2016. március 11. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A legállatabb Jeep Wrangler

Sokan próbálkoztak már vele, ám ezúttal a Jeep is bevállalta: Hellcat motort rakott Wrangler modelljébe. A Trailcat-re keresztelt járművet az 50. Jeep Safarira készítették, amelyre rajongók ezrei zarándokolnak el, hogy végigverekedjék magukat a legendásan nehéz sziklás ösvényeken. A Jeep hét tanulmányautót készített az eseményre, amelyek közül kiemelkedik a brutális Trailcat.

A Jeep minden évben készít néhány Mopar és Jeep Performance kiegészítőkkel egyedivé varázsolt koncepcióautót az Utah állambeli Moab-ban tartott szafarira, ám az idei az 50. alkalom, ráadásul a márka idén ünnepli a 75. születésnapját is. A március 19-27. között megrendezett Easter Jeep Safari ezért valószínűleg minden idők legnagyobb látogatottságú off-road eseménye lesz a rajongók körében.

A Jeep Trailcat vérbeli offroader, otthon van sziklás terepen és kavicson egyaránt, 707 lóerős Hellcat erőforrásával mindenki mást porfelhőbe burkol. A mérnököknek sikerült beépíteni a Dodge Challenger és Charger modellekből ismert 6,2 literes Hemi Hellcat V8-as aggregátot a terepjáróba, bár ehhez előbb 30 centiméterrel meg kellett nyújtaniuk a tengelytávot. A 707 lovas kompresszoros motorhoz aztán hatfokozatú manuális váltóművet csatoltak.

Ütősebb, robusztusabb kinézetet a szélvédő 5 centiméteres rövidítésével, továbbá egy Mopar erődómos géptetővel, szaténfekete hűtőráccsal, sötétített, LED-es fényszórókkal és ködlámpákkal, valamint új acél lökhárítókkal és gigantikus kerekekkel sikerült teremteni. Utóbbiak speciális 17 colos felnikre szerelt 39,5 hüvelykes BFGoodrich Krawler T/A KX gumikból állnak, nem kevesebb, mint 1 méter magasak. A Jeepbe emellett Dana 60 hidakat és Fox gátlókat is szereltek, hogy a kocsi állja a kihívásokat.

A „pokolmacska” jelenlétére egyedi Hellcat grafika és Trailcat felirat figyelmezteti a nézelődőket. A kabin egyszerű és funkcionális, de Corbeau övekkel ellátott, Katzkin bőrbe húzott sportüléseket találunk benne, amelyeket egy Dodge Viperből emeltek át. Hagyományos értelemben vett tető nincsen, csak a bukókeretre feszített ponyva nyújt némi védelmet az elemekkel szemben.