/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legütősebb Alfa 4C

2015. június 28. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

A német Pogea Racing megalkotta az eddigi leggyorsabb és legütősebb Alfa 4C-t, amely az olyan gépeket is lenyomja, mint a Porsche 911, a BMW M4 vagy a Mercedes-AMG GT. A Centurionnak keresztelt kétüléses kiemelkedik a minimalista sportautók közül, végsebessége 300 km/óra fölött van.

A friedrichshafeni székhelyű Pogea Racing autónemesítő vállalkozás kreatív gondolkodásáról és nagy szaktudásáról vált ismertté, számos nemzetközileg is elismert munkát tettek már le az asztalra. Előszeretettel nyúlnak olasz típusokhoz, így a Fiat és Alfa modelljeihez. A 2013-ban piacra dobott Alfa 4C-vel kiemelten kezdtek el foglalkozni; s most, egy kétéves fejlesztési és tesztelési periódus után bemutatták saját csomagjukat az autóhoz. Így garantálják, hogy az egyes kiegészítők problémamentesen üzemelnek mind az utcán, mind a versenypályán. Ezek pedig nem üres szavak, hiszen egy gyárilag eleve kihegyezett, könnyű szerkezetes sportautóról van szó.

Az Alfa 4C száraz tömege szénszálas felépítésének köszönhetően mindössze 895 kilogramm, súlya vezetővel is a bűvös 1 tonna alatt marad. 1,8 literes négyhengeres turbómotorja pedig 240 lóerőt és 350 Nm nyomatékot ad le, tehát ígéretes dolgokra lehet számítani. A hátsókerék-hajtású kis kupé nem is okoz csalódást, 4,5 másodperc alatt katapultál százra és eléri a 258 km/órás végsebességet. Félelmetes élményt nyújt, amit az ember egyhamar nem felejt el.

A Pogea Racing azonban kétlépcsős teljesítménynövelést fejlesztett ki hozzá, amelyek kiaknázzák a feltöltött erőforrásban rejlő lehetőségeket. Az első szintű csomag 293 lóerőre tornássza fel a teljesítményt és 415 Nm-re emeli a nyomatékot, míg a második szintű csomag 313 lóerőt és 435 Nm nyomatékot sajtol ki a motorból. Utóbbi esetben a kis olasz igazi vadorzóvá válik, 3,9 szekundum alatt katapultál százra, 14,4 másodperc alatt kétszázra, s egészen 301 km/óráig tudja fokozni a sebességét. Lenyűgöző értékek.

A 4C a drasztikus teljesítménynövelés miatt természetesen egyéb módosításokon is átesett. Egyedi első karbon szoknyát kapott, amely csökkenti a tengelyre ható felhajtóerőt, akárcsak egyedi hátsó karbon diffúzora és légterelő szárnya (+35 kg 160 km/órás sebességnél). A csappantyús sportkipufogó-rendszer 10 centiméter átmérőjű végeit középen vezették ki. A fokozott vezetési élmény érdekében a felfüggesztés is átalakult, új állítható magasságú és keménységű futóművével a 4C most még nagyobb kanyarsebességekre képes. A Centurion közúton és versenypályán is jól érzi magát.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/