1,5 millió forintos támogatás jár elektromos autó vásárlásához
címkék: elektromobilitás, elektromos, kormány, környezetbarát, töltőállomás
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az Emobility Forum 2016 elnevezésű konferencia megnyitóján közölte: a kormány elektromos hajtású személyautók és kishaszonjárművek beszerzéséhez anyagi segítséget ad. A támogatás a bruttó vételár 21 százaléka, maximum 1,5 millió forint, s csak új járművek megvételére, lízingelésére vonatkozik, amelyek ára nem haladja meg a 15 millió forintot.
Október 27-től lehet pályázni a támogatásra. A vásárlók lehetnek természetes személyek, gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók, civil szervezetek, helyi önkormányzatok, köztestületek és költségvetési szervezetek. A nemzetgazdasági miniszter közölte azt is, hogy a pályázati kiírás rövidesen elérhető lesz a kormány.hu, valamint az e-mobi.hu oldalon. Hozzáfűzte: a most bejelentett támogatásra a kormány jövőre is biztosít forrást. A szaktárca közlése szerint jövőre 3 milliárd forintra nőhet a keret.
A kormány átfogó elektromobilitási koncepcióját a Jedlik Ányos terv tartalmazza, amelyben szerepelnek mindazok a lépések, ösztönző eszközök és szabályozási feladatok, amelyek az elektromos közlekedés elterjedéséhez szükségesek. A kormány 2020-ig 3 ezer nyilvános töltőállomás létesítését irányozta elő, hogy Magyarország minden régiója elérhető legyen elektromos járművekkel is. A szabályozási rendszert is módosították: bevezették a zöld rendszámot, egyszerűsítették a töltőberendezések létesítésére és üzemeltetésére vonatkozó szabályokat, és számos adókedvezményt biztosítanak.
A cél az, hogy 2020-ra a környezetbarát járművek száma elérje 30 ezret. Az iparági vélemények szerint 2020-ra csökken olyan szintre az akkumulátorok és ezen keresztül az elektromos autók ára, hogy azok támogatás nélkül is versenyképessé váljanak a hagyományos autókkal.
A kormány bejelentését követően a Nissan magyarországi központja arra a döntésre jutott, hogy a bejelentett 1 500 000 forint támogatást megtoldja további 600 000 forinttal, így az egyébként is legjobb ár-érték arányú villanyautó, a Nissan Leaf 2 100 000 forint kedvezménnyel vásárolható meg.
Időközben érkezett a hír, hogy a Volkswagen is még jobban leszállította az e-up! vételárát, így az elektromos kisautó már 6 millió forint alatt elvihető.
Ezek a villanyautók férnek be a 15 milliós keretbe:
Modell | Alapár (ft) | Támogatás utáni alapár (ft) |
Nissan e-NV200 | 8 000 000 | 6 500 000 |
Volkswagen e-up! | 8 246 110 | 5 990 000 |
Citroën C-Zero | 8 469 630 | 6 969 630 |
Peugeot iOn | 8 600 000 | 7 100 000 |
Mitusbishi i-MiEV | 8 900 000 | 7 400 000 |
Nissan Leaf | 9 080 000 | 6 980 000 |
Kia Soul EV | 9 959 000 | 8 459 000 |
Volkswagen e-Golf | 11 395 710 | 9 895 710 |
BMW i3 | 11 880 000 | 10 380 000 |
Mercedes-Benz B 250 e | 12 326 620 | 10 826 620 |
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)
Az Opel Ampera miért maradt ki a listából?
Azért, mert az Opel Ampera egy hálózatról tölthető hibrid autó, nem pedig villanyautó. Az új generációs modell, az Ampera-e már elektromos meghajtású lesz.
Ez a kedvezmény nem tudja megoldani a rettenetesen öreg ,elavult,környezetszennyező autók kivonását a forgalomból,mert az ilyenek tulajdonosainak nincs pénze az új eautók megvásárlására,max gázossá tudják alakíttatni,ami a környezetvédelem szempontjából szintén fontos lenne.
Elképzelhetőnek tartanék egy olyan pénzügyi konstrukciót,hogy akár élete végéig folyamatosan törleszthessen egy adott autótípúst megfelelő kihordásiidővel, cserével,hogy mindíg jó minőséget képviseljen.