerővel gyengébb változathoz képest 23%-kal alacsonyabb) vegyes fogyasztásával pedig az ügyfelek pénztárcáját is kímélő megoldásnak számít.

A Citroën C4 már kapható az új háromhengeres turbómotorral, mégpedig Collection és Exclusive felszereltséggel, kedvezményes áron 5 014 000 és 5 564 000 forintért. Sőt, aki az autó vásárlásánál a Go Citroën program szolgáltatásait veszi igénybe, már 4 542 000 forintért beülhet az autóba.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

luck66
2014-04-02 - 14:11

jók ezek a turbók,de majd a szerviz után derül ki,hogy 3x annyiba kerül fenntartani,mint 4hengeres szívót

droland
2014-04-02 - 17:46

Az igaz, csak a folyamatosan szigorodó CO2 előírás kényszeríti a gyártókat az egyre kissebb cm3-ra, hengerszámra, melyeknek a teljesítményét könnyedén csak turbóval lehet kompenzálni. Ki fog megvenni egy 50 lovas szívó autót 1300kilóval?


*/