2018. február 09. 14:50   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült a legkeményebb Ford Ranger

A Ford az F-150 Raptor mintájára elkészítette a Ranger Raptort, amely egyedi stíluselemeivel, robusztus karosszériájával, emelt és megerősített futóművével, valamint 210 lóerős biturbó dízelmotorjával kétségtelenül az eddigi leglátványosabb és legkeményebb Ford kisteherautó. Thaiföldön fogják gyártani, de a világ minden pontjára eljut majd.

Az új Ranger Raptor egy, az F-150 Raptor által inspirált, lenyűgöző fekete hűtőmaszkot visel, rajta fekete Ford márkajelzéssel. Mindezt fekete lökhárító és komoly, 2,3 mm vastag acél alvázvédő elemrendszer egészíti ki. A ködlámpák diódásak. Az első lökhárítóhoz hasonlóan a kerékjárati ívek olyan kompozit anyagból készültek, amely könnyű, ugyanakkor merev és ellenáll az offroad kalandok során előforduló karcolásoknak és húzásoknak. A hátsó lökhárítóba vonószemet és két vontató horgot integráltak, amelyet 3,8 tonnára hitelesítettek (az első lökhárítóba 4,5 tonnás horgokat építettek).

Látható, hogy a Ranger Raptor nagyobb a normál modellnél, 1873 mm magas, emellett 2180 mm széles és 5398 mm hosszú, s a nyomtávjai is szélesebbek. Hasmagassága is tetemesebb, 283 mm, ami a speciális felfüggesztésnek és a jókora terepgumiknak köszönhető. Hátul egyedi tekercsrugós felfüggesztést alkalmaztak a mérnökök, Watt kitámasztós merev tengellyel, ami terepen remekül muzsikál és aszfalton jobb irányíthatóságot biztosít. A Raptor felfüggesztését úgy tervezték meg, hogy nagy sebességnél, változó terepviszonyok mellett is megőrizze a menetkomfortot és a stabilitást.

A Raptorba speciális, változó csillapítású Fox Racing Shox gátlókat szereltek, a tengelyvégekre pedig 17 colos felnikre húzott, agresszív mintázatú, 285/70 méretű BF Goodrich terepgumik kerültek. A kemény kiképzésű oldalfallal ellátott abroncsok mostoha körülmények között is megfelelően kapaszkodnak a talajba. A fékrendszer is felnő a feladathoz, körben 332 mm-es tárcsák és elöl 2-, hátul egydugattyús nyergek teljesítenek szolgálatot.

A sofőr hat különböző üzemmód közül választhat. Aszfalton rendelkezésre áll a normál mellett a sport mód, terepen pedig a fű/murva/hó, sár/homok, szikla, valamint a Baja beállítás választható. Utóbbi ideális a nagysebességű terepezéshez, mintha csak a híres Baja sivatagi ralin venne részt a sofőr. A Ranger Raptor mozgatásáról egy 2 literes biturbó dízelmotor gondoskodik, amelyet a Ford számos modelljéből ismerhetünk már. Az egység 213 lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad le. Tízfokozatú automataváltó kapcsolódik hozzá.