2017. április 25. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült a turbós Mazda MX-5

A Mazda motorok turbósításával több mint 30 éve foglalkozó brit BBR elkészítette csomagját a friss, 2 literes négyhengeres motorral hajtott Mazda MX-5-höz. Az egyszerűen beépíthető turbókészlettel a puha- és a keménytetős MX-5 is 248 lóerős lesz, s elegendő neki 5 másodperc a százas tempó eléréséig.

A brit BBR a 80-as években kezdett el a Mazda erőforrásokat doppingolni, és mára a legnagyobb Mazda nemesítővé nőtte ki magát. Kínál teljesítménynövelő csomagokat az MX-5 összes generációjához és többek között az MPS modellekhez is. Több éves fejlesztő munka után a vállalat előállt a negyedik generációs MX-5 (ND) nagyobbik, 2 literes Skyactiv-G négyhengeres erőforrásának turbós változatával, amely jelentősen fokozza a vezetési élményt.

A Stage 1-es csomag 248 lóerőt hoz ki a motorból (7150 ford./percnél), míg a nyomatékot 320 Nm-re tornássza fel (2750-6500 ford./percnél). A gyári értékek 160 LE és 200 Nm, a teljesítmény-gyarapodás tehát igen jelentős. Mind a puhatetős, mind a keménytetős RF változat 2,3 másodpercet farag a nulla-százas sprintidejéből, kereken 5 másodperc alatt viharzik fel 100 km/órára. 233 LE/tonna teljesítmény/súly aránynál ez aligha meglepő. A végsebesség 214 km/óráról 250 km/órára kúszott fel.

A BBR-nek közel 30 éves tapasztalata van az MX-5 motorok turbósítása terén; az új generációs Skyactiv-G erőforrásokhoz már 2014-ben megkezdte a “kényszerlevegőztető” készlet fejlesztését. A szett mostanra vált kiforrottá: egyszerűen beépíthető, megtartja a motor gyári kinézetét (bármikor visszalakítható), nem módosítja az emissziós értékeket, ugyanakkor rengeteget javít a vezethetőségen és a menetteljesítményen.

A közel 90 plusz lóerő a mindössze 0,5 baron üzemelő, kettős megfúvású turbófeltöltőnek köszönhető, amegy egyedi kipufogócsonkhoz csatlakozik és köztes hűtő növeli a hatékonyságát. A csövezés gyári stílusú fekete, akárcsak a nagy áteresztő képességű szívótraktus, amely a K&N-től érkezett. A megváltozott erőviszonyok új vezérlést is megköveteltek; az optimális befecskendezés, gyújtás és töltőnyomás értékekről Starchip / EcuTek RaceRom ECU szoftver gondoskodik.

A Mazda MX-5 ND Stage 1 turbókészlet 4395 fontért már beszerezhető a BBR-nél, beszereléssel 4995 fontot kérnek érte. 1 éves garancia vonatkozik rá, ami akár 3 évre is meghosszabbítható. A TÜV engedélyeztetés folyamatban van, Amerikában pedig a Flyin’ Miata cégen keresztül szerezhető be a készlet.