2016. február 20. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: Az eddigi legvadabb utcai Pagani

Bemutatta a Huayra továbbfejlesztéséből létrejött Benny Caiola változatot az olasz manufaktúra. Az újdonság 60 lóerővel erősebb doppingmentes testvérénél, miközben 132 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen.

Bemutatkozott a Pagani Huayra Benny Caiola különleges kiadás.

Az olaszok eddigi legerősebb utcai autója megtartotta 6.0 literes V12-es duplaturbós motorját, az előzőleg rendelkezésre álló paripák számát azonban 60-nal, 789-re (588 kW-ra) növelték a mérnökök, miközben a nyomaték a bűvös ezresről 1098-ra nőtt. Az újgenerációs hétsebességes automataváltó immáron fele idő (75 milliszekundum) alatt vált fokozatot, valamint 40%-kal könnyebb elődjénél.

Miközben már ekkora erőnövelés sem hangzik rosszul, a menetteljesítmény igazi javulását egy jókora tömegcsökkentés jelenti. Ezt is sikerült a lehető legnagyobb mértékben kiaknáznia a gyártónak, ugyanis 132 kilogrammtól szabadította meg az autót, így immáron mindössze 1218 kilogrammot nyom a mérlegen. Ehhez nagyban hozzájárultak az APP kovácsolt felnik, melyek 9 kilogrammtól szabadítják meg a sportkocsit, de a titán kipufogórendszer 7,1 kilogrammos diétája sem elhanyagolható, míg az újfajta szénszálas műanyag elemek 50%-kal könnyebbek és 20%-kal erősebbek az előzőleg használt típusnál.

A maximális tapadásért és tökéletes fekvésért a repüléstechnikából nyert futóműalkatrészek felelnek, míg a karosszéria tökéletesítését a Dallara végezte. A konkrét menettulajdonságok egyelőre nem kerültek nyilvánosságra, de a „sima” Huayra 3,3 másodperces százas sprintidejére valószínűleg jócskán ráver a szupertestvér, míg a végsebesség 330 és 350 km/óra közé várható.

Ami az elérhetőséget illeti, a sorozat húsz darabra lett limitálva, de már mindet előre eladták egyenként minimum 2,3 millió eurós (700 millió forintos) vételáron. Több részlet és az első élő megtekintés a márciusi Genfi Autószalonon várható.