2017. december 19. 08:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Ilyen Suzuki bezzeg nem jön hozzánk

A japán gyártó hazai piacára mutatta be legújabb Kei carját. A kétféle változatban érkező mindenes hibrid kisautóban egy 660 köbcentis benzinmotor, megannyi biztonsági kiegészítő és maximálisan kihasznált helykínálat található hihetetlen kedvező áron.

A hazánkban hihetetlen népszerűségnek örvendő Suzuki nem csak olyan modelleket gyárt, amelyeket mi ismerünk, hanem temérdek, egészen más felhasználási területre tervezett négykerekűket is. Ilyenek például a hazájában, Japánban oly népszerűségnek örvendő Kei car modellek, melyeket legkönnyebben hihetetlen apró méretükről és a bennük dolgozó szintén parányi, maximum 660 köbcentis motorjukról ismerhetünk fel.

A Suzuki most egy olyan, mindenes kisautót mutatott be, amely a mindennapok problémáit is könnyedén segít megoldani köszönhetően jól tagolt, tágas belterének. A Spacia egy kétféle kivitelben gyártott Kei car, ami egyszerre egyterű, kisautó és mini kombi is. Legfőbb előnye, hogy kifejezetten magas, de relatíve hosszú, miközben elég keskeny: a második üléssorban is csak két főnek elegendő a hely.

Lesz belőle hatszemélyes változat is, amelynek üléseit akár ággyá is alakíthatják a tulajdonosok, de az összesben könnyedén, szétszerelés vagy origami nélkül befér egy kerékpár, illetve hasznos rakodóhelyekből sincs hiány. A Spacia a klasszikus, egyszerű kinézetet testesíti meg, míg a Spacia Custom egy jóval merészebb, vagányabb, fiatalos kiállással bír – érthetően a különböző, megcélzott korcsoportok igényeit figyelembevéve.

A gyártó ráadásul a szegmensben elsőként olyan biztonsági asszisztenseket is kínál, mint az aktív vészfékasszisztens, 360 fokos kamerarendszer kiegészítve radarokkal, de ide vehetjük a navigáció utasításait is mutató head-up kijelzőt. A ki és beszállást megkönnyítik a hátsó tolóajtók.

A pofás dobozok meghajtásáról egy hibrid hajtáslánc gondoskodik szívó vagy turbós 660 köbcentis benzinmotorral támogatva, amely az első vagy (opcionálisan) az összes kereket képes hajtani egy automataváltón keresztül, és rövid távokat akár teljesen elektromosan is megtesz.

Ami az árazást illeti, 1 333 800 japán yentől (3,15 millió forinttól) egészen 1 908 360-ig (4,51 millió forintig) terjed a skála, így a legjobban felszerelt változat is kellemes árcédulát kap.