2018. január 26. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

Utcai versenyautó épült a kis McLarenből

Akadt tíz amerikai vásárló, akik a McLaren 570S GT4 versenyautóhoz hasonló utcai modellt szerettek volna maguknak, így a McLaren egyedi igényeket teljesítő MSO részlegéhez fordultak. Az pedig egyedi sorozatként kerékre állította az MSO X modelleket, amelyek megjelenésükben és dizájnjukban nagyon hasonlítanak a GT4 versenyautóra, s a normál változatnál jóval több leszorítóerőt termelnek.

Az MSO X kocsik dizájnja a versenyautókét követi, matricázásukat pedig a 90-es évek közepén futott McLaren F1 GTR hosszú távú versenyautók ihlették. A karosszériára egyedi légterelők kerültek fel, amelyek révén az MSO X autók kiválóan teljesítenek versenypályán is. A legszembetűnőbb új aerodinamikai elem a hátsó pilonokra szerelt légterelő szárny, amely 100 kilogramm plusz leszorítóerőt termel. A másik MSO X jellegzetesség a tetőre szerelt szénszálas légszívó, amelyet az 1997-es F1 GTR Longtail inspirált. A megoldás növeli a beszívott levegő mennyiségét, emellett különleges belső hangélményt nyújt.

Ezen kívül az első lökhárítóra oldalsó terelőlapokat illesztettek, valamint egyedi kialakítású, speciális légbeömlőkkel ellátott motorháztetőt szereltek fel. A könnyűfém felnikre Pirelli P Zero Corsa gumikat feszítettek, a 3,8 literes duplaturbós erőforrás hangját pedig MSO titánium sport kipufogórendszer tolmácsolja. A karosszérián egyébként nagy arányban alkalmaztak selyemfényű karbont; a tető, a géptető, az oldalküszöbök, a motorfedő elem, valamint a hátsó lökhárító is a motorsportos anyagból készült.

A minimalista dizájnú utastér jelentősen különbözik minden Sports Series utcai modellétől. A karbon Monocell 2 utascellát burkolatlanul hagyták, a szénszálas küszöbök szintén nyers valójukat mutatják, az utasok mögött pedig egyedi karbon választófalat alakítottak ki, benne hellyel egy sisaknak. Ülőalkalmatosságként két szénszálas vázú kagylóülés szolgál. A középkonzol ugyancsak szénszálból készült. Az MSO X autókba színre fújt keresztrudat is építenek, amelyek a hatpontos biztonsági öveket tartják (a hagyományos 3-pontos megoldás is megmaradt). Az alapellátmány része a telemetriai berendezés és számos kamera is.