2018. február 11. 19:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Ritka tuningot kapott a ritka Ferrari

Nem épp népszerű és tuningalapnak való autóhoz nyúlt a Wheelsandmore csapata a Ferrari 812 Superfast személyében, de legalább nem csak a külső esett át nemesítésen, hanem az amúgy sem szerény teljesítményt is tovább növelték a mérnökök.

Közeledik a Ferrari (és a világ) legerősebb szívómotoros szuperautójának az első születésnapja, de eddig még nem sok tuningműhely mert hozzányúlni a ritka paripához. A Wheelsandmore azonban egyike a kivételeknek, ráadásul nem csak optikai fronton, hanem teljesítményét tekintve is nemesítette a 812 Superfast modellt.

A legfontosabb talán, hogy a 6.5 literes V12-es aggregát 800 lőerejéből 820-at sikerült csinálni, miközben a nyomaték 718-ról 733 Nm-re növekedett. Ezt többek között egy új kipufogórendszernek köszönhetjük, amely szelepvezérlést is kapott, így teljes terhelésen sokkal több gázt képes átengedni, mint a gyári változat – természetesen nagyobb hang mellett. A katalizátort is lecserélték egy százcellás versenyváltozatra. Jó hír, hogy a tuner kompresszoros és turbófeltöltős munkákat is tervez a közeljövőben, így a jelenlegi módosítás csak a jéghegy csúcsa.

Mindenesetre arról nem tudunk, hogy a 2,9 másodperces gyári gyorsulási érték és a 340 km/órás végsebesség hogyan módosult a 20 lóerő és 15 Nm többlettel, de valószínűleg túl nagy javulásra nem kell számítani.

Aki a jobb tapadásért és kanyarsebességért képes a kényelem oltárán áldozni, annak érdemes lehet elgondolkodnia a sportfutóművön, amely 30 mm-rel csökkenti az autó hasmagasságát. Temérdek felni elérhető a 812-eshez, többek között az elől 10×21, hátul 12×21 collos FIWE garnitúrát 12 597 euróért (3,93 millió forintért) 275/30 illetve 335/25-ös Pirelli P Zero abroncsokkal, de a 10×21 és 12,5×22 collos 6Sporz felniken is érdemes lehet elgondolkodni.