2006. január 31. 10:49   |   Autoblog
címkék:  

Brabus Mercedes R-osztály

A Brabus exkluzív tuningprogramot kínál a nagy utazóautóhoz, miközben az megtartja minden praktikumát, ami a családi kirándulásoknál számít.

Családi egyterű mivolta ellenére az Mercedes R-osztálytól egyáltalán nem áll messze a sportosság, hiszen már hivatalos frankfurti debütálásakor is ott pózolt mellette az AMG alapos izmosító kúráján átesett, 510 lóerős változat.

Nemrég a Brabust is megihlette a Mercedes mutatós járgánya, olyannyira, hogy máris egy komplett kis tuningpalettával rukkoltak elő. A legerősebb változat (6.1S), hajtásáról egy 6,1 literes V8-as benzinszörnyeteg gondoskodik 445 lóerővel és 635 Nm-es nyomatékkal – utóbbi 4500-as fordulaton jelentkezik. A felfúrt, hengerenként háromszelepes motorra speciális hengerfejet illesztettek, továbbá egy új, rozsdamentes acélból készült sportkipufogó-rendszerrel látták el, amely hátul négy csövön zengi szívhez szóló baritonját. (Utóbbi egyébként minden motorvariánshoz megrendelhető.) Az átalakításoknak köszönhetően a Brabus R 6.1S 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és a vágta egészen 265 km/óráig folytatódhat.

Akárcsak a hajtást, a lassítást is egy igen hatékony rendszerre bízták: elől 380 milliméteres féktárcsák és 12 dugattyús nyergek dolgoznak, hátul pedig 355 milliméteres tárcsákra harapnak a hatdugattyús szorítószerkezetek. A minden szituációban tökéletes úttartás eléréséhez rendelhető állítható karakterisztikájú futómű, amely rosszabb úton puhább rugózást biztosít, tükörsima aszfalton viszont kőkeményre pumpálja a lengéscsillapítókat. Mindez óriási könnyűfém-felniken ül, amelyek mérete egészen 22 colos méretig fokozható, elől 265/35, hátul 295/30-as Yokohama, illetve Pirelli abroncsokkal.

A motorválasztékban a 445 lovas csúcsmasina mellett más érdekes darabokat is találunk. Az R350 számára egy négyliteres, 332 lóerős erőgépet fejlesztettek ki, mely 4200-as fordulaton adja le 420 Nm-es nyomatékát. Az R320 CDI friss fejlesztésű, háromezres turbódízelének 224 lóerejét 272-re tornászták fel, míg nyomatéka 510-ről 590 Nm-re duzzadt a Brabus tuningmesterek PowerXtra D6 (III) technológiájának köszönhetően. Ezzel az erőforrással 8,2 másodperc alatt sprintel 100-ra a méretes autó, végsebessége pedig 227 km/óra.

Hogy a megjelenés is méltón tükrözze a lemezek alatt véghezvitt módosításokat, a Brabus egy aerodinamikai szettet is kifejlesztett az R-osztályhoz. Ez magában foglalja az átrajzolt első spoilert, a módosított lámpatesteket és egy hátsó kötényt, amely helyet ad a “kétszer-kettes” krómozott kipufogóvégeknek.

Az utastérben mindent bőrkárpit borít, beszálláskor pedig az alumíniumborítású küszöb illuminátoros Brabus felirata köszönti a vezetőt és az utasokat. Rendelhető multimédia szett is, DVD játszóval, és játékkonzollal, illetve a fejtámlák hátuljába épített LCD kijelzőkkel. Külön kérésre négy keréken guruló irodává varázsolja a Brabus a családi erőgépet, áramforrással ellátott asztalokkal és számítógéppel.

Mindez bizonyára úgy gondolták, hogy majd álló helyzetben használja a kedves utas, mivel menet közben érdemesebb utasként is inkább az úttestre összpontosítani, a monitort bújva ugyanis kellemetlen élményeket szerezhet 445 lóerő, egy kőkemény futómű és egy játékos kedvű, “benzingőzzel fertőzött” vezető.

B.G.