Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

BMW E92 M3 740 lóerővel

2016. január 31. 12:30   |   DG
címkék:  

Az E90 szériájú BMW M3 továbbra is nagyon kedvelt a rajongók körében, és a tuningcégek sem feledték el a típust. Sok példány esik át kisebb-nagyobb átalakításon, de akadnak olyan tulajok is, akik közúton használható pályaversenyautót szeretnének maguknak. Nekik szól a G-Power legújabb szettje, ami 740 lóerőt hoz ki a bajor gépből.

A sebességi világrekordjairól híres G-Power ezúttal a BMW M3 E9X modellből sajtolta ki a maximumot. Először is diétára fogta az autót, hiszen a kisebb súly döntő fontosságú, ha ilyen mértékben növeljük az autó teljesítményét. Szénszálas aerodinamikai elemeket tervezett az autóhoz, amelyek csökkentik a tömegét, ugyanakkor nagy sebességnél stabilizálják az autót.

A gyári motorháztető egy speciális, szellőzőkkel tarkított, 8,4 kilogramm súlyú (-2,6 kg) karbon darabnak adta át a helyét (4760 euró), ami nagyban segíti a doppingolt motor hőcseréjét. Öt kilogrammot takarít meg a karbon csomagtérfedél (3570 euró), a szénszálas műanyagból készült hátsó légterelő szárny (2975 euró) az alumínium talpaival együtt pedig csupán 1,2 kilót nyom. Utóbbi egyébként növeli a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt. Ezt a feladatot elöl a karbon koptató látja el (2915 euró), ami agresszívabbá is teszi az M3 megjelenését.

Az igazán mélyreható változtatások azonban a lemezek alatt történtek. A G-Power szakemberei felszerelték az autóra az SK III kompresszorkészletet (49 564 euró), amely 320 lóerővel emelte meg a 4 literes V8-as teljesítményét. A növekmény persze nemcsak az ASA gyártmányú feltöltő érdeme, a blokkot első körben 4,6 literesre fúrták fel, megerősített, kovácsolt Mahle dugattyúkkal látták el, az olaj- és vízkör szállítókapacitását megemelték, és köztes hűtőket építettek be. A kipufogógáz 100 cellás fémkatalizátorokkal kiegészített, a gyárinál 26 kilogrammal könnyebb G-Power titánium rendszeren keresztül távozik a szabadba.

Az átépített erőforrás 740 lóerőt ad le 8100-as fordulatszámnál, a nyomatéka pedig 700 Nm 5900-as fordulatszámnál. A nulla-százas gyorsulás 3,7 másodpercet vesz igénybe, kétszázra pedig 9,5 másodperc alatt szökik fel a gép. Csúcssebessége meghaladja a 340 km/órát. A G-Power M3 20 colos Hurricane RR felnikre (7995 euró) feszített 245/30, illetve 295/25 méretű Michelin abroncsokkal tapad az útra.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!