/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Toyota Prius, másképpen

2014. június 11. 21:15   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota Prius az egyik utolsó autótípus, amely a tuning témakör szóba kerülésekor az ember eszébe jut. Egy tágas, kényelmes és takarékos hibrid, melynek a szellemisége valahogy nem fér össze a tuninggal. Nem is nagyon látunk belőle ültetett, nagy felnis példányt. A japán Kuhl Racing éppen ezért választotta pályamunkának, és döbbeneteset alkotott.

A Kuhl Racing olyan Priust rakott össze, melynek kijár a 15 perc hírnév. A nagoyai műhely igazi rosszfiút faragott az egyébként jámbor hibridből; a GT stílusban átalakított gép iszonyatosan durva lett. Nincs olyan rész a kocsin, amely valamiképpen ne változott volna, a végeredmény pedig kicsapja a biztosítékot. Jó vagy rossz értelemben.

A Prius megjelenését elképesztően agresszívvé teszi a Kuhlhybrid 30R-GT widebody készlet, amely a gyárinál mozgalmasabb, jóval mélyebbre húzott lökhárítókat és küszöbidomokat, továbbá hátsó diffúzort és széles sárvédőíveket tartalmaz. Ezen kívül a motorháztető átadta a helyét egy látványosabb darabnak, hátulra felkerült egy szénszálas GT-szárny, az 1,8 literes benzinmotor által termelt gázok pedig Lexus IS-F stílusban egymás fölött elhelyezett kipufogócsöveken át távoznak.

A Kuhl Racing emellett komoly LED-es fénytechnikát is bepakolt az autóba. A gyári lámpafészkekbe Audi A3 világítótestek kerültek kiegészítő LED-füzérekkel, a hátsó diódás fényeket pedig egy alsó, középső harmadik féklámpával egészítették ki. A megvadított Priushoz Mustardrun matt arany fóliát választottak, amelyre még egyedi grafikát is felvittek. Mindez azonban nem érte volna el a kellő hatást némi ültetés és szép kerékszett nélkül. E téren szintén az extrémitások irányába mozdult el a Kuhl Racing.

A Prius az egyedileg módosított Air Runner légrugós felfüggesztés jóvoltából teljesen a földre fektethető, és ilyenkor az elöl 5, hátul 10 százalékkal bedöntött kerekek is szépen becsúsznak a sárvédők mögé. A masszív peremes felnik sem hétköznapi darabok, 19 col átmérőjű, 10,5 col széles Work Gnosis CV203-ak, amelyekre 235/35-ös gumikat húztak. A fékrendszer ARMA termék, elöl 345 mm-es tárcsákkal és négydugós nyergekkel.

A kabinban sem hagytak meg semmit gyári állapotában. Beépítettek egy rozsdamentes acél bukóketrecet, Bride versenyüléseket és versenykormányt szereltek be, ugyanakkor a hátsó üléseket eltávolították. Van azonban mit nézni, a húsz darabos bukóketrec és a csomagteret elfoglaló légtartályok és kompresszorok látványa, illetve kivitelezése egyszerűen lenyűgöző.

Teljesen új személyiséggel ruházta fel a Kuhl Racing ezt a Toyota hibridet, amely megváltoztatja a típusról bennünk alkotott képet. A vágy tárgyává tette, legalábbis számomra, én örömmel járnék vele naponta munkába.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/