/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Versenyautót faragtak a Toyota Priusból

2017. május 30. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

A többség, ha egy mondatban hallja a Toyota Prius és autóverseny szavakat, általában felnevet. Pedig a negyedik generációs Prius már komoly autóversenyeken is indul, nem is akármilyen eredménnyel, most pedig elkészült a legújabb versenycélú átalakítás.

A Prius G Extreme az USA-ban készült, ahol a Toyota engedett a Beyond Marketing cég rábeszélésének, és ráállt arra, hogy elkészítse a sorozatgyártású Prius versenyváltozatát. A munkához a tapasztalt építőmester Gordon Ting látott hozzá, hogy alig három hónap múlva bemutathassa az autót.

Első lépésként a Prius belsejét teljesen kiszedték, az átépítésben részt vevő Evasive Motorsport ezután beépített egy nagy szilárdságú, könnyített bukókeretet, majd szénszálas tetőt és középső konzolt kapott az autó a további könnyítés érdekében. Ezután a Sparco által gyártott hatpontos biztonsági övvel szerelt versenyülés következett, a gyári kormányt egy könnyített Sparco kormánykerékre, a nehéz gyári központi kijelzőt pedig egy ultrakönnyű, többfunkciós kijelzőre cserélték, valamint részlegesen átalakították a Prius felfüggesztését is.

Ne feledjük azonban, hogy továbbra is egy sorozatgyártású Priussal van dolgunk – a motortérben egy negyedik generációs, 122 lóerős hibrid erőforrás dolgozik. A Prius G Extreme-nek gyári kormányrendszere és karosszériája van; utóbbit aerodinamikai szempontból négy cég termékeivel optimalizálták: Kuhl Racing (kiegészítő elemek), Evasive Motorsports (karosszéria-elemek szélesítése), Craft Square (versenyautó-tükrök) és Volks (teljesen lapos padló az autó alatt, integrált diffúzorokkal).

A felfüggesztés a bevált gyári megoldáson alapul, csupán a lengéscsillapítókat cserélték ki Tein márkájú, Active EDFC Unit Street Flex típusúra. A nehéz gyári felniket ugyancsak cserélték, hiszen az autón itt volt az egyik legnagyobb rugózatlan tömeg. A Prius G Extreme ultrakönnyű, 18 colos Volk Racing TE37 felniket kapott, melyekre Toyo Proxes R888 versenyabroncsok kerültek.

Az első, még nem hivatalos próbákat a kaliforniai Willow Springs pályán végezték el, ahol imponáló stabilitási eredményeket értek el: a mérésre szolgáló próbapályán az átalakított Prius G 0,99g-s oldalirányú gyorsulást produkált. A Prius G-t létrehozó csapat szerint az 1g érték elérése csupán pár kisebb módosítás kérdése.

Az első próbák szerint a Prius G Extreme inkább kanyargós, technikás versenypályákra való, mert a hosszú, egyenes szakaszokon a motor ereje a jelenleg 900 kilogrammos autóhoz még mindig kevés, azonban a tesztek bíztatóak, és nem lehetetlen, hogy a Prius nem csak az üzemanyag-fogyasztás bajnoka, hanem a versenypályák egyik fontos kulcsszereplője legyen a jövőben.

Tudta?

A japán GT sorozatban a Prius már 2016 januárja óta részt vesz Prius GT300 néven. Természetesen nem egy szériagyártású autóval indul a gyár. Egy teljes mértékben átalakított modellről van szó, amely a hibrid és egy szuperhibrid keveréke, és leginkább a World Endurance bajnokság (WEC) futamain – köztük a Le Mans-i 24 órás – induló Toyota versenyautókhoz áll közel. Motorházteteje alatt egy Lexus LS modell hibrid hajtáslánca dolgozik. A V8-as motort úgy tuningolták, hogy nyomatéka akár egy vadászrepülő legyőzéséhez is elegendő lenne.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/