2016. január 22. 18:05   |   Autoblog
címkék:  

Audi SQ7 az ABT-től

Az ABT beillesztett egy S betűt az Audi Q7 típusnevébe. Okkal, hiszen 400 lóerőnél is többet sajtolt ki turbómotorjából. A dízelpártiaknak sem kell panaszkodniuk, a 3 literes gázolajos teljesítménye is jóval 300 lóerő fölé kúszott. A nagytestű négykarikás ezen felül látványos szélesítő karosszériakészletet kapott, így nem lehet kérdés, hogy ki a főnök.

A négykarikás márka legnagyobb szabadidőautójának megjelenése szokatlanul elegáns, tökéletesen mutat, bárhová is menjen vele az ember. Az ABT kezelésén átesett példány ezen felül igen extravagáns is, ami elsősorban a karosszériaszélesítő aerodinamikai készletnek köszönhető. Az egyedi első kötény, a sárvédő- és küszöbtoldatok, valamint a hátsó szoknya az oldalankénti dupla szögletes kipufogóvéggel a Q7 sportos természetét hangsúlyozzák, a sofőrnek pedig plusz önbizalmat adnak.

Akinek nem tetszik a felhízlalt autó, keskeny csomagot is rendelhet, sárvédőszélesítések nélkül, de a fekete oldalbetétekkel és a tetőspoilerrel együtt. Ha a hasmagasságot csökkentő sportfutómű is elkészül, még dögösebbé válik majd a SUV.

A két aerodinamikai csomag méltó lezárását jelenti az ABT könnyűfém kerékgarnitúrája; háromféle típus két különböző méretben áll rendelkezésre. Mind a 9 x 20-as, mind a 10 x 22 colos garnitúra könnyebb a gyári szettnél és remekül mutat az autón. 285/45 R 20, illetve 295/30 vagy 305/30 R 22 méretű abroncsokkal érkeznek.

A Volkswagen csoportos járművek legnagyobb nemesítője a motort sem hagyta parlagon, jó néhány szunnyadó lóerőt hozott ki a 3 literes TFSI benzines és a 3 literes TDI turbódízel hajtóművekből. A benzines ABT QS7 333 helyett 410 lóerőt mozgósít, a nyomatéka pedig 440-ről 520 Nm-re gyarapodott. A 3 literes dízel aggregát több mint 50 lóerővel gazdagodott, a vezérlés módosítása után 325 lóerőt és 680 Nm nyomatékot ad le. A Q7 így szinte bármilyen méretű utánfutóval elbánik.