Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Brabus Mercedes R-osztály

2006. január 31. 10:49   |   Autoblog
címkék:  

A Brabus exkluzív tuningprogramot kínál a nagy utazóautóhoz, miközben az megtartja minden praktikumát, ami a családi kirándulásoknál számít.

Családi egyterű mivolta ellenére az Mercedes R-osztálytól egyáltalán nem áll messze a sportosság, hiszen már hivatalos frankfurti debütálásakor is ott pózolt mellette az AMG alapos izmosító kúráján átesett, 510 lóerős változat.

Nemrég a Brabust is megihlette a Mercedes mutatós járgánya, olyannyira, hogy máris egy komplett kis tuningpalettával rukkoltak elő. A legerősebb változat (6.1S), hajtásáról egy 6,1 literes V8-as benzinszörnyeteg gondoskodik 445 lóerővel és 635 Nm-es nyomatékkal – utóbbi 4500-as fordulaton jelentkezik. A felfúrt, hengerenként háromszelepes motorra speciális hengerfejet illesztettek, továbbá egy új, rozsdamentes acélból készült sportkipufogó-rendszerrel látták el, amely hátul négy csövön zengi szívhez szóló baritonját. (Utóbbi egyébként minden motorvariánshoz megrendelhető.) Az átalakításoknak köszönhetően a Brabus R 6.1S 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és a vágta egészen 265 km/óráig folytatódhat.

Akárcsak a hajtást, a lassítást is egy igen hatékony rendszerre bízták: elől 380 milliméteres féktárcsák és 12 dugattyús nyergek dolgoznak, hátul pedig 355 milliméteres tárcsákra harapnak a hatdugattyús szorítószerkezetek. A minden szituációban tökéletes úttartás eléréséhez rendelhető állítható karakterisztikájú futómű, amely rosszabb úton puhább rugózást biztosít, tükörsima aszfalton viszont kőkeményre pumpálja a lengéscsillapítókat. Mindez óriási könnyűfém-felniken ül, amelyek mérete egészen 22 colos méretig fokozható, elől 265/35, hátul 295/30-as Yokohama, illetve Pirelli abroncsokkal.

A motorválasztékban a 445 lovas csúcsmasina mellett más érdekes darabokat is találunk. Az R350 számára egy négyliteres, 332 lóerős erőgépet fejlesztettek ki, mely 4200-as fordulaton adja le 420 Nm-es nyomatékát. Az R320 CDI friss fejlesztésű, háromezres turbódízelének 224 lóerejét 272-re tornászták fel, míg nyomatéka 510-ről 590 Nm-re duzzadt a Brabus tuningmesterek PowerXtra D6 (III) technológiájának köszönhetően. Ezzel az erőforrással 8,2 másodperc alatt sprintel 100-ra a méretes autó, végsebessége pedig 227 km/óra.

Hogy a megjelenés is méltón tükrözze a lemezek alatt véghezvitt módosításokat, a Brabus egy aerodinamikai szettet is kifejlesztett az R-osztályhoz. Ez magában foglalja az átrajzolt első spoilert, a módosított lámpatesteket és egy hátsó kötényt, amely helyet ad a “kétszer-kettes” krómozott kipufogóvégeknek.

Az utastérben mindent bőrkárpit borít, beszálláskor pedig az alumíniumborítású küszöb illuminátoros Brabus felirata köszönti a vezetőt és az utasokat. Rendelhető multimédia szett is, DVD játszóval, és játékkonzollal, illetve a fejtámlák hátuljába épített LCD kijelzőkkel. Külön kérésre négy keréken guruló irodává varázsolja a Brabus a családi erőgépet, áramforrással ellátott asztalokkal és számítógéppel.

Mindez bizonyára úgy gondolták, hogy majd álló helyzetben használja a kedves utas, mivel menet közben érdemesebb utasként is inkább az úttestre összpontosítani, a monitort bújva ugyanis kellemetlen élményeket szerezhet 445 lóerő, egy kőkemény futómű és egy játékos kedvű, “benzingőzzel fertőzött” vezető.

B.G.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!