Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

900 lóerős rakéta a Brabustól

2016. március 09. 12:00   |   DG
címkék:  

A Brabus Rocket modellsorozatát kizárólag határokat feszegető, brutális masinák alkotják, amelyek rendszerint fajtáik legerősebb és leggyorsabb képviselői. A Mercedesekre szakosodott nemesítő vállalkozás legfrissebb Rocket modellje egy S 65-ből született, paripáinak száma pedig 900.

Mikor a Brabus először egy 800 lóerős autóval rukkolt elő, úgy tartottuk, ez a plafon, utcai autó ennél egyszerűen nem lehet erősebb. Majd a bottropi tuner távol-keleti ügyfeleinek elkezdett kínálni egy 850 lóerős tuningcsomagot is, ami az enyhébb emissziós előírások miatt ott legálisnak számított. Azóta fejlődött a technika, s immár 900 lóerőnél járunk, amit mi, európaiak is megengedhetünk magunknak. Persze már aki.

A csúcsot most a Brabus Rocket 900 Coupe képviseli, a gyári csúcs-Mercedesből kialakított rakéta, melynek 6,3 literes V12-es biturbó erőforrása 900 lóerőt és 1500 Nm nyomatékot termel ki magából. A monstre hajtómű a világ leggyorsabb négyüléses kupéját faragja az AMG Mercedesből: száguldásának csak 350 km/óránál szab gátat az elektronika.

A Brabus ősi receptjét vetette be a legfrissebb Mercedesnél is, mégpedig a lökettérfogat növelését. 6 literről 6,3 literre tornászta fel a hengerűrtartalmat, amivel megágyazott a jelentősen nagyobb teljesítménynek. Hosszabb löketű főtengelyt, kiegyensúlyozott hajtókarokat és kovácsolt dugattyúkat épített be, és a motor perifériáit is módosította. Kicserélte a turbófeltöltőket, átfaragta a leömlőket (80 mm) és pillangószelepes, fémkatalizátorokkal ellátott kipufogórendszert szerelt be. Átalakította a légszívó-rendszert is, új szűrőket installált és több hideg levegőt juttatott a motornak. A részegységek működését új motorvezérlés koordinálja.

Az intézkedések nyomán a V12-es igen potens lett, 5500-as fordulatszámon 900 lóerőt présel ki magából és 4200-as fordulatszámon 1500 Nm nyomatékot szolgáltat. Ezt azonban teljes egészében nem engedik rá a hajtásláncra, 1200 Nm-re fojtják vissza a hosszú élettartam érdekében. A motor egy hétfokozatú automataváltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja; a tapadást egy korlátozottan önzáró Brabus differenciálmű igyekszik fokozni.

A Brabus 900 Rocket Coupe nulláról-százra alig gyorsul jobban, mint a szériamodell, onnantól azonban nagy fölényre tesz szert vele és más autókkal szemben. 200 km/órára 9,1 szekundum alatt ugrik fel, végsebessége pedig meghaladja a 350 km/órát, amelyet csak a legkiválóbb szupersportautók tudnak.

Ilyen elképesztő sebesség mellett döntő fontosságú az autó úton tartása, amelyet a Brabus szakemberei szélcsatornában tökéletesített aerodinamikai komponensekkel értek el. Az ideális formájú, szénszálas műanyagból gyártott elemek jól mutatnak, vadabbá teszik az autót, de a tengelyekre ható felhajtóerőt is mérsékelik. Előre egyedi toldat, hátulra pedig hangsúlyos diffúzor és élspoiler került fel; előbbi helyet ad a klasszikus Brabus kipufogóvégeknek is. Ezen kívül néhány elemet még szénszálasra cseréltek, az eredetileg króm díszítéseket pedig sötétszürkére festették, fenyegetőbbé téve a kocsi megjelenését.

A kerékjáratokban Brabus Monoblock felnik forognak, 21 vagy 22 colos méretben. A kovácsolt, prémium minőségű felnik számos dizájnban kaphatók, választható keresztküllős és ötküllős modell is, utóbbi akár 9 x 22 illetve 10 x 22-es méretben, 255/30-as és 295/25-ös abroncsokkal. Az optikát 15 mm-es ültetéssel is javítják.

A Brabus 900 Rocket Coupe showautó exkluzív, gyönyörű világosbarna és magnolia bőrkárpitozást kapott bézs kontrasztvarrással, ami elegánsan ellentételezi a fekete külső fényezést. Különleges az egyedi, sötét színű, nyílt pórusú fabetét is, ami ugyancsak a Brabus munkája. A szokásos alumínium komponensek is emelik az utastér fényét, a megvilágított küszöbök pedig a belső hangulatvilágítás színében üdvözlik az utasokat.

A 900 lóerős Brabus 900 Rocket Coupe komplett autóként is megvásárolható a Brabusnál vagy pedig elkészíttethető egy Mercedes-AMG S 65 Coupé alapján.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!