2017. augusztus 11. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: A mindenes Porsche 911

Ha valaki szeretne egy olyan Porschét, amely egyaránt jól érzi magát aszfalton és földúton, akkor ez az 1978-as 911 Safari lehet a megfelelő választás 16 collos felnikre szerelt terepgumikkal, 3.2 literes 250 lóerős boxermotorral és férfias kiállással.

Ha manapság az ember olyan Porschére vágyik, amit nem csak aszfalton nyúzhat, hanem mondjuk a Balaton felvidékének dimbes-dombos, változó minőségű útjait is gond nélkül képes abszolválni, akkor a Cayenne-en kívül nem igazán van más lehetőség. De ki mondta, hogy régebben ne lettek volna vad stuttgarti járgányok?

Itt van például ez az 1978-as, terepjárásra is alkalmas, átépített 911 Carrera SC, amely teljesen olyan, mint a gyár által ’60-as, ’70-es és ’80-as években ralizásra és egyéb mostoha versenyekre készített és kiadott Safari modellek. Ezekkel több neves versenyt és szériát nyert a gyártó (például az 1984-es Párizs-Dakar vagy az 1968, ’69, ’70 és ’78-as Monte Carlo ralik). A szóban forgó autót Dr. Erik Brandenburg rali specialista készítette (f)el, hogy ezzel állítson emléket annak a 911-esnek, amelyet a 2007-es Transsyberia Rally-n vezetett.

Ami a hajtást illeti, egy 3.2 literes hathengeres boxermotor teljesít szolgálatot egy spéci váltón keresztül a hátsó kerekeket csatába küldve. Hogy a tapadással se legyenek bajok, a 16”-os Fuchs felnikre hatalmas Hankook terepgumikat szereltek, amik miatt a kerékíveket is megnövelték és kiszélesítették, az új gátlóknak és rugóknak köszönhetően pedig sokat javult a menetkomfort.

A legjobb, hogy miközben megerősítették és lemezekkel vértezték fel az alvázat, megmaradtak olyan extrák, mint a tetőablak vagy a kényelmesebb gyári ülések és a rádió is. A fényezéssel se bíbelődtek sokat, az ezüst alapra került pár fekete matrica. A spéci 911-esben jelenleg 88 ezer mérföld van, s potom 129 900 euróért (39,6 millió forintért) hajlandó is megválni tőle jelenlegi tulajdonosa – ennyiből azért már nem egy Cayenne elvihető és átalakítható akár…