Toyota Prius, másképpen
A Toyota Prius az egyik utolsó autótípus, amely a tuning témakör szóba kerülésekor az ember eszébe jut. Egy tágas, kényelmes és takarékos hibrid, melynek a szellemisége valahogy nem fér össze a tuninggal. Nem is nagyon látunk belőle ültetett, nagy felnis példányt. A japán Kuhl Racing éppen ezért választotta pályamunkának, és döbbeneteset alkotott.
A Kuhl Racing olyan Priust rakott össze, melynek kijár a 15 perc hírnév. A nagoyai műhely igazi rosszfiút faragott az egyébként jámbor hibridből; a GT stílusban átalakított gép iszonyatosan durva lett. Nincs olyan rész a kocsin, amely valamiképpen ne változott volna, a végeredmény pedig kicsapja a biztosítékot. Jó vagy rossz értelemben.
A Prius megjelenését elképesztően agresszívvé teszi a Kuhlhybrid 30R-GT widebody készlet, amely a gyárinál mozgalmasabb, jóval mélyebbre húzott lökhárítókat és küszöbidomokat, továbbá hátsó diffúzort és széles sárvédőíveket tartalmaz. Ezen kívül a motorháztető átadta a helyét egy látványosabb darabnak, hátulra felkerült egy szénszálas GT-szárny, az 1,8 literes benzinmotor által termelt gázok pedig Lexus IS-F stílusban egymás fölött elhelyezett kipufogócsöveken át távoznak.
A Kuhl Racing emellett komoly LED-es fénytechnikát is bepakolt az autóba. A gyári lámpafészkekbe Audi A3 világítótestek kerültek kiegészítő LED-füzérekkel, a hátsó diódás fényeket pedig egy alsó, középső harmadik féklámpával egészítették ki. A megvadított Priushoz Mustardrun matt arany fóliát választottak, amelyre még egyedi grafikát is felvittek. Mindez azonban nem érte volna el a kellő hatást némi ültetés és szép kerékszett nélkül. E téren szintén az extrémitások irányába mozdult el a Kuhl Racing.
A Prius az egyedileg módosított Air Runner légrugós felfüggesztés jóvoltából teljesen a földre fektethető, és ilyenkor az elöl 5, hátul 10 százalékkal bedöntött kerekek is szépen becsúsznak a sárvédők mögé. A masszív peremes felnik sem hétköznapi darabok, 19 col átmérőjű, 10,5 col széles Work Gnosis CV203-ak, amelyekre 235/35-ös gumikat húztak. A fékrendszer ARMA termék, elöl 345 mm-es tárcsákkal és négydugós nyergekkel.
A kabinban sem hagytak meg semmit gyári állapotában. Beépítettek egy rozsdamentes acél bukóketrecet, Bride versenyüléseket és versenykormányt szereltek be, ugyanakkor a hátsó üléseket eltávolították. Van azonban mit nézni, a húsz darabos bukóketrec és a csomagteret elfoglaló légtartályok és kompresszorok látványa, illetve kivitelezése egyszerűen lenyűgöző.
Teljesen új személyiséggel ruházta fel a Kuhl Racing ezt a Toyota hibridet, amely megváltoztatja a típusról bennünk alkotott képet. A vágy tárgyává tette, legalábbis számomra, én örömmel járnék vele naponta munkába.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)