2018. január 09. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Itt a Hyundai új üzemanyagcellás autója

Las Vegas-ban, a CES kiállításon debütált a Hyundai új generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellje, a Nexo. Az ix35 FCEV modellt váltó Nexo önálló konstrukció, erősebb, tágasabb és 30 százalékkal többet megy egy tankkal. Hamarosan megkezdődik az értékesítése.

A Hyundai Nexo önálló architektúrára épül, azaz nem osztozik a padlólemezen egyetlen sorozatgyártású Hyundai-jal sem. Ennek számos előnye van, mint például az alacsonyabb tömeg, a javított súly-lóerő arány s ezáltal jobb menettulajdonságok, továbbá a tágasabb utastér, a csomagtérbe áthelyezett akkumulátor és az optimálisan elrendezett meghajtórendszer egységek. Utóbbi kevesebb helyet foglal és könnyebb, mint az ix35 FCEV-ben.

A Nexo 27 centiméterrel hosszabb az ix35 FCEV-nél (467 cm), s a tengelytávja 15 centiméterrel bővebb (279 cm). Teljesítménye 163 lóerő, nyomatéka pedig 394 Nm (+ 27 LE és 94 Nm) így jobban is gyorsul: 9,5 másodperc elegendő neki a 60 mérföld/órás (96 km/óra) tempó eléréséhez (ix35: 12,5 mp). A Nexo emellett akár 800 kilométert is megtehet egy tank hidrogénnel, ami 30 százalékkal haladja meg az ix35 FCEV hatótávolságát (590 km). Ráadásul tartálya 5 perc alatt feltölthető.

A Hyundai új üzemanyagcellás modellje a beleépített új technológiák miatt is különleges. Holttér-figyelő rendszere az iparágban elsőként kamera alapú, tehát sávváltásnál megmutatja a jármű oldalsó és hátsó környezetében tartózkodó járműveket. Az autó sávtartó rendszere is új technológia a márkánál, automatikusan a sáv közepén tartja a járművet 0 és 130 km/órás tempó között, városi és városon kívüli forgalomban is. A vezetést könnyíti még a sebességasszisztens, ami mindenkor az ábrázolt sebességhatárokhoz igazítja a kocsi tempóját. Másik újdonság az autonóm parkolás mód, amikor a kocsi magától beáll vagy kiáll a parkolóhelyről, a sofőr távolról irányíthatja a folyamatot.

A Hyundai Nexo értékesítése heteken belül elindul. Egyike lesz annak a 18 környezetbarát modellnek, amelyet a Hyundai 2025-ig a világpiacra bevezet.