/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szörnyeteg SUV a G-Powertől

2016. május 22. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A BMW X6 M egy nem éppen visszafogottságáról híres szabadidő-kupé. Nyugodtan nevezhető feleslegesen hatalmasnak és erősnek. Persze a G-Powernek ez csak a kiindulási alapot jelentette, a szó egyenes és átvitt értelmében is más dimenzióba helyezte a járművet.

Ami a BMW M5/M6 számára a Hurricane, az a BMW X5/X6 M számára a Typhoon: brutális adrenalin löket. A G-Power Typhoon nem a báránybőrbe bújt farkas kategória, hanem épp az ellenkezője: egy feltűnő, erőfitogtató, nagydarab izomkolosszus. A G-Power widebody karosszériakittjével ellátott gép lenyűgözően fest és 750 lóerőt mozgósít.

A Typhoon legszembetűnőbb jellemvonása természetesen a kiszélesített karosszériája. Új sárvédői jó néhány centiméterrel toldják meg a szélességét. De nemcsak ezek, hanem egyedi kialakítású lökhárítói és küszöbjei is határozott fellépést kölcsönöznek neki. A karbonban gazdag első szoknya öblösebb légnyílásokat tartalmaz, mint a gyári elem, amire egyébként a nagyobb méretű hűtők miatt szükség is van. Alsó pereme az első tengelyre ható felhajtóerőt is mérsékli.

A Typhoon jellegzetessége emellett a szellőzős karbon motorháztető, amely az első lökhárítóval együttműködésben dinamikus légcserét biztosít. A sárvédőket elegáns küszöbök kötik össze, hátul pedig hatalmas diffúzor pöffeszkedik. A titánium sportkipufogó-rendszer oldalanként dupla 102 mm-es végződést kapott. A kerékjáratokban óriási, 23 colos Hurricane RR kovácsolt felnik forognak, amelyekre 315/25 méretű abroncsokat húztak.

Az igazi varázslatot azonban a motorban hajtották végre. Elsődlegesen a 4,4 literes biturbó V8-as erőforrás turbófeltöltőit vették kezelésbe nagyobb hatékonyság érdekében. A sztenderd kompresszorkerekeket nagyobb, saját fejlesztésű, CNC géppel kimart darabokra cserélték, amelyek könnyebbek is a széria elemeknél, így élénkebb gázreakciót biztosítanak. A másik oldalon pedig a kipufogóturbinákat is kicserélték; az új alkatrészek hajlított, vágott végű turbinalapátokat tartalmaznak, ami alacsonyabb kipufogógáz hőmérsékletet eredményezett. Kockázatok nélkül feljebb lehetett tekerni a turbónyomást. A gázok egy megfelelő ellenállású, könnyű súlyú titánium kipufogórendszeren keresztül távoznak a szabadba.

A kirakós játék utolsó eleme pedig a Bi-Tronik 2 V3 ECU vezérlőmodul, amely a megváltozott erőviszonyokhoz igazítja az üzemanyag és levegőmennyiséget, valamint a turbónyomást. A széria 575-ből 750 lóerő lett, míg a nyomaték elképesztő 980 Nm-re emelkedett. 300 km/órás végsebességével és 11,5 másodperces negyed mérföldes idejével a G-Power X6 M Typhoon sok sportautó sofőrt fog meglepni az autópályán.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/