2018. január 10. 19:10   |   Autoblog
címkék:  

Ráncfelvarrást kaptak a BMW egyterűi

Időszakos felújításon estek át a BMW kompakt egyterűi. A 2-es Active Tourer és Gran Tourer fizimiskáját enyhén átrajzolták, hogy még vonzóbbak legyenek, a lemezek alá pedig beköltöztették a legkorszerűbb hajtásláncokat. A megújult modellpáros márciusban jelenik meg a márkakereskedésekben.

Az első BMW 2-es Active Tourer 2014-es világpremierje óta eltelt három és fél esztendőben a modellpáros több mint 380 000 példánya látott napvilágot a BMW Group lipcsei (BMW 2-es Active Tourer) és regensburgi (BMW 2-es Gran Tourer) létesítményében, az újdonságok legnagyobb piacának pedig Németország, Kína és Nagy-Britannia számít. A BMW 2-es Active Tourer és a BMW 2-es Gran Tourer vásárlóinak több mint 70 százaléka az innovatív modellpárosnak köszönhetően csatlakozott a márkához, amely nagymértékben hozzájárult a vállalatcsoport újabbnál újabb értékesítési rekordjához.

Az új egyterű modellek egyik legszembetűnőbb újítása a jelentősen megnövelt hűtőrács, amely dinamikusabb kisugárzást kölcsönöz és az elődmodellhez képest nagyobb teljesítményt sejtet. Az első lökhárító középpontjában a három részre osztott légbeömlő áll, amely fekete betétjeivel a szélességet hangsúlyozza. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető LED-technológiás ködlámpák a külső légbeömlőkben kaptak helyet (a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt BMW 225xe iPerformance Active Tourer modell kivételével).

A dupla ikergyűrű-motívummal helyzetjelző első fényszórók felárért LED-technológiával és elvakítás-mentes fényvezérlő funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiával is elérhetők. A faron is számos apróbb újítás történt. A hátsó lökhárítón keresztülfutó betét például a kocsi szélességét hangsúlyozza, miközben a kipufogórendszer nagyobb, 90 milliméter keresztmetszetű végeket visel. Mostantól a négyhengeres erőforrással szerelt modellek dupla kipufogóvéggel gurulnak le a gyártósorról.

M Sport csomag is választható, amely mindenekelőtt három részre osztott, magasfényű fekete betétekkel övezett első légbeömlőkkel és Dark Shadow berakással díszített, egyedi hátsó lökhárítóval fokozza a sportosságot. A fényezések között újdonság a Sunset Orange narancsmetál és a Jucaro Beige elegáns bézsmetál árnyalat, miközben az Estoril Blue királykék metál kizárólag az M Sport felszereltségi csomaggal extrázott modellek kiváltsága. A 16” és 19” közötti méretekben megrendelhető könnyűfém keréktárcsák közé hat új küllődizájn került fel.

Az alapfelszereltség részeként kínált, szövettel húzott ülések szélesebb párnázása és az első ülésekhez elérhető széleskörű kárpitozási lehetőségek az utazás minden korábbinál kényelmesebb élményével kecsegtetnek. A modellpáros üléseire huszonnégy különböző kárpit közül választhatnak az ügyfelek, az alap szövettől kezdve, a szövet/Sensatec anyagkombináción és az Alcantara huzaton túl, egészen a Dakota bőrkárpitozásig.

Újdonságként kerül fel a palettára a szürke vagy narancssárga betétekkel (Sport Line felszereltségi csomag esetén) ellátott szövet / Sensatec anyagkombináció és a Mocha árnyalatú Dakota bőrkárpit. Az utasteret Fineline felszereltségi csomag esetén alumínium betétekkel, Chrome felszereltségi csomag esetén pedig magasfényű fekete betétekkel varázsolhatják exkluzívabbá a bajor prémiummárka ügyfelei. Kívülről a Luxury Line, a Sport Line és az M Sport felszereltségi csomagok szolgálnak az alapfelszereltség alternatíváiként.

Kompakt külső méretei ellenére (hossz 4354 mm) az új BMW 2-es Active Tourer mind az öt utasának bőséges helyet, emelt üléspozíciót és kiváló kilátást kínál. A 2670 milliméteres tengelytávolságnak köszönhetően a hátsó üléssorban ülők előtt is jókora lábtér tárul, miközben mindegyik helyre könnyű a be- és kiszállás. A számtalan módon variálható, alapesetben 468 literes (BMW 225xe Active Tourer: 400 liter) csomagtér a hátsó üléssor előretolásával és a 40 : 20 : 40 arányban osztott háttámla ledöntésével egészen 1510 literig (226xe: 1350 liter) bővíthető.

A Gran Tourer hossza 4568 milliméter, míg tengelytávolsága 2780 milliméter. A modell hátsó üléssorában gond nélkül rögzíthető egymás mellett három gyerekülés, a csomagtér padlójából kihajtható plusz két ülés pedig hétfősre növeli az utaskapacitást. A hétszemélyes újdonság alapesetben 645 literes csomagtere az ülések elrendezésének függvényében egészen 1905 literig bővíthető.

Három- és négyhengeres erőforrások rendkívül széles portfóliójából választhatnak az ügyfelek, mialatt a modellpalettán a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt BMW 225xe iPerformance Active Tourer is megtalálható. A motorokhoz háromféle váltót kínál fel a bajor gyártó: a hatfokozatú manuális váltót, az újdonságként bemutatkozó hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltót és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltót. Egyes motorváltozatokhoz a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is elérhető.

A BMW 2-es Active Tourer teljesítmény-tartománya a 216i Active Tourer 109 lóerejétől a 225i xDrive Active Tourer 231 lovas teljesítményéig, míg a 2-es Gran Tourer teljesítmény-tartománya a 216i Gran Tourer modell 109 lóerős teljesítményétől a 220i Gran Tourer modell 192 lóerős teljesítményéig terjed.

2017 nyara óta a BMW Group benzines és dízelüzemű erőforrásainak új generációja fokozatosan érkezik meg a vállalatcsoport sorozatgyártásban kínált modellpalettáira, az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer motorházteteje alatt pedig 2018 márciusában debütál. Az új motorok megegyező üzemelési körülmények közepette elődeiknél mintegy 5 százalékkal kevesebb üzemanyagot égetnek el, miközben károsanyag-kibocsátásuk is hozzávetőlegesen 5 százalékkal alacsonyabb. Az egységek maximális teljesítménye ezalatt minimum 7 lóerővel, csúcs forgatónyomatéka pedig legalább 10 Nm-rel nőtt.

A főbb módosítások és újítások között van a magasabb üzemanyag-befecskendezési nyomás, a szíjhajtással kiegészített vezérműlánc, a háromhengeres motorok esetében az új kiegyenlítő tengely, az 1 kilogrammal könnyebb főtengely a három- és négyhengeres motorváltozatokban egyaránt, továbbá az újratervezett kipufogógáz-visszavezetés. Az összes dízelmotoros hajtásláncot AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszerrel, valamint nitrogénoxid-megkötő katalizátorral szerelik fel. Újabb fontos változás, hogy a négyhengeres dízelek mindegyike mostantól két turbófeltöltővel dolgozik, kétlépcsős turbófeltöltési szisztéma szerint.

A BMW 2-es Active Tourer plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt modellváltozata egyetlen feltöltéssel 45 kilométer tisztán elektromos meghajtást kínál. A 136 lóerős, 1,5 liter hengerűrtartalmú háromhengeres benzinmotor a hatsebességes Steptronic automataváltón keresztül az első kerekeket, a 88 lovas elektromotor pedig a hátsó tengelyt hajtja. Az így felépülő maximális rendszerteljesítmény 224 lóerő, amelyhez 385 Nm forgatónyomaték társul.