/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Canepa Design Porsche 959

2016. augusztus 25. 19:45   |   Autoblog
címkék:  

Ha a Porsche 959 kerül szóba, a korábbi autóversenyző és tuningmester Bruce Canepa neve megkerülhetetlen. Ő volt az, aki 2003-ban lehetővé tette, hogy a legendás szupersportkocsi róhassa az amerikai utakat. A turbófeltöltők, a kipufogórendszer és az elektronika módosításával elérte, hogy a sportkocsi teljesítse az emissziós előírásokat. Canepa 2003 óta egyedüliként tuningolja is a kocsikat, most pedig megalkotta a világ legerősebb 959-es modelljét.

A B-csoportos raliautó utcai homologizációs modelljeként megszületett Porsche 959 a 80-as évek műszakilag legfejlettebb és leggyorsabb sportautójaként vonult be a történelemkönyvekbe, a mai modern szupersporkocsik ősapjának tekinthető. 1986-os bemutatásakor a világ leggyorsabb autójának számított, 3,7 másodperces százas gyorsulással és 314 km/órás végsebességgel.

A 959-es 2,8 literes hathengeres boxermotorja vízhűtéses négyszelepes hengerfejekkel és léghűtéses hengerekkel bírt, és két szekvenciális turbófeltöltő hozott ki belőle 444 lóerőt. Utóbbi megoldás kiegyensúlyozottabb teljesítmény-leadást eredményezett, a turbónyomás nem lórugásszerűen jelentkezett, mint általában a korszak turbófeltöltéses Porsche modelljeiben.

Canepa számos módosítást hajtott végre a 2,8 literes blokkon, hogy az teljesítse az amerikai emissziós előírásokat. Egyúttal különböző tuningfogásokat is bevetett, hogy feltornássza a motor teljesítményét azok számára, akik igényelték. A képeken látható fantasztikus példány Canepa saját autója és mutatja, mit lehet kihozni a technikából. A hathengeres boxer 763 lóerőt és 860 Nm nyomatékot mozgósít, ami az új Borg Warner feltöltőknek, az új vezérlésnek és kipufogórendszernek köszönhető. A megerősített váltómű és az egyedi kuplungszerkezet révén a kocsi 2,4 (!) másodperc alatt katapultál 100 km/órára, a vége pedig 370-nél van.

A gyönyörűen restaurált, gyári kinézetű 959-es emellett egyedi magnézium felniket, korszerű Michelin sportabroncsokat és titán rugóstagokat kapott, amelyek csökkentik a rugózatlan tömeget. Az utastér is aprólékos felújításon ment keresztül, vadonatúj barna bőr borít mindent, a hozzá passzoló barna szőnyegekkel.

Nem tudni, hogy Canepa mennyit kér egy ilyen szintű átalakításért, de az összeg bizonyosan tetemes. Jó hír, hogy akik soknak találják a 763 lóerőt, kérhetnek 576 és 640 lóerős csomagot is kedvencükhöz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/