2016. március 24. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

Itt az új Subaru Impreza

A New York-i Autószalonon a Subaru végre leleplezte az új Impreza modellcsaládot. Az ötödik generációs Impreza a márka vadonatúj globális padlólemezére épül, így merevebb és erősebb elődjénél, ugyanakkor sokat fejlődött a biztonsága, kezelhetősége és komfortja. Formája azonban nem tartogat meglepetéseket.

Az utóbbi években mutatott számos dögös tanulmányautó után a sorozatgyártású Impreza külseje csalódást keltő. A tervezők addig-addig változtattak az arányokon és addig tompították a sarkos formákat, amíg az új Impreza átlagos kinézetű lett. Sajnos nem több egy átlagos japán szedánnál, de azért a WRX változatra még kíváncsiak leszünk.

Az Impreza az első modell, amely a Subaru új globális padlólemezére épül, s mint ilyen, drámaian, több mint 70 százalékkal nőtt a torziós merevsége a jelenlegi modellekhez képest. Az új architektúrából a felfüggesztés is profitált, s az autó tömegközéppontja is lejjebb került. A sofőr kommunikatívabb kormányzással, stabilabb egyenesfutással és kanyarvétellel számolhat, miközben a menetkomfort is javult. Egyébként mindkét modell méretesnek számít a kategóriában, a szedán 4625, az ötajtós 4460 mm hosszú, szélességük 1777 mm, magasságuk 1455 mm, tengelytávjuk pedig 2670 mm-es.

A belső tér alaposan megváltozott, minőségibb benyomást kelt, de a tervezők nem mondtak le a halmozott képernyőkről, ami miatt korábban sok kritika érte a Subaru típusait. A kormánykerék továbbra is mozgalmas, a klímapanelen a szokásos tekerőgombokat találjuk, a középkonzolt pedig méretes érintőkijelző uralja. A 20 centiméteres képernyő az infotainment rendszer lelke, amely Apple CarPlay és Android Auto segítségével képes az okostelefonokat is integrálni.

Az Impreza vezetői asszisztens rendszereinek köre is kibővült. Az EyeSight sztereo kamera révén van ütközéselkerülő vészfékrendszer, adaptív sebességtartó, és automatikus távolsági fényszóró. Az autó a mögöttes forgalmat is figyeli, tolatásnál szenzorok ismerik fel az akadályokat és figyelmeztetik a sofőrt. Ha ez nem jár eredménnyel, a rendszer automatikusan fékez. Ezen kívül holttér-figyelő rendszer is bekerült az autóba.

Az amerikai specifikációjú Impreza egy átfésült, 152 lóerős 2 literes szívóüzemű bokszermotorral debütál, amely könnyebb és takarékosabb elődjénél. Lineartronic fokozatmentes váltóművet kötöttek hozzá, amely manuális módban hét fokozatot kínál fel.