2018. január 05. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Továbbra is a Suzuki a legkedveltebb márka Magyarországon

A Suzuki 2017-ben újabb rekordot döntött Magyarországon, 15161 regisztrált autóval 13,04 százalékra növelte részesedését a hazai személyautó-piacon. Az új Ignissel és új Swifttel bővülő választék mellett, a siker elsősorban a népszerű hazai gyártású modellek értékesítésének, valamint a folyamatosan növekvő flottaeladásoknak köszönhető.

A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint 2017-ben Magyarországon 15161 Suzuki személygépkocsit regisztráltak, ami az összes forgalomba helyezett autó (116 265 db) 13,04 százaléka. Így 2016 után a Magyar Suzuki Zrt. ismét rekord értékesítéssel zárta a 2017-es évet, a márka magyarországi piaci részesedése a 2016-os 11,67 százalékról 13,04 százalékra emelkedett, vezetve a teljes személygépkocsi piacot hazánkban.

A 2015 tavaszán bevezetett és 2017-ben turbómotorral felszerelt Vitara 22,61 százalékos szegmens-részesedéssel toronymagasan vezette a szabadidőautó (SUV) kategóriát, és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben is. A modellből 2017 január 1-je és december 31-e között 8786-ot regisztráltak.

Az év másik népszerű Suzuki modellje ezúttal is az SX4 S-Cross volt. A 2016-os ráncfelvarrást követően a típus értékesítési eredményei továbbra is kiemelkedőek, az év végéig a modellből összesen 3407 darab kelt el Magyarországon.

2017-ben két jól ismert modell újult meg. Februárban az Ignis, áprilisban a Swift negyedik generációja mutatkozott be nagy sikerrel Magyarországon. A márka e két népszerű modelljét jelenleg Japánban gyártják.

A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 853, az Ignisből 920, a Balenóból 770, a Jimnyből 70, a Celerióból pedig 355 darabot regisztrált a 75 márkakereskedésre bővült Suzuki kereskedői hálózat országszerte.

A Suzuki ráadásul 2017-ben úgy tudta tovább bővíteni flottaeladásait, hogy eközben megőrizte piacvezető szerepét a magánvásárlók körében.