2016. március 24. 09:45   |   Autoblog
címkék:  

Még jobb lett a Nissan GT-R

A Nissan a New York-i Autószalonon bemutatta az új, 2017-es GT-R szupersportautót. Az autó belterének és külsejének megjelenését érintő izgalmas újítások mellett lényeges fejlődés vár ránk a vezetési élményben és a teljesítményben is. A mostani fejlesztések képviselik a legmélyrehatóbb változtatásokat a modell 2007-es bevezetése óta.

Az új GT-R orr-része teljesen megújult, feltűnik a Nissan legújabb modelljein már megszokott, matt króm felületű V-alakú hűtőrács. A jobb motorhűtés érdekében ennek méreteit megnövelték, és a rácsmintázatot is átdolgozták. Az új, jelentősen megerősített motorháztető nagy sebesség mellett növeli az autó stabilitását. Az első lökhárítón elhelyezett új perem, illetve a közvetlenül a fényszórók alatt elhelyezett lökhárítóbetétek nemcsak egy versenyautó megjelenését kölcsönzik az új GT-R-nek, de jelentős leszorítóerőt is biztosítanak.

Bár a GT-R jól ismert, ék alakú profilja nem változott, az oldalküszöböket a légáramlás javítása érdekében kiszélesítették. Emellett az autó hátsó részét is újragondolták. A GT-R védjegyének számító, négy gyűrűt formáló hátsó lámpák megmaradtak, közelebbről megnézve azonban itt is feltűnnek a légáramlás javítását célzó új karosszériaelemek, illetve a négycsöves kivezetésű kipufogó mellett kialakított oldalsó levegőjáratok.

Megemelték emellett az autó övvonalát is, amitől hátulról nézve a sportkocsi még szélesebbnek és aggresszívebbnek hat. A külsőt érintő változások eredményeként az új GT-R nemcsak sportosabb hatású, de aerodinamikai jellemzői is javultak: kisebb légellenállás mellett ugyanakkora leszorítóerő jön létre, mint a jelenlegi előd modell esetében, így az autó nagy sebesség mellett is megőrzi stabilitását.

A vezetőt mindemellett az autó kiemelkedő teljesítményéhez illő, prémium kivitelű belső tér fogadja. A műszerfal és a kijelzők megújultak, és a Takumi mesterektől megszokott precizitással varrott, minőségi bőrborítást kaptak. A műszerfal középső részének elrendezése is letisztultabbá vált. A navigációs és az audiorendszer integrált kezelőfelületén a 2017-es modellben a korábbi 27-ről 11-re csökkent a kapcsológombok száma.

A megnövelt, 8 hüvelykes érintőképernyős kijelzőn nagyméretű ikonok könnyítik meg az eligazodást. A könnyű kezelést a szénszálas anyagból készült középkonzolon elhelyezett új kijelzővezérlő segíti. A váltófülek a kormányra kerültek, amit a sofőrnek így kanyar közbeni váltásnál sem kell elengednie Emellett a kezelőszervek tapintása, illetve a kapcsolási érzetek és hangok is jobbak lettek.

A GT-R díjnyertes, 3,8 literes, 24 szelepes ikerturbós V6-os motorja – melynek minden egyes példánya egy-egy Takumi mester nagy gonddal összeszerelt munkája – az új modellben már 565 LE-t és 633 Nm nyomatékot ad le 6800-as percenkénti motorfordulatnál. A hengerek egyenkénti gyújtásszabályozásának, illetve a megnövelt turbónyomásnak köszönhetően a gyorsulás a középső és felső (3200 fölötti) fordulatszám-tartományban szinte utolérhetetlen.

A motor egy teljesen átdolgozott, 6-sebességes duplakuplungos váltóhoz kapcsolódik, ami az eddiginél simább, csendesebb váltásokat tesz lehetővé. A GT-R jól ismert hangját a minden eddiginél szebben szóló motor teszi még emlékezetesebbé. Gyorsuláskor emellett az új titánium kipufogódobok és az aktív hangerősítő rendszer is tovább fokozzák a vezetési élményt.

A GT-R kezelhetősége mindig a legjobbak között volt, de a 2017-es modell kanyarképességei ezt is felülmúlják. Az eddiginél is merevebb karosszéria és az új futómű növeli az autó stabilitását a gyors oldalsó súlypont áthelyeződéssel járó helyzetekben, és összességében nagyobb kanyarsebességeket tesz lehetővé. A tapadásról a szintén új, Y-küllős, kovácsolt alumínium kerekekre feszülő 20 hüvelykes gumik gondoskodnak.

A megnövelt teljesítmény természetesen nem megy a kényelem rovására: a 2017-es GT-R a típus történetének eddigi legkényelmesebb modellje, ami a nagyteljesítményű szupersportautókra általában nem jellemző; a modell újfajta eleganciát és civilizáltságot nyújt. Az új GT-R az előd modellnél simább futást ígér, emellett az új hangelnyelő anyagoknak köszönhetően a vezetőfülke sebességtartománytól függetlenül csendesebb.

A 2017-es GT-R külső és belső színei is frissítésen estek át, illeszkedve az autó kifinomultabb karakteréhez. A külső színek között megjelent az új, többrétegű fényezést alkalmazó „Blaze Metallic” árnyalat, míg a félanilin bőrkárpitokkal érkező Premium Edition változatok belterét az autó tulajdonosa négy opció közül választhatja ki: az új Fekete/Rakuda és Samurai Fekete mellett az autó rendelhető a töretlenül népszerű Fekete/Borostyánvörös, illetve Fekete/Elefántcsontszín variációkban is.

A 2017-es Nissan GT-R európai előrendelése előreláthatólag áprilisban indul; az első kiszállítások nyárra várhatók.