2017. június 17. 07:15   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: Volkswagen, az biztos, de Golf vagy Polo?

Bemutatkozott a VW új Polo modellje, amely egyre jobban hasonlít a nagytestvér Golfra. Hogy ez jó-e vagy rossz, azt mindenki döntse el maga, viszont nagyot nőtt, több szempontból modernebb lett és az ára is kedvező lesz a hatodik generációjába lépő kisautónak.

A Volkswagen csoport MQB A0-s platformjának köszönhetően a hatodik generációval megszületett minden idők legnagyobb Polója: 4053 mm-es hosszához 94 mm-es tengelytávnövekedés társul, így nem csak az utastér, de a csomagtartó is érezhetően – 25%-kal – nagyobb, immáron 351 literes.

Ami az utastér minőségét illeti, bár eddig sem lehetett igazán panasz rá, ég és föld a különbség az előző generáció unalmas és esetenként rideg, bár egyszerű belsejéhez képest. A főbb változást a műszerfal és környezete kapta: a központi képernyő immáron alapáron is 6,5”-os érintőfelülettel rendelkezik, ám a jobban felszerelt modellekbe a kormány mögé is egy jól átgondolt, több információt és többféle témát megjeleníteni képes kijelző kerül Active Info Display név alatt.

A biztonságért és további kényelemért olyan kiegészítők felelnek, mint a gyalogosfigyelő, ráfutáselkerülő, sebességhatároló, vagy keréknyomásellenőrző rendszer, némi felárért pedig aktív tempomat (DSG automatával szerelt modelleknél képes teljesen megállni és magától elindulni a rendszer), parkszenzorok, tolatókamera vagy épp a holttérfigyelő rendszer.

Az új kompaktot ötféle felszereltségi szinttel lehet majd elérni, melyek közül a Trendline, Comfortline ls Highline már ismerős lehet mindenkinek, de a Beats Audio által inspirált Beats és az optikát nagyban sportosító R-Line verziók tesznek majd az ínyencek kedvére. Az autó individualizálása egyébként temérdek módon lehetséges, hisz csak külső színből 14 féle áll rendelkezsére, de 12 fajta felni (14-től 18 collig), valamint 11 féle üléshuzat lesz elérhető.

Ami a motorizáltságot illeti, összesen kilenc erőkivitelben vihető haza a kisautó, melyek közül benzines fronton az alapot a 65 lóerőt produkáló 1.0 literes szívó egység jelenti. Ennek feltöltős változata akár 115 paripát is teljesít, de aki jobb menetdinamikára vágyik, annak az újfejlesztésű 1.5 literes aggregát jelentheti a megoldást hengerlekapcsoló technológiával és 150 lóerő maximális teljesítménnyel. A csúcsot a 2.0 literes GTI jelenti 200 paripát felsorakoztatva, illetve 6,7 másodperces százas sprintidőt ígérve.

A dízeleknél az 1.6 literes négyhengeres kereplő többféle erőkiadásával találkozhatunk 80 illetve 95 lóerő között, az igazi újdonságot pedig az 1.0 literes, gázzal operáló TGI nyújtja 90 lóerővel a fedélzeten.

Az új Polo ez év vége felé jelenik meg Európában, s németországi induló ára 12 795 euró (3,966 millió forint) lesz (természetesen az 1.0 literes szívó motorral).