2016. január 27. 16:35   |   Autoblog
címkék:  

Így néz ki a jövő Opel sportkocsija

Az Opel GT Concept a 86. Genfi Autószalonon (2016. március 3- 13.) ünnepli világpremierjét. Az erős kisugárzású sportautó remekül fejezi ki az Opel örökös újítóerejét – formája lélegzetelállító, a lényegre összpontosítóan purista. Mint front-középmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsi, közvetlen leszármazottként folytatja az Opel GT és a Monza Concept vérvonalát, magasabb szintre emelve az Opel design-filozófiáját. Egyszerre avantgárd és letisztult, nincs rajta semmi, ami zavarná a formáját: sem kilincs, sem külső tükör vagy ablaktörlő.

Az Opel GT Concept a híres Opel Experimental GT nyomába lép. 1965-ben, alig egy évvel azután, hogy első európai autógyártóként Rüsselsheimben megnyitotta design központját, a frankfurti IAA-n mutatta be a márka egy karakteres kupé tanulmánytervét, a Kadett B megbízható technikájával. A „made in Germany” prototípusok karcsú, arányos és cicomátlan úttörője műszakilag is újító volt, olyan részletekkel, mint az alvólámpa. Erhard Schnell alkotása mindenekelőtt egy design-kiáltvány akart lenni, és a közönség óriási érdeklődésének köszönhetően három esztendő múlva már az autókereskedők szalonjába került a sorozatgyártásra érett Opel GT.

Az Opel pionírszellemét most a GT Concept testesíti meg, ez a dinamikával teli élményautó, amelyről már a karosszériát arányosan kettéosztó, ugyanakkor lényegesen szélesebbnek és alacsonyabbnak mutató vörös karaktervonal is sokat sejtet. Markáns, vörös első gumija – vagány, görkorcsolyákét idéző keréken – a maga idejében szintén avantgárdnak számító Opel motorkerékpárra, a Motoclub 500-ra utal, amely már 1928-ban két vörös kerékkel büszkélkedett. Egyébként kevés a múltidézés a GT Concepten: csak a hosszú géptetőről, a csomagtérfedél elhagyásáról, a centrális dupla kipufogóról, és természetesen a típusjelzésről jut eszünkbe az ős-GT, különben nyoma sincs retró designnak.

Az Opel GT Concept különleges innovációja az integrált oldalablak: az üveg simán megy át a fényezett felületbe. A tető vörös karaktervonalának érintőfelületét megnyomva elektromosan tárul szélesre a nagy ajtó, lehet beszállni a váratlanul tágas utastérbe, ahol a termetes pilóta is kényelmes helyet talál. Nyitáskor az ajtók jócskán besüllyednek az első kerékívbe, és ez a helytakarékos, szabadalmazott megoldás teszi lehetővé a nagy nyílásszöget – még szűk parkolóhelyen is. A kompakt sportkocsi így ideálisan megfelel városi környezetbe. A forgalmat a kerékívek mögött két kamera figyeli, képük a vezetőhely jobb- és baloldali monitorán jelenik meg. A szélvédőüveg panorámatetőben folytatódik, így szinte olyan az érzés, mintha nyitott autóban ülnénk.

Hosszú géptető árulkodik a GT Concept hajtásrendszeréről: akárcsak az első Opel GT és a GM amerikai ikonja, a Corvette, ez is front-középmotoros. Így alacsonyra és középre kerül a súlypont, ami ideális a sportos viselkedés és a kanyardinamika szempontjából. Maga a nyomatékos benzinmotor egyliteres, háromhengeres és turbótöltésű, alapja az Adam, a Corsa és az Astra korszerű, hatékony, teljesen alumíniumépítésű erőforrása. 145  lóerőt és 205 newtonméter nyomatékot képes kifejteni. A teljesítményt kormánykerék-billentyűkkel kezelhető hatfokozatú sebességváltó továbbítja a mechanikus differenciálzárral ellátott hátsó híd felé. Az egy tonna alatti kétüléses kocsi 8 másodpercen belül gyorsul százra, és 215 km/órás csúcssebességet ér el.

További, szó szerinti fénypont a villogóval egybeépített fényszóró, a legmodernebb, háromdimenziós vetítési technikával. Jól illik hozzá a legújabb generációs, teljesen LED-es világítás. A fénydesignt teljessé, és az új GT modellt éjszaka is felismerhetővé a szintén háromdimenziós hátsó lámpa teszi.