2017. szeptember 09. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Ezt az autómárkanevet halljuk legtöbbször a mai zenékben

A Bloomberg az elmúlt három év TOP20-as slágereit átvizsgálva kiáltotta ki a legtöbbet emlegetett márkanevek közül a Rolls-Royce-t győztesen. A brit luxus megtestesítőjét 11 számban említették, míg a második a Ferrari lett 9 említéssel.

A Rolls-Royce lett az elmúlt három év legtöbbet emlegetett márkaneve, már ami a popzenéket illeti.

A cég a Bloobmerg tanulmányában került ki győztesen, amely az elmúlt három év (2014 májusa és 2017 májusa között) TOP20 popzenéit vizsgálta a dalszövegekben említett márkanevek alapján. Ezekben nem számolták a nevek ismétlését, tehát minden zenében maximum egynek számított az adott márkanév említése.

Így 11-szeres „bajnok” lett a Rolls-Royce, míg a második a 9 említést kapott Ferrari lett. A harmadik helyen osztozott a Hennessy és a Porsche 7-7 „jeöléssel”. A további sorrend: 4. Chevrolet és Lamborghini (6-6), 5. Bentley, Cadillac, Mercedes (5-5 említés).

A tanulmány megállapítása szerint a brit luxusmárkát az alábbi előadók emlegették előszeretettel: Future, The Weekend, Drake és Kodak Black.

A Rolls-Royce persze örül az efféle ingyen reklámnak. Gerry Spahn, a márka szóvivője így nyilatkozott: „Nem ítélkezünk. Egyek akarunk lenni a sikerrel” Ha valaki ugyanis a cég nevét említi vagy egy adott modellt mutat be a klipjében, az a luxus és a vagyon legegyszerűbb ábrázolása – és egyben a legolcsóbb reklám a márkának.