/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újjászületett a Peugeot 3008

2016. május 23. 17:30   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot az utolsó csavarig átdolgozta kompakt szabadidőautóját, a 3008-cat. Jól tette, ugyanis a korábban identitás zavarral küzdő modell egy szemet gyönyörködtető, értékes hatású, high-tech autó lett, amely méltón képviselheti a márkát a crossoverek rendkívül népszerű C szegmensében. Az új, rendkívül vonzó 3008-cal először élőben az októberi Párizsi Autószalonon lehet majd találkozni-

Évek óta valamennyi szegmensben robbanásszerűen nő a szabadidőautók piaca. Európában a mindenkor legjelentősebb és legváltozatosabb C szegmensben a két és félszeresére nőttek az eladások 2009, a Peugeot 3008 első generációjának bevezetése óta. Azóta Európában, az összes kategóriát egybevetve, minden tizedik autó a C szegmens szabadidőautói közül talál gazdára. A Peugeot az új, feljebb pozícionált 3008-cal szeretné megvetni a lábát a C szegmens modelljei között.

Az igazából egyik járműkategóriába sem egyértelműen beilleszthető előddel szemben az új 3008 klasszikus szabadidőautó: függőleges orr-részt, hosszan elnyúló, vízszintes motorházfedelet, magas övvonalat, széles védőelemeket, nagyméretű kerekeket, megemelt hasmagasságot és hosszanti tetőrudakat vonultat fel. Ám mindezt érzelemmel is megtoldja.

A függőleges frontrész rendkívül erőteljes és határozott. A krómozott, csiszolt felületekkel ellátott, széles hűtőrács dominál rajta. A halogén fényszórók átható vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az első résznek. Ez a tekintet még élesebbé válik, amikor az orr-rész opcióként fénydiódás lámpákat kap. A frontrészt a nagyszámú széles légbeömlő tovább tarkítja. A bordázott motorházfedél vonala a lágyan emelkedő szélvédőben folytatódik és az első kerekek tengelye mögé fut, ami aztán kiegészül a fényszórók közvetlen folytatásában elhelyezett oldalsó krómbetétekkel.

A 3008 a kiegyensúlyozott arányok miatt kevésbé tűnik masszívnak és alacsonynak, mint a versenytársak többsége. Hogyan érték el ezt? Részben a második felszereltségi szinttől opcióként igényelhető csillogó fekete tető alkalmazásával, amelyet a hátsó spoilerig futó, szériában kínált, rozsdamentes acélból készült díszcsík hangsúlyoz. A Black Diamond tető egyedibbé, dinamikusabbá és igényesebbé teszi a jármű megjelenését. A döntött hátsó szélvédő alatt vízszintes csillogó fekete vonal foglalja magába az opális fénydiódás lámpákat, amelyek a Peugeot oly jellegzetes, éjjel-nappal azonnal felismerhető, három karomból álló fényjelzését rejtik.

Az új 3008-ba beszállva egy másik izgalmas világba érkezünk. A tekintetet azonnal magára vonzza a szinte futurisztikus, látványos műszerfal. A minden ízében modern egység a Peugeot i-Cockpit legújabb kiadása. Az i-Cockpit a vezető örömére és fokozott összpontosítására tervezett, high-tech környezetben megvalósított vezetőhely. A kormánykerék még kisebb lett; két lapos részt alakítottak ki rajta, alul és felül, ami jobb fogást eredményez, valamint növeli a vezető látóterét és lábterét. A nagyméretű, 8 colos érintőképernyő a műszerfal közepére helyezett tabletként jelenik meg; a kapacitív technológiának köszönhetően fokozott reakciókészség és praktikusabb használat jellemzi. A hat különlegesen elegáns zongorabillentyűt formázó kapcsoló segítségével közvetlenül és folyamatosan hozzáférhetünk a legfontosabb kényelmi funkciókhoz: rádió, légkondicionáló, navigáció, az autó beállításai, telefon, valamint a mobiltelefon alkalmazások.

A magasra helyezett műszercsoport nagyfelbontású, futurisztikus megjelenésű 12,3 colos képernyője alapfelszerelés. A műszeregység, melynek összes funkciója programozható és személyre szabható, minden olyan funkciót tartalmaz, amelyet a vezető közvetlenül a látómezejében szeretne tudni. A kormánykapcsolók segítségével elérhető öt különböző kijelzési módnak köszönhetően a vezető tetszése szerint komponálhatja meg a kijelzőt. Számos információt megjeleníthet: navigáció, vezetéstámogató rendszerek, motorbeállítások, fedélzeti számítógép, dinamikus jellemzők stb.

Az anyagválasztás igényes, a kivitelezés nem ismer megalkuvást. Bőrt, szaténfényű krómbetéteket, karbon vagy textil hatású felületeket egyaránt találunk az utastérben. Lakástextilek ihlették az ajtópanelek bevonatát, a tetőkárpitot, a szélvédő-oszlopok bevonatát, sőt, még a műszerfalon futó szegélyt is, ami pedig igazán ritkán látható megoldás egy autóban: rendkívül modern és bensőséges hatást kelt.

Az EMP2 padlólemeznek köszönhetően a karosszéria arányai átalakultak. A 3008 4,4 méter hosszú, 1,6 méter magas, több mint 1,8 méter széles, tengelytávja pedig 2675 mm-es, tehát jóval nagyobb elődjénél és tágasabb utasteret kínál. A csomagtér is gyarapodott, immár 520 literes, az ülések ledöntésével pedig 1482 literesre bővíthető. Praktikus, hogy az első utasülés támlája is lehajtható, így akár 3 méter hosszú tárgy is szállítható. Ezen kívül minden változatban alapfelszerelés a hátsó üléspad középső kartámaszába rejtett sízsák. Ez a hátsó ajtó érintés nélküli nyitásával egészíthető ki.

Az új 3008-ba rengeteg vezetéstámogató rendszert is beépítettek. Automatikus vészfékezés, ütközés veszélyére figyelmeztetés, akaratlan sávelhagyásra figyelmeztetés, vezető éberségére figyelmeztető rendszer, tábla felismerés, adaptív tempomat stop funkcióval és aktív holttérfigyelő rendszer is rendelkezésre áll, de rendelhető 360 fokos kamera és parkoló asszisztens is. A külvilággal való kapcsolattartást és a navigálást a Mirror Screen funkció, az indukciós vezeték nélküli okostelefon-töltés és a 3D online navigáció biztosítja. A jobb láthatóság kedvéért a kijelzett kép a kormányon elhelyezett kapcsoló segítségével egyetlen mozdulattal közvetlenül átvihető az érintőképernyőről a digitális műszeregységbe. A TomTom Traffic alkalmazással a folyamatos kapcsolat lehetővé teszi, hogy a vezető valós időben lássa a vezetéshez szükséges eseményeket. A Mirror Screen funkció az okostelefon kijelzőjét a jármű érintőképernyőjére közvetíti, ami megkönnyíti az alkalmazások kezelését. Kompatibilis a MirrorLink, az Android Auto és az Apple Carplay protokollokkal. A funkció a hangfelismerést is lehetővé teszi az okostelefonon keresztül (S-Voice Android és Siri d’Apple).

Az új EMP2 padlólemez alkalmazása számos előnnyel jár, átlagosan 100 kg-os súlycsökkenést tett lehetővé az előző generációhoz képest. Az új 3008 különböző változataiban a benzines modellek mindössze 1325 kg-os, míg a dízelek 1375 kg-os menetkész tömeggel kerülnek piacra.

Az új 3008 benzin- és dízelmotorok széles választékát kínálja. A benzinmotor-palettát az 1.2 literes PureTech 130 S&S (6-fokozatú kézi váltó), az 1.2 literes Puretech 130 S&S (EAT6 automataváltó) és az 1.6 literes THP 165 S&S (EAT6 automataváltó) alkotja. A gázolajos kínálat 1,6 és 2 literes BlueHDi egységekből áll. Előbbiek 100 és 120, utóbbiak 150 és 180 lóerővel állnak rendelkezésre. Az alap dízelhez öt-, a 120 lovas kivitelhez hatfokozatú kézi váltó jár, de utóbbi kérhető hatgangos automata szerkezettel is. A 2 literes turbódízelekhez minden esetben hatsebességes váltómű csatlakozik.

A nagyközönség először a 2016-os Párizsi Autószalonon, októberben veheti szemügyre a felújított 3008-cat, amikor a modell nemzetközi forgalmazása is elindul.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/