2017. január 05. 18:05   |   Autoblog
címkék:  

A BMW-nél beköszöntött az űrkorszak

A Las Vegas-i Szórakoztató Elektronikai Kiállításon a BMW olyan vadonatúj termékmegoldásokról és innovatív szolgáltatásokról rántja le a leplet, amelyek a közeli jövő járműtechnológiai forradalmának mérföldkövei lesznek. Bemutatta többek között Inside Future névre keresztelt utastér-elrendezési koncepcióját, jövőbe mutató, teljesen digitális kezelőfelülettel.

A 2017-es Las Vegas-i Szórakoztató Elektronikai Kiállításon bemutatkozó BMW i Inside Future utastér-elrendezési koncepció a teljes mértékben automatizált járművezetés lehetőségeire és kihívásaira helyezi a hangsúlyt. Mi mindent csinálhatunk majd a jövő autóiban? Milyen élményeket nyújt majd az automatizált járművezetés? A BMW i divízió Inside Future névre keresztelt utastér-elrendezési koncepciója szerint a jövőben az utastér személyre szabása és megosztása semmiféle akadályba nem ütközik majd, miközben itt mutatkozik be először a BMW legmodernebb vezérlő- és kijelző-koncepciója, a BMW HoloActive Touch technológia is.

A BMW HoloActive Touch elnevezésű műszerfal-koncepció a BMW iDrive által megkezdett járművezérlési sikertörténet újabb mérföldköve. A maga nemében autóipari világújdonságnak számító megoldás – amelyet később az iparág szinte mindegyik képviselője leutánzott – egyszerre váltotta és egészítette ki a jármű utasterében elhelyezett kapcsolókat és gombokat.

2016 januárjában, a CES színpadára kigurított BMW i Vision Future Interaction tanulmányautóban ezt követően az AirTouch panorámakijelző is világpremierjét ünnepelte, amely egy érintőképernyő kényelmét kínálja – azzal a különbséggel, hogy működtetéséhez nincs szükség tényleges fizikai kontaktusra. A BMW HoloActive Touch képében idén ez a technológia újabb mérföldkőhöz érkezik. A BMW HoloActive Touch egy technológiában egyesíti a BMW Head-Up kijelző, a BMW Gesztusvezérlés és az érintőképernyő előnyeit: az innovatív kezelőfelület virtuális érintőképernyőként teremt kapcsolatot a vezető és a jármű között, a lebegő kijelző érintés-érzékeny funkciói pedig ujjhegy-tapintásokkal és egyszerű gesztusokkal vezérelhetők.

A digitális gombokat egy tükröket alkalmazó színes projektor-technológia vetíti ki az utastéri középkonzol magasságába, a vezető jobb kezéhez. A digitális felület ezúttal nem a szélvédőn, hanem a középkonzol felett, lebegő formában jelenik meg, a kivetített gombok és funkciók pedig egy okostelefon kezelőfelületéhez hasonlóan, játszi könnyedséggel konfigurálhatók. A vezető jobb kézfejének mozdulatait egy intelligens kamera figyeli, amely az ujjhegy-tapintásokat is tökéletes részletességgel érzékeli. Amint a vezető megérint egy virtuális gombot vagy funkciót, az ikon aktiválását egy apró fénygyűrű jelzi. Mindez azt jelenti, hogy a jövő BMW modelljeiben már nem lesz szükség tényleges kontaktusra a vezető és a jármű központi kezelőfelülete között.