Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mansory Aston Martin DB9 – vérdopping

2005. október 11. 12:06   |   Autoblog
címkék:  

Angol luxuskupé versenyautós hangulattal, agresszív spoilerezéssel és az eredetinél sokkal vadabb menetteljesítményekkel: a Mansory DB9-ese 630 lovas.

Tíz évvel ezelőtt a legtöbben még nem is sejtettük, milyen lehet az, ha elgurul előttünk egy Aston Martin vagy éppen egy Bentley. Hazánk útjain ma sem számítanak gyakori jelenségnek ezek az autók, de néha-néha már előfordul egy-egy díszes példány a nagy múltú angol márkákból.



Bizony, Aston Martint is láthatunk Magyarország aszfaltjain suhanni, és míg mi fehér hollóként csodáljuk ezeket a járgányokat, külhonban már a tuningolással foglalatoskodnak. Jó érzésű embernek máris az a gondolata támad, hogy ezekhez a kézzel gyártott, végtelenül precíz, sok 10 millió forintot érő, egyedi autócsodákhoz hozzápiszkálni már mindennek a teteje, vagy ízléstelenség, vagy nevezze ki minek akarja. Akár így, akár úgy, az ügy mindenesetre meghökkentő. Bizonyára ugyanis több olyan autórajongó akad, akit épp az ilyesmi “izgat fel” oly mértékben, hogy pénzt adjon nemes vérű angol paripája átalakításáért, hiszen másképp nem lenne piaca a Mansory-nak.



Kezdésnek nem a legkisebb és nem is a legnagyobb Aston fívért, hanem a középsőt, a DB9-est gurították be az átalakító-műhelybe. Izmosítottak a motorján és a karosszéria tökéletes vonalaihoz is megpróbáltak faragni mutatós spoilereket. Az autó frontja sokkal agresszívebb lett, mint az eredeti. A hatásról az áttervezett első légterelő tehet, amellyel egyébként javult a motor és a fékek hűtése is. A hatékonyabb hűtés érdekében szabták át a motorháztetőn lévő levegőbeömlőket is, és krómozott terelőlemezeket aggattak rájuk – bárcsak hagyták volna a garázs legeldugottabb szekrényében.



Oldalt a versenysportból ismerős küszöbspoilerekkel találkozunk, amelyek akárcsak az első légterelők, a fékek hűtésében is szerepet vállalnak. A farrészen az egymás alatt elhelyezett dupla kipufogók között a diffúzor is hangsúlyos szerepet kap. Ez azonban még mind semmi, hiszen Mansory-ék nem hagyták ki a manapság második virágkorát élő felfelé nyíló ajtókat sem. A motortérben is végeztek némi átalakítást a tuningmesterek. Ennek köszönhetően az Aston Martin orrában duruzsoló V12-es immár 630 lóerőt teljesít. Ezzel 4,5 másodperc alatt katapultál 100 km/órára a sportosított DB9, végsebessége pedig 330 km/h. A futóműhöz nem nyúltak, csak egy új 18 colos felnigarnitúrát tettek fel.


Az utastérben a kevlár és az alcantara burkolatok dominálnak. Feltűnő, hogy a kormány alakja nem a régi, a tuningműhelyben ugyanis versenyautókéhoz hasonlatosra formázták. Így már nem teljesen kerek, alul és felül lapos. Nos, a versenyautós hangulat, a kevlár és az agresszív spoilerek nem biztos, hogy méltóak egy ilyen patinás luxuskupéhoz, de azért biztosan sokan elviselnék a garázsukban a Mansory Aston Martin DB9-est a maga büszke 630 pacijával.


B.G.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!