175 lóerősre húzták a kisebbik Mazda MX-5-öt
Végre a kisebb motoros MX-5 tulajokra is gondolt a BBR tuningcsapat, miután az NC modellcsalád 1.8 literes 126 lóerős méregzsákját húzta fel motorkárosítás nélkül 175 lóerőre úgy, hogy a kibocsátási normáknak is megfeleljen.
Az eddigi legtovább gyártott generáció lett a Mazda népszerű roadsterének NC (azaz harmadik generációs) változata. Épp ezért kellően sok szaladgál belőle az utakon ahhoz, hogy a különböző tuningműhelyek figyelmét felkeltsék.
Míg a legtöbben csak a külsőre mennek rá, a BBR a teljesítményt tartja igazán fontosnak, így már készített a modellcsalád nagyobb, 2.0 literes motorral szerelt változataihoz egy Super 200 nevű csomagot, amely a nevéből adódóan 160-ról 200-ra növeli a paripák számát, így a legújabb receptúra a kisebbik, 126 lóerős 1.8-as variánsokat teszi virgoncabbá, méghozzá 49 paripával 175 lóerőssé és 194 Nm csúcsnyomatékúvá.
Mindezt új vezérműtengely, új leömlő, a teljes kipufogórendszer, illetve a légszűrő cseréjével úgy, hogy a teljes rendelkezésre álló fordulatszám-tartományban erősebb és nyomatékosabb a motor gyári önmagánál – például a megnövekedett csúcsnyomatékot ugyanott, 4750-es főtengelyfordulatnál adja le a szívó négyhengeres.
Arról sajnos nem tudni, milyen értékjavulással járt a kúra, de az biztos, hogy így is utcai használatra teljesen legális marad az autó, valamint az addig tankolt 95-ös benzin oktánszámán sem kell növelni. A művelet elvégzéséért 1995 fontot kér a cég anyagköltséggel, de a vállalkozószellemű tulajok 1595 fontért hozzájutnak az összerakható csomaghoz (áfa nélkül).
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)