/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legnagyobb Brabus Mercedes

2016. október 04. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Van aki az extra nagyot és erőset szereti: a Brabus pont ezért fordította figyelmét a Mercedes SUV-kínálatának csúcsmodellje felé. A Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC 4,2 másodperc alatt viharzik fel százra és eléri a 300 km/órás végsebességet, ami egy ekkora járműtől alighanem világrekord.

A Brabus a legkisebb modellektől eltekintve mostmár lényegében mindegyik Mercedesbe beplántálta brutális 6 literes biturbó motorját. Az AMG modellek java részét hajtó 5,5 literes biturbó V8-as erőforrás remek alap a tuninghoz, s ezt a Brabusnál senki sem űzi magasabb szinten. Az öt méternél is hosszabb GLS 63-ban az aggregát 585 lóerőt mozgósít, ami több mint elegendő, ám az értéket a Brabusnak sikerült még 265 lóerővel megtoldani.

Hat literre fúrták fel a blokkot; kicserélték a dugattyúkat, a főtengelyt, a hajtókarokat és átalakították a hengerfejeket. Majd karbon szívótraktussal látták el az erőforrást, két légszűrőt szereltek be és egyedi leömlőket gyártottak. Magától értetődően a feltöltöknek is menniük kellett, helyükre új egységek kerültek, amelyek nagyobb kompresszorkerekekkel rendelkeznek. A töltőlevegő hőmérsékletének alacsonyan tartásáért a szívó- és turbócsöveket aranyfóliába tekerték. Az utolsó láncszem a sportkipufogó-rendszer felszerelése volt, fémkatalizátorokkal, pillangószeleppel és kerámiabevonatú végcsövekkel.

A rengeteg munka kiemelkedő számokat eredményezett: a maximális teljesítmény 850 lóerő 5400-as fordulatszámon, a maximális nyomaték pedig 1450 Nm 2500 és 4500-as fordulatszám között. A 2,6 tonnás Brabus 850 XL ezzel a könnyű sportautókkal mozog egy szinten, 4,2 szekundum alatt gyorsul százra és eléri a 300 km/órás sebességet. Menne többet is, de a gumiabroncsok teljesítőképességének ez a határa. Azok számára pedig, akik nem kívánnak ilyen sokat költeni motortuningra, a Brabus egy 700 és 630 lóerős csomagot is kínál a GLS 63 modellhez.

Hogy a hatalmas SUV még végsebességgel haladva is az úton maradjon, a Brabus szakemberei egyedi karbon aerodinamikai elemeket dolgoztak ki hozzá. A lökhárító aljára toldatot erősítettek, amely csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt, az oldalsó légbeömlők pedig plusz terelőelemeket kaptak beépített LED-csíkokkal. Hátulra nagyméretű diffúzor elemet tettek fel, kétoldalt pedig a jellegzetes alakú kipufogóvégek kandikálnak ki. Zárásként egy tetőlégterelő szárnyat is felerősítettek.

A könnyűfém felnik kínálata igencsak szerteágazó, 21-től 23 hüvelykes méretben számtalan stílusú kerék elérhető a GLS-hez. A legexkluzívabb választás a keresztküllős Monoblock Platinum Edition felni, amely 11 x 23-as méretben kerülhet fel az autóra. 295/35 méretű úthengereket feszítenek rájuk, amelyekkel a SUV igen jól fogja az utat. A hasmagasságot elektronikus modul csökkenti 30 mm-rel. Az utasteret a megrendelő elképzelésének megfelelően készítik el, tetszőleges színű, első osztályú bőr felhasználásával. A fotózott példány előkelő barna bőrkárpitot kapott, különleges varrásmintával és egyedi kockás zászló mintás karbon díszítésekkel.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/