2018. március 12. 17:40   |   Autoblog
címkék:  

Négyajtós kupét épített az AMG

Több hely, több erő, több libabőr – az új Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé modell a vezetési élmény új dimenzióját hozza el és kibővíti az AMG modellcsaládot. Az új, fastback dizájnú kupé Affalterbach első négyajtós sportautója és azoknak szól, akik mindennapos használatú kocsit keresnek, de nem akarnak lemondani az AMG-k páratlan menetteljesítményeiről. Akár 639 lóerővel is szaggathatja az aszfaltot.

A Mercedes-AMG GT 4‑Door Coupé lenyűgözően fest. Hasonló fazonú, mint az új CLS modell, ám lendületesebb vonalvezetésű, s a tipikus AMG-s stílusjegyek révén sportosabb hangvételű. A hosszú, dupla erődómos motorháztető, a függőleges rácsozatú hűtőmaszk, valamint a “repülőgépszárnyas” lökhárító elárulja, hogy AMG GT modellel van dolgunk. A négyajtós AMG GT ezen kívül egyedi rajzolatú LED-es fényszórókat és különleges ablakvonalat kapott – e tekintetben is eltér a CLS-től. Az oldalablakok keret nélküliek. A tető egészen a kocsi leghátsó pontjáig egyenletesen lejt és egy kiemelhető vagy egy – feláras aerodinamikai csomag részeként – fix légterelő szárnyban végződik. A faron gyönyörű csíklámpák és a V8-as kiviteleken karbon diffúzor által befoglalt szögletes kipufogóvégek láthatók.

A négyajtós AMG GT modellek utastere egyedi kialakítású. Ötvözik a sportosságot az exkluzivitással, miközben egy vadonatúj kezelési koncepcióval ultramodern környezetet teremtenek. Más Mercedesekből emelték át a műszerfalat, a turbinaszerű szellőzőket (itt megvilágítottak) és a két 12,3 colos kijelzőből álló digitális műszeregységet, a stilizált V8 dizájnú középkonzol azonban teljesen új. Közepén egy érintőpad, lent a váltókar kapott helyett, kétoldalt pedig színes kezelőgombokat helyeztek el. Sokkal szebb és letisztultabb, mint a jelenlegi modellekben. A négyajtós AMG GT modellek négy vagy öt üléssel rendelhetők meg, utóbbi esetben asszimetrikusan ledönthető üléstámlákkal is lehet számolni. A csomagtér 395 literes, padlója alatt egy további 60 literes üreget találni. Bővítve a kapacitása 1324 literre növelhető.

A kiemelkedő menetteljesítményeket 3 és 4 literes turbómotorok biztosítják. A Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ alapmodell 3 literes soros hathengeres erőforrása 435 lóerőt és 520 Nm nyomatékot kínál, ám bizonyos esetekben mindezt a beépített EQ Boost indítómotor/generátor egység még 22 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal fejelheti meg. A négyajtós GT 53 4,5 másodperc alatt lő ki százra és eléri a 285 km/órás végsebességet.

A 4 literes V8-as biturbó motorral szerelt Mercedes‑AMG GT 63 és GT 63 S modellek még drámaibb dolgokra képesek. A normál 63-as modell 585 lóerőt és 800 Nm nyomatékot kínál, a 63 S kivitel pedig 639 lóerőt és 900 Nm nyomatékot állít csatasorba. A GT 63 3,4, a GT 63 S pedig 3,2 másodperc alatt viharzik fel százra, ami elképesztő. Ráadásul a száguldás egészen 310, illetve 315 km/óráig tarthat. A csúcsmodell aktív motorfelfogatási pontokkal van szerelve (a GT 63-hoz extraként kapható). A V8-as egységekhez kilencfokozatú AMG Speedshift sport váltómű csatlakozik, rajtprogrammal kiegészítve.

A hathengeres modell adaptív csillapítású, acélrugós felfüggesztést kap, míg a V8-asok adaptív légrugózással érkeznek. Mindegyik variánsban azonban AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás dolgozik, amelyben egy elektromechanikusan vezérelt kuplung kapcsolja össze a folyamatosan hajtott hátsó tengelyt az elsővel. A mindenkori legoptimálisabb nyomatékelosztást a rendszer a vezetési körülmények és a sofőr inputjai alapján számolja ki. A 63 S modellbe drift módot is építettek (a 63-ban opció); ehhez a Race beállítást kell választani, ami deaktiválja az összes elektronikát és kézi üzemmódba helyezi a váltót is.

A tapadást és a dinamizmust a hátsó tengely elektronikus önzáró differenciálműve fokozza. Mindemellett a hátsókerék-kormányzás is az alapfelszereltség része a V8-as modellekben. 100 km/órás sebességig a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el, e tempó fölött pedig velük azonos irányban. A négyajtós AMG GT modellek nagyméretű féktárcsákat és elöl 6-dugattyús féknyergeket kapnak, opcióként karbon-kerámia rendszer is rendelhető hozzájuk. 19, 20 vagy 21 colos kerekek állnak rendelkezésre, elöl 255-275, hátul 285-305 mm-es gumikkal.

Az új AMG GT 4-Door Coupé a Genfi Autószalonon ünnepelte a világpremierjét, értékesítése pedig a nyáron indul.