2016. február 04. 09:55   |   Autoblog
címkék:  

Itt a második generációs Opel Mokka

A 2012-ben piacra dobott Opel Mokkából eddig több mint félmilliót adtak el, ami Európa-szerte a szubkompakt SUV-kategória egyik kedvencévé tette. E sikertörténetet hivatott folytatni az új Opel Mokka X, melynek világpremierje a 86. Genfi Autószalonon (2016. március 3-13.) lesz. A modell szebb külsőt, kifinomultabb, egyszerűbb belsőt és új motorokat kapott.

A Mokkáról minden túlzás nélkül mondható, hogy az Opel közelmúltbeli nagy visszatérésének jelképe. Olyan vevőket szerzett a márkának, akik tudják értékelni a vagány forma és az értékhordozó design kombinációját. Nem titkolja terepes képességeit – ezentúl a típusjelzés X-betűje utal erre az Opel SUV- és crossover-modelljein.

Újonnan tervezett külsejével erőteljes figurát mutat a Mokka X. Átdolgozott frontján főképp a szárny alakú hűtőmaszk és a LED-es nappali menetfény kettős íve interpretálja az Opel új designfilozófiáját. A Mokka X egy árnyalatnyival szélesebb, szolidabb és férfiasabb lett. Jól illik ehhez a LED-es hátsó lámpa dupla íves motívuma. Az autó atletikus karakterét hangsúlyozza a precízen megformált oldalfelület is, az ajtók alsó felén egy izmos vonallal, amelyet az Opelre jellemző, hátrafelé emelkedő sarló emel ki még jobban. Friss karosszéria-színek, például az Amber Orange (borostyán narancs) vagy az Absolute Red (abszolút vörös) fokozzák a Mokka X birtoklásának vágyát.

Finoman nyúltak hozzá a tervezők a Mokka X belsejéhez is. Meghatározó elem az új Opel Astráéhoz hasonló műszerfal, amelynek vízszintesebb lett a tagolása. Letisztultabb és precízebb hatást kelt, harmonikusan simul bele az új infotainment generáció hét- és nyolccolos érintőképernyője. Ugyanakkor egyszerűbb lett a kezelés, és még jobb a funkcionalitás: érintőfelületek tesznek fölöslegessé sok kapcsolót és szabályzót.

Az új, 1,6 literes suttogó dízel (110 LE és 136 LE) bevezetését követően a benzines oldalon is bővült az Opel SUV hajtóműkínálata. Az 1.4 Direct Injection Turbo, amely röviddel ezelőtt debütált az új Astrában, 152 LE teljesítményű variánsként hajtja a Mokka X-et, hatfokozatú automatával, Start/Stoppal és adaptív összkerékhajtással kombinálva. Az elektromágneses lamellás tengelykapcsolókkal ellátott összkerékhajtás intelligens és hatékony: száraz úton kizárólag az első kerekek viszik át a teljesítményt, ezáltal csekély a fogyasztás, de ha úgy kívánja a helyzet, finoman és észrevehetetlenül munkát kapnak a hátsók is. A szabályozási tartomány a 100 százalékos fronthajtástól az 50:50 százalékig terjed, például vizes vagy havas úton.

Vannak további példák is arra, hogy ígéretéhez híven széles vevőkörnek teszi elérhetővé az innovatív technikát az Opel. Ilyen a Mokka X AFL LED fényszórója. A rendszer automatikusan illeszti a fénykévét a forgalmi helyzethez, és a lehető legjobban világítja meg az utat, mások elvakítása nélkül. Olyan funkciói vannak, mint a városi és országúti világítás, a kanyar- és sarokfény, Angliába belépéskor az átállás a bal oldali közlekedésre, valamint a beparkolási és a megállási mód. Az utóbbi energiatakarékosságra vált a piros lámpánál. A LED-es rendszer az eddigi BiXenon-AFL biztonsági világítást váltja fel, több előnnyel: a fénydiódák természetesebb színben mutatják a környezetet, ami kíméli a szemet, nincs szükség állítómechanizmusra a fényszóróban, illetve gyorsabb és precízebb a fénycsóva reagálása a forgalmi és környezeti helyzetre.

Ehhez járul az Opel frontkamera legújabb nemzedéke. Még finomabb felbontásából és optimalizált képfeldolgozásából mindegyik csatlakozó asszisztens rendszer profitál, így az AFL LED világítás távfény-asszisztense is. A továbbfejlesztett kamerának köszönhetően a Mokka X jelzőtábla-asszisztense még többféle jelzést ismer fel. A követési távolság figyelő is a kamerával működik, a frontális ütközési figyelmeztetés pedig már a szélvédőre vetített, vörös színű kijelzéssel és hangjelzéssel riaszt. A sávfigyelő 60 km/óra fölött aktív, és szintén fénnyel, illetve hanggal figyelmeztet a forgalmi sáv nem szándékos elhagyására.

Akárcsak az új Opel Astra, a Mokka X is már a piaci bevezetéstől megkapja opcióként az Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztenst. A legújabb generációs IntelliLink infotainment rendszer kétféle változatban rendelhető meg, hogy az Apple CarPlay vagy az Android Auto révén behozza az autóba az okostelefonok világát.

Az új Mokka X ugyanakkor kategóriájának egyik legkomfortosabbja is. Az Opel modellek többségéhez hasonlóan – és a szegmensben egyedülállóan – választható hozzá az Egészséges Hát Munkacsoport által tesztelt és bizonyítvánnyal ellátott ergonomikus ülés, amely nemcsak a hosszú utazásokat teszi lazábbá, hanem rázós terepen is sokkal kellemesebb. További komfortot a kulcsnélküli ajtónyitás biztosít.