2016. január 20. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott az új DS 3 és DS 3 Cabrio

Leleplezték az új DS 3 és DS 3 Cabrio modelleket, a magát divatikonná kinőtt stílusos kisautó második generációját. A modelleket igyekeztek kívül-belül még vonzóbbá tenni, emellett a felszereltségüket is tovább bővítették.

2010-es megjelenése óta a párizsi stílust és eleganciát megtestesítő DS 3 több mint 390 ezer ügyfelet vett le a lábáról. Párizstól Tokióig, Londontól Buenos Airesig a DS 3 a világon mindenütt igazi divatikonná nőtte ki magát karakteres stílusának, valamint az általa kínált vezetési élménynek és modern felszereléseknek köszönhetően. Az új DS 3 és DS 3 Cabrio új dizájnelemeikkel és folyamatosan bővülő funkcióikkal szeretnének még több fejet elcsavarni.

A DS 3 sikere mindenekelőtt utánozhatatlan stílusában rejlik. A DS tervezőgárdája ezért nem változtatott alapvető stíluselemein: a „lebegő” tetőn, a (tető- és a karosszéria-) színek kombinációján, illetve a karosszéria-övvonal cápauszonyszerű kialakításán, amelyek eddig a DS 3 legjellegzetesebb vonásainak számítottak. Az új DS 3 nem adja alább a testreszabási lehetőségek (tető, karosszéria, visszapillantótükör-házak, keréktárcsák, műszerfalbetét, sebességváltó-gomb és kárpitok) terén sem, így továbbra is 78-féle karosszéria-/tetőszín-kombinációt kínál.

A DS 3 megkapta a DS-ekre jellemző, művészi gonddal kialakított új orr-részt, amelynek hatszögű, függőlegesen tagolt hűtőrácsába büszkén illeszkedik a DS embléma. Elegáns krómkerete két krómozott szárnyban folytatódik a LED-es fényszórók és ködlámpák irányába, ami igazi újdonságnak számít a márkánál. Az új, 2014 júliusa óta használatos fényszórókban a LED-es technológia (3 darab 3 W-os, ékkövek módjára megmunkált világító modul) a xenon erejével (25 W-os modul) és futófényszerűen felvillanó LED-es irányjelzőkkel párosul. Új, szintén LED-es ködfényszórók is kerülnek a megújuló DS 3 modellre, még áthatóbb tekintetet köcsönözve neki. A LED-es és a xenon technológia vegyítésével nagyobb fényerejű illetve hatókörű, homogén hatást sikerül elérni.

A DS 3 eddigi története során több mint 20 limitált széria látott napvilágot. A vásárlók jelenleg 78-féle tető- és karosszéria-színkombináció közül választhatnak, ami több mint 3 millió féle változatot eredményezhet, ha beszámítjuk a külső és belső testreszabási lehetőségeket, illetve a különböző felszereltségi szinteken rendelkezésre álló motorváltozatokat. A DS 3 sosem akar lemaradni a legújabb irányzatokról, ezért most egy vadonatúj (ralipiros) karosszériaszínben, illetve topázbarna tetővel is bemutatkozik. A külső testreszabási lehetőségek így még tovább gazdagodnak, amiről a négy-négy féle tető-, illetve tetővászonszín, a 10-féle tükörházborítás és a kétféle karosszériaváltozathoz kínált összesen 15-féle 16 és 17’’-os keréktárcsa mellett a fémtetős változat esetében 10-féle tetőmatrica is gondoskodik.

A belső tér is követi a divatot és bátran játszik a különféle anyagokkal. Új kárpitok és utastéri díszítőelemek jelennek meg a kínálatban. És a bőr, amin nem fog az idő: a DS modellek védjegyének tekinthető óraszíj-mintájú nappabőr üléshuzatok ezentúl a barna egy új, Trinitario névre keresztelt árnyalatában is a vásárlók rendelkezésére állnak. A műszerfalbetét is kérhető DS monogrammos bőrborítással, a műszercsoport árnyékolójára pedig igény szerint műbőr borítás kerülhet, eltérő színű díszöltésekkel.

A legújabb generációs 7″ színes érintőképernyőnek köszönhetően egyre inkább high tech élmény egy DS-t vezetni. Azon kívül, hogy segítségével könnyebb hozzáférni az autó összes funkciójához (20-szal kevesebb gomb került a műszerfal középső részére), a képernyő legnagyobb előnye a Mirror Screen használatának lehetővé tétele. A vagy Apple CarPlay, vagy MirrorLinkalapon működő funkcióval közvetlenül a műszerfal kijelzőjén keresztül is vezérelhető bármely okostelefon. Újdonság emellett az Active City Brake városi automatikus vészfékező rendszer, továbbá az első és hátsó parkolássegítő, illetve a képet a képernyőre továbbító tolatókamera és visszagurulás-gátló.

Az új DS 3 nyolc tagból álló motorkínálatával (háromféle háromhengeres PureTech benzinmotor, kétféle négyhengeres THP benzinmotor, valamint háromféle négyhengeres BlueHDi dízelmotor), háromféle sebességváltójával (5 vagy 6 fokozatú manuális, robotizált vagy a legújabb generációs automata sebességváltó), valamint a 79 g/km-től induló (BlueHDi 100) és a 129 g/km-os értéket meg nem haladó CO2-kibocsátásával a legmesszemenőbb igénynek is képes megfelelni.

Három újdonságot mindenképpen érdemes megemlíteni az új DS 3 kapcsán: a legújabb fejlesztésű, hét hónapja bevezetett automata EAT6 sebességváltót, a háromhengeres PureTech 130 S&S motort, valamint az új 1.6 THP S&S motorblokkot, ami a DS 3 performance sportváltozatot hajtja.

Az új DS 3 nagyteljesítményű modellváltozata a DS 3 Performance, amely mindkét karosszériával elérhető. Az új 1,6-os turbómotor által mozgatott DS 3 Performance 208 lóerős, maximális nyomatéka pedig 300 Nm. Az erőforráshoz speciális áttételű hatfokozatú kézi váltó tartozik, a tökéletes vonóerő-átvitel és úttartás érdekében pedig Torsen differenciálművel is kiegészítettek. A hasmagasságot emellett 15 mm-rel csökkentették, az első nyomtávot 26 mm-rel, a hátsót 14 mm-rel növelték, előre speciális féknyereggel ellátott 323 mm-es, míg hátulra 249 mm-es féktárcsát szereltek.

A fejlesztőcsapat a stílusnak is komoly figyelmet szentelt. Az autó dinamikus karaktere első szempillantásra felismerhető: speciális dupla kipufogóvég, szélesített nyomtáv, 18 colos gyémánthatású fekete könnyűfém felnik, magasfényű fekete féknyereg elöl, a DS Performance színeiben pompázó emblémák stb. És ne feledkezzünk meg a sportosra hangolt belső térről sem, melyről a bőr és alcantara kagylóülések, valamint a különleges műszerfal tanúskodik, melyen végigfut a DS Performance felirat.

Az ügyfelek kétféle felszereltségi szint közül választhatnak mind a hagyományos, mind pedig a kabrióváltozatnál. Az első szint hatféle karosszéria és tetőszín-kombinációt kínál a DS 3-hoz, s négyfélét a kabrióváltozatához. A második, „Black Special” névre hallgató felszereltségi szint a mattfekete karosszériaszínnel és a fényes Gold tetővel tovább erősíti a jármű sportos és kifinomult karakterét. A sötét árnyalatú karosszériát karbon oldalsó védőcsíkok díszítik. A belső tér összhangban van a külső megjelenéssel, így a műszerfalon és a sebességváltó talpazatán is visszaköszön a fényes Gold karosszériaszín, valamint az utastér több kényelmi és biztonsági extrafelszerelést is tartalmaz.

Az új DS 3-nál, mint egy mindennapi használatra szánt autónál, a kényelem a legfontosabb tulajdonságok közé tartozik. Ez különösen igaz az új DS 3 Cabrióra. Erre jó példa a tetőmozgatás: a tetőt egészen 120 km/h sebességig szabadon lehet nyitni-zárni, és a kabrió akusztikai komfortja is példaértékű, köszönhetően a magas minőséget képviselő tetőnek, illetve az aerodinamikus légterelőnek, mely optimális akusztikai kényelmet biztosít.