2016. január 19. 16:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Jól titkolja ez a Gallardo, hogy 2200 lóerős

Bár már nem gyártják, egy valami biztos a Lamborghini Gallardóval kapcsolatban. 5.0 literes V10-es szívó motorjában hatalmas potenciál rejlik, de ezt csak kevés tuner használja ki igazán. Pedig ez a 2200 lóerős példány még mindig használható utcán is.

A világ legjobban tuningolható autói között tartják számon a Ford GT, Nissan GT-R és Lamborghini Gallardo sportkocsikat, mivel ezekben a mérnökök biztonsági okokból még bőven nem aknázták ki a maximális potenciált. Legutóbb egy átlagosan kinéző (már amennyire egy ilyen autó átlagos lehet) Gallardót húzott 2200 lóerősre az Underground Racing csapata úgy, hogy az erőgép még mindig rendelkezik rendszámmal.

A tuner egyébként eléggé otthon van a Lamborghinik tovább vadításában, ugyanis ők tartják a leggyorsabb utcai autó fél mérföldön (800 méteren) címet a Gallardo utódjának tekinthető Huracánnal.

A szóban forgó járgány 5.0 literes V10-eséből úgy sikerült kicsalni az említett 2200 paripát, hogy két turbófeltöltőt és lefújó szelepeket, egy teljesen új kipufogórendszert, egyedi légszűrőket és intercoolert, magasabb nyomású víz és benzinpumpákat, új hengerfejet és dugattyúkat és megannyi erősített alkatrészt szereltek a lemezek alá. A 2200 lovat persze etetni is kell, csak versenybenzinen teljesít ennyit a brutális Gallardo, 93-as oktánon például „csupán” 1100 paripa áll rendelkezésre.

A külsőre teljesen normális Gallardót meg is lehet venni Angliában, ára 199 995 font, vagyis közel 83 millió forint – persze úgy nem mondható soknak, hogy még egy ilyen erejű verda nem nagyon jöhet szembe az emberrel az utakon. Arról sajnos nem tudni, hogy az UGR átalakítása mekkora menetteljesítménybeli javulást hozott, de az ADV.1 kerekekre szerelt fél-slick gumik biztos hamar elkopnak egy kis állatkodás során.