/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Brabus Mercedes G-osztály immár 900 lóerővel

2017. szeptember 16. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A világ legerősebb 12-hengeres motorral szerelt terepjárója ezútal is a Brabustól érkezik. Alapját az eleve exkluzív Mercedes-AMG G 65 adta, melynek 12-hengeres motorját nem kevesebb, mint 900 lóerősre izmosították. Ezzel a Brabus 900 “One of Ten” névre keresztelt szuperterepjáró 3,9 másodperc alatt viharzik fel százra és megfutja a 270 km/órát. Összesen tíz darabot készítenek belőle, egyenként 666 ezer eurós áron.

A Brabus idén negyven éve van a szakmában, a jeles esemény alkalmából pedig valami igazán emlékezetessel kívánt előrukkolni. A bottropi nemesítő működése évtizedei alatt már számtalanszor alakított át G-osztályos Mercedeseket, sőt, talán kijelenthető, hogy ez a kedvenc típusa. S a cég most előállt a legexkluzívabb, legerősebb példánnyal, amit valaha készített. A terepjáróban dohogó V12-es erőforrás immár észbontó 900 lóerős.

A Brabus egy Mercedes-AMG G 65 modellt vett alapul, amely tizenkét hengeres motorjával a legexkluzívabb és hagyományosan a legdrágább a sorozatban. 275 ezer euróba kerül, így 130 ezer euróval kóstál többet, mint az alig gyengébb G 63. A Brabus első dolga volt, hogy szétbontotta az ikerturbós V12-es aggregátot és specális alkatrészekkel módszeresen újraépítette. Hosszabb löketű, egy darabból mart acél főtengelyt, nagyobb furatú hengereket, kovácsolt dugattyúkat és kiegyensúlyozott, acél hajtókarokat épített be, melyek révén az összlökettérfogat 6 literről 6,3 literre nőtt.

A Brabus a motor perifériáit is módosította; átalakította a leömlőket, nagyobb turbófeltöltőket és 80 mm átmérőjű csöveket szerelt be, továbbá fém katalizátorokat és pillangószelepes sport kipufogórendszert installált a kocsi alá. A rendszer a hátsó kerekek előtt oldalt kivezetett krómozott csövekben ér véget. A szakemberek a szívóoldalt is átépítették. A motor immár a motorháztetőbe integrált karbon légszívón keresztül jut friss levegőhöz, ami pedig sportszűrőn keresztül áramlik át. A hőmérsékletet arany fóliázás mérsékli.

A Brabus Rocket 900 6.3 V12 motor 900 lóerőt mozgósít 5500-as fordulatszámon, emellett 1500 Nm nyomatékot présel ki magából 4200-as  főtengely-fordulatnál. Utóbbit a hajtáslánc komponenseinek megóvása érdekében 1200 Nm-ben limitálja a vezérlés. A beszerelt 7-fokozatú automataváltóval a Brabus 900 One of ten 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebessége pedig 270 km/óra. (A gyári kivitel 5,3 másodpercet gyorsul és 230 km/órás sebességet ér el).

Nagy sebességnél a Brabus 900 One of Ten a szélesebb nyomtávnak és abroncsoknak köszönhetően sokkal stabilabban viselkedik. Megnövelt kerékjáratai 12 centiméterrel szélesítik ki a karosszériáját, helyet adva többek között a gigantikus, 23 colos kerekeknek. A Brabus frankfurti standján kiállított autó oldalankénti eltérő típusú könnyűfém kerekeket vonultatott fel, Platinum Edition F és R modelleket. De mindegyikre óriási, 305/35 méretű abroncsokat feszítettek. A Brabus 900 One of ten a legek autója, így például a fékei is a legnagyobbak, amit a Brabus valaha autóra szerelt. Az első tárcsák átmérője 412 x 38 mm, amelyeket 8-dugattyús féknyergek szorítanak.

A 900 lovas G-szörny egyébként igen impozánsan néz ki: a már említett brutális géptető és a LED-fényekkel kirakott első lökhárító karakteressé, agresszívvá teszik a frontrészét. A tetőre 12 diódából álló fényforrásokat erősítettek, amelyek a távolsági fényszóróval együtt villannak fel. A 900 lovas G-osztályon egyébként minden egyes krómozott alkatrészt feketére mázoltak, s a lámpabúrákat is besötétítették, megjelenése így fenyegetővé vált. Hanyatt-homlok menekülnek előle a belső sávból.

A Brabus belső építészei az utasteret is átváltoztatták. A Mondial fekete és Vanilla fehér kombináció mellett döntöttek, harmadik színként pedig a pirosat vetették be. Csakis a legnemesebb bőrt használták és minden négyzetcentiméternyi felületet behúztak vele, még a lábtert is. A fekete Alcantara mennyezetbe optikai szálakat húztak be, amelyek a környezetvilágítás színében világítva éjjel a csillagos égboltot mintázzák.

A hátsó traktus teljesen egyedi kialakítású, a padot ugyanis két egyéni fotellal váltották ki, az első ülések közötti konzolt pedig meghosszabbították és beépítették. Az ülések minden elképzelhető komfort funkciót megkaptak, motorosan állíthatók, fűthetők és szellőztethetők. Egy 4,3 hüvelykes érintőképernyőről szabályozhatók, ami egyúttal a Comand irányító rendszer és a légkondicionáló vezérlésére is alkalmas. A konzolba ezen kívül kerültek fűtő/hűtő funkcióval ellátott pohártartók és kihajtható asztalkák, de egyedi szerelvényként egy széfet is találunk itt.

A Brabus 900 One of Ten-ből csak 10 darabot fognak készíteni. Egy példány ára 666 ezer euró.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Noll Balázs
2018-04-29 - 13:50

Nagyon tetszik a Brabus Mercedes G65 terepjárólyára ☺☺☺?✌???


*/