/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a hálózatról tölthető hibrid MINI

2017. május 10. 11:15   |   Autoblog
címkék:  

Nyáron érkezik a MINI első hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt modellje, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hybrid. A modell meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor és egy villanymotor kettőse gondoskodik, a rendszer maximális teljesítménye pedig 224 lóerő.

Az első plug-in hibrid MINI 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 2,1 liter, míg kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása mindössze 49 gramm. Mint ilyen, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 a brit prémiumgyártó nagyvárosokban élő ügyfeleinek legkiválóbb négykerekű társa, amely a tisztán elektromos meghajtás előnyeit éltetve tudja le például az otthon és a munkahely közötti napi ingázási feladatokat, hétvégén pedig a hosszú távon fenntartható, korlátlan mobilitás szabadságával kecsegtet.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell a MINI eddigi legnagyobb autójának ötletes helykihasználását a BMW Csoport eDrive hajtáslánc-technológiájával és az elektromos összkerékhajtás páratlan kvalitásaival egyesíti. Az első kerekeket a belsőégésű erőforrás, míg a hátsó tengelyt a villanymotor hajtja, a tisztán elektromos meghajtás lehetősége pedig a városhatárhoz érkezve sem vész el: a hibrid MINI egészen 125 km/órás sebességig képes zéró emisszióval haladni, akár 42 kilométeren keresztül. Az összkerékhajtású plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően a vezetés élménye ráadásul az épített utakon túl is folytatódik.

A motorháztető alatt a BMW legkorszerűbb erőforrás-családjának háromhengeres benzinmotorja kapott helyet, amely az 1,5 liter hengerűrtartalomból 136 lóerőt állít elő. A belsőégésű erőforrás percenkénti 1250 főtengely-fordulatnál adja le 220 Nm csúcsnyomatékát. Az elektromotort a csomagtér padlólemeze alatt rejtették el a tervezők. Figyelembe véve méretét és súlyát, a hibrid szinkronmotor 65 kW/88 LE maximális teljesítménye és 165 Nm csúcsnyomatéka elismerésre méltó eredmény, annál is inkább, mert mindez már álló helyzetben is rendelkezésre áll. A villanymotor folyamatos teljesítmény-leadása ráadásul még a magasabb fordulatszám-tartományba érkezve sem tompul. A villanymotor a hátsó kerekek meghajtásáért felel, egy kétállású, fokozatmentes automataváltón keresztül.

A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor közvetlenül az elektromotor előtt, a hátsó üléssor alatt kapott helyet. A 7,6 kilowattóra energiateljesítményű egység öt modulból, egy modul pedig tizenhat akkumulátorcellából áll, és miként az villanymotort, a vállalatcsoport úgy ezt is a Dingolfingban állítja elő. Az egység a 3,7 kW teljesítményű fali töltőn keresztül 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető, a folyamat azonban hagyományos háztartási aljzatról sem tart tovább 3 óra 15 percnél.

A belsőégésű erőforrás és az elektromotor együttműködését a plug-in hibrid hajtáslánc vezérlőelektronikája által koordinált intelligens energiamenedzsment szabályozza, minden vezetési szituációban a vezetési élmény és a hajtáslánc-hatékonyság optimális harmóniáját keltve életre. A rendszer maximális teljesítménye 224 lóerő és 385 Nm csúcsnyomaték, amelyek együttesen 6,9 másodperc alatt gyorsítják fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a MINI első plug-in hibrid modelljét.

A két erőforrása közül menet közben alapesetben egyszerre csak egy dolgozik, miközben a másik folyamatos készenlétben áll, hogy bármelyik pillanatban besegítsen a hajtásba. A precízen kiszámított adatokat mindehhez a dinamikus menetstabilizáló rendszer vezérlőegysége szolgáltatja, amely folyamatosan figyeli a vezetési szituációt és szüntelenül elemzi a vezető stílusát.

Az eDrive billenőkapcsolójával a MINI ügyfele a plug-in hibrid hajtáslánc három különféle működési módját aktiválhatja. Az Auto eDrive tisztán elektromos meghajtást valósít meg 80 km/órás tempóig, a belsőégésű erőforrás csak nagyobb sebességnél és intenzív gyorsulás esetén segít be a hajtásba, illetve ha az akkumulátor töltöttségi szintje 7 százalék alá csökken. Max eDrive módban elektromos meghajtás használható 125 km/órás tempóig, a belsőégésű erőforrás csak nagyobb sebességnél és padlógáznál segít be a hajtásba. A Save Battery módban pedig az autót kizárólag a belsőégésű erőforrás hajtja, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje mindvégig 90 százalék felett maradhasson. A fékezés közben felszabaduló energia visszanyerésével a generátor még tovább emelheti a töltöttségi szintet.

Amennyiben a navigációs rendszer útvonaltervező funkciója aktív, az intelligens energiamenedzsment gondoskodik róla, hogy a kijelölt útvonalon haladva a modell a lehető leghatékonyabban hasznosítsa a plug-in hibrid hajtáslánc tisztán elektromos meghajtását. A navigációs rendszer információit és a menetstabilizáló rendszer adatait számításba véve a plug-in hibrid hajtáslánc eközben az aktuális vezetési üzemmód karakterisztikáját és a hibrid rendszer működési módjának sajátosságait maximálisan szem előtt tartva, az akkumulátor töltöttségének lehető legoptimálisabb felhasználására törekszik.

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek kompakt méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt változata is sokoldalú, ötletes utasteret kínál. A lítium-ion akkumulátor a belsőégésű erőforrás 35 literes üzemanyag-tartályával együtt a némileg megemelt hátsó üléssor alatt kapott helyet. A plug-in hibrid modell csomagtartójának térfogata csak minimális mértékben marad el a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellek hasonló értékétől, miközben a 40:20:40 arányban osztható hátsó üléstámla igény szerint változtatható döntésszögű és akár a padló síkjába is előrehajtható.

A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltőnyílása a bal első kerékíven található irányjelző-panelben, egy ügyesen elrejtett ajtó mögött kapott helyet, egy diszkrét „e” jelzés kíséretében. A modell plug-in hibrid hajtásláncát mindemellett csupán sárgára fényezett „S” típusjelzések különböztetik meg a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt változatoktól, a hűtőrácson, a küszöbléceken és a csomagtérajtón.

Az utastérben mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító Start/Stop gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. A modell az alapfelszereltség részeként a MINI Country Timer funkciót és a 6,5 colos központi kijelzővel dolgozó MINI Visual Boost rádiót is megkapja, a műszerfal közepére helyezett színes kijelzőn így az akkumulátor aktuális töltöttségi szintje, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolság és a hibrid rendszer működési módjának sajátosságai is leolvashatók. Opcióként 8,8 hüvelykes kijelzővel szerelt MINI Professional navigációs rendszer is elérhető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/