/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Chevy Camaro – egy cseppnyi Amerika

2011. november 21. 21:43   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett Magyarországra a Chevrolet Camaro, a legendás amerikai izomautó. A kupé és kabrió kivitelben, kizárólag 6,2 literes V8-as motorral, valamint kézi és automata váltóval választható gép ára 15,5 millió forintról indul. Ez igencsak kedvező ár egy 432 lóerős hátsókerekes masináért, amellyel bárhol, bármikor reflektorfénybe kerülhet az ember.

Ma Magyarországon hivatalosan is bemutatkozott az európai típusengedéllyel rendelkező – az amerikai változatnál emiatt határozottan jobb – Chevrolet Camaro. Ez volt az izomautó, amely mindenütt megdobogtatta az emberek szívét és megragadta fantáziájukat, négy évtizeden át tűnt fel posztereken, pólókon és dalokban. A tíz év után visszatérő új modell pedig a Transformers filmekben is sok ezer ember kedvencévé vált.

A Camarót megpillantva leesik az ember álla, és heves vágyat érez, hogy beszálljon és elhajtson vele. Nehéz eldönteni, mit nézzünk meg először: az azonnal felismerhető morcos, V-alakú orrt, amely a Camaro védjegyévé vált, az összetéveszthetetlen fart, vagy inkább a szépen kidolgozott vállakat? Nem kérdéses, ez a négyüléses kupé az 1969-es ős korszerű megfogalmazása: széles váll, hosszú gépháztető, alacsony tető és óriási kerekek.

A Camaro elölről néz ki a legállatabbul. A V-alakú frontkiképzés, a xenon fényszórókat körbeölelő lökhárító és a fénykörök nagyon rámenőssé teszik a gépet. Mindehhez hosszan ívelő, középen púpos motorház és rövid hátsó fedél járul. A karosszéria olyan, mintha egy tömbből faragták volna. Az európai specifikációjú modell egyébként a diódás hátsó lámpáiról ismerhető fel, amelyek egyértelműen jobban mutatnak az amerikai kivitel fényforrásainál. És rímelnek a Camaro elejére. A kerekek alapban 20 colosak.

A belső retró stílusú, de jó néhány kapcsoló, valamint a kormánykerék ismerős lehet más aktuális Chevy modellből. A kormány például ugyanolyan, mint a Cruze-ban vagy az Orlandóban. Puha bőrbetéteket is találunk a műszerfalon, ugyanakkor általában itt is kemény műanyagokkal futunk össze. Ettől még kellemes a Camaro atmoszférája; szép a kék LED-es világítás, valamint a rövid Hurst váltókaron, a középkonzolon, az ajtókon és a kormánykeréken végigfutó díszvarrás. Feltűnt továbbá, hogy bár a sportülések hívogatóan néznek ki, oldaltartásuk sajnos minimális. Magasabb sofőr mögött szinte teljesen megszűnik a hátsó lábtér, a második sorban ezért csak kisgyerekek fogják jól érezni magukat. A háttámlák viszont lehajthatók, így akár hosszú tárgyak is fuvarozhatók a kocsival.

A középkonzolon közös egységbe foglalták össze a rádió és a klíma kezelőfelületét. Nagy kijelzők, jó fogású gombok és krómozás felelnek meg az autó jellegének és az egyszerű autózás szempontjainak. Alattuk négy kis körműszer emlékeztet az 1969-es Camaróra, de korszerű látvánnyal és megvilágítással. Ezek közlik az olaj hőfokát és nyomását, az erőátviteli folyadék hőmérsékletét és az akku feszültségét. A legfontosabb információk pedig leolvashatók az állítható vetített kijelzőről is (Head Up Display (HUD). A szélvédő egyébként szinte lőrésnyi, az autó farát pedig lehetetlen érzékelni. De semmi gond, van tolatókamera.

Az európai Camaro kupé és kabrió nyomórudas szelepműködtetésű, 6,2 literes V8-as alumínium motorral készül, amelyhez manuális sebességváltó, illetve volánbillentyűs automata csatlakozik. Az előbbihez az LS3 motorváltozat jár, az utóbbihoz az L99. Lényegileg egyformák, de az L99-hez hengerlekapcsolás (Active Fuel Management) és változó vezérlés (VVT) tartozik. A csúcssebesség mindkét féle erőátvitellel 250 km/óra.

A Tremec kéziváltós Camaro 432 lóerős, nyomatéka 569 Nm 4,500-nál. A kupé 1,8 tonnás tömege ellenére 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, az egy mázsával nehezebb kabrió pedig 5,4 mp alatt tudja le a sprintet. A kombinált fogyasztás 14,1 l/100km. A hatfokozatú Hydra-Matic 6L80 automatával felszerelt, 405 lovas Camaro 556 Nm nyomatékot présel ki magából 4300-as fordulatnál, fogyasztása pedig alacsonyabb a kézi váltósnál, 13,1 l/100km. Kis terheléskor, például autópályán cirkálva, csak négy henger működik. Az automata kupé 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a kabrió 0,2 másodperccel lassabban.

Svédország fagyos tájaitól Kanada és az Egyesült Államok különféle minőségű útjain át Ausztrália és Németország versenypályáiig – köztük a híres Nürburgringen – sokfelé hajtották a Chevrolet Camarót, hogy menettulajdonságai megfeleljenek a sajátos európai vezetési stílusnak. Az 52/48-as első/hátsó súlyelosztás és az európai futóműhangolás (FE4) azt eredményezi, hogy a Camaro ragyogóan oldja meg a különböző menethelyzeteket és élénken veszi be a kanyarokat. Az FE4 futóművet kimondottan az Óvilág részére fejlesztették. Áthangolt első és hátsó csillapítókat és tömör első (23 mm) és hátsó (24 mm) stabilizátort tartalmaz. Karakterisztikája olyan népszerű lett az Egyesült Államokban is, hogy az új modellévben ott is kínálják majd a magasabb specifikációjú kocsikhoz.

Az aszfaltba 20 colos Pirelli PZero gumik kapaszkodnak, hatékony lassulásról és gyors kanyarodásról pedig négydugattyús, blokkolásgátlós Brembo fék és StabiliTrak menetstabilizáló gondoskodik. Ez utóbbi négyféle módot ismer: alapbeállítás; kipörgésgátló kikapcsolva / menetstabilizáló bekapcsolva; sport mód rajtprogrammal; illetve kipörgésgátló és menetstabilizáló kikapcsolva. Utóbbihoz azért nem árt a komolyabb vezetési tudás. Emellett motorfék-nyomaték szabályzó (EDC) is van az autóban, ami növeli a hajtó kerekekre jutó nyomatékot, ha jeges, síkos úton hirtelen veszi le a gázt a vezető. Ezáltal szabadon gurulhatnak ki az első és a hátsó kerekek, fordulatszámuk egyforma marad, ami biztosítja a jármű stabilitását.

A kocsi kizárólagos hazai forgalmazója a Chevrolet Gyulai, amely elnyerte a legjobb hazai Chevrolet kereskedés, valamint a legtöbb Chevrolet-t értékesítő európai Chevrolet dealer megtisztelő címet is. A Camaróra eddig öt megrendelés futott be náluk; ráadásul az első két autót még látatlanban, fotó alapján rendelték meg. A Camaro kupé 15,5 millió forinttól vihető el, a kabrió változatért pedig egymillióval többet kérnek. Európában a kupé ára 38 900 eurótól indul, a kabrióé pedig 43 900-tól, de ez országonként változhat a helyi adók miatt. A Transformers Special Edition és a 45th Anniversary csomag felára egyenként 2000 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!