Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hibrid crossovert mutatott be a Kia

2016. március 04. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Kia új, kompakt méretű hibrid crossover modellel állt elő a Genfi Autószalonon, amely a crossoverek praktikumát és vonzerejét a fejlett hibrid hajtáslánc takarékosságával társítja. A Sportage-nál kisebb, 141 lóerős modell még idén piacra kerül Európában.

A Kia Niro újszerű formavilággal büszkélkedhet. Dizájnját a Kia kaliforniai (USA) és namyangi (Korea) formatervezési központjában álmodták meg. Áramvonalas, crossover ihletésű sziluettje, kidolgozott, plasztikus felületei és határozott, modern vonalai mindazonáltal összetéveszthetetlenül Kiaként azonosítják a Nirót. Az új modell a Kia jellegzetes tigris-orr hűtőmaszkjának legújabb evolúcióját viseli magán a szintén jellegzetes, széles C-oszlop, valamint néhány további, elmaradhatatlan márkajegy mellett.

A Niro kecses arányokkal büszkélkedhet, míg viszonylag széles kiállása stabilitást és mély tömegközéppontot sugall. A viszonylag hosszú motorházfedél, a rövid túlnyúlások, a magasra emelt fényszórók és az emelkedő övvonal sportos karakterrel ruházza fel. A Niro sziluettje hátrafelé finoman keskenyedik, és visszafogott tetőspoilerben, magasra emelt hátsó lámpákban, valamint széles, szögletes hátsó lökhárítóban végződik. A karosszéria közegellenállási együtthatója (Cw) igen kedvező 0,29, ami számos hibrid versenytársa elé helyezi. A viszonylag hosszú tengelytáv (2700 mm) a rövid első és hátsó túlnyúlással együtt tágas belső helykínálatot ígér.

A Kia Niro méreteit tekintve új pozíciót foglal el a márka modellkínálatán belül. 4355 mm hosszú, szélessége 1800 mm, magassága 1535 mm, azaz összességében kisebb, mint a Sportage, ugyanakkor alapterülete nagyobb, mint a ferdehátú cee’d-é. A szerény külső méretek ellenére praktikus és kényelmes belső teret kínál. A csomagtartóba a legkisebb mértékben sem nyúlik be az akkumulátor, így az 421 literes.

A Kia Niro divatos formatervéhez kedvező károsanyag-kibocsátás és igen alacsony üzemanyag-fogyasztás társul, a CO2-kibocsátási célérték 89 g/km. A kifejezetten hibridként megálmodott Kia Niro méretcsökkentett hibrid hajtásláncának köszönhetően érheti el ezt a rendkívül alacsony emissziós értéket. A Kia 1,6 literes Kappa-sorozatú GDI benzinmotorja (105 LE, 147 Nm) egy 32 kW (44 LE) teljesítményű villanymotorral és egy 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorcsomaggal egészül ki. A hajtáslánc 141 LE rendszer-teljesítményét hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó (DCT) viszi át az aszfaltra, az első fokozatban rendelkezésre álló 264 Nm forgatónyomaték erőteljes elindulást tesz lehetővé.

Az új motor elsőként kombinálja az Atkinson-ciklust, a hűtött kipufogógáz-visszavezetést (EGR), a közvetlen benzin-befecskendezést, valamint a hosszú löketű kialakítást a minél kedvezőbb fogyasztás érdekében. Még tisztább üzeművé teszi az autót a kipufogóhő-visszanyerő rendszer, amely a kipufogóban elhelyezett hőcserélőn vezeti át a hűtőfolyadékot, ezáltal a motor gyorsabban éri el az üzemi hőmérsékletet.

A sebességváltó a Kia 6DCT váltóművének legújabb kiadása. Szerkezetében közös alapokra épül azzal az új 7DCT váltóval, amelyet a közelmúltban modernizált Kia cee’d modellhez fejlesztettek ki házon belül. A 6DCT váltót kifejezetten a Niro fejlett hibrid hajtásláncához dolgozták át. Azonnali reakciókat, és ezáltal élvezetesebb vezethetőséget kínál, mint egy hagyományos fokozatmentes CVT váltó. Képes az automatikus fokozatkapcsolásra, ugyanakkor ‘kézi sport’ üzemben is vezérelhető.

Az 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akku a Kia által valaha alkalmazott legkönnyebb, legjobb energiahatékonyságú akkucsomagja: akár 50%-kal nagyobb energiasűrűséget ás 13 százalékkal kedvezőbb energia hatásfokot kínál, mint a legfontosabb konkurensekben megtalálható akkumulátorok. És mindössze 33 kilót nyom. Az új Niro 2016 negyedik negyedévétől opcióként vontató csomaggal is felszerelhető, ami igen ritka a hibrid gépkocsik körében. Ezzel akár 1300 kilót is vontathatnak magukkal a tulajdonosok (fékezett utánfutón).

Az új Kia Niro egy sor fedélzeti technológia segítségével kínál fokozott komfortot és kényelmet az utasok számára. A műszerfal közepét a Kia legújabb HMI kezelőfelülete foglalja el, egy nagyméretű, 7 vagy 8 colos érintőképernyős infotainment rendszerrel, opciós navigációs funkcióval. Mindkét rendszer támogatja a Bluetooth alapú okostelefon csatlakozást és a zenei streaminget, valamint a több európai piacon elérhető digitális rádióvételt (DAB).

A Niro a legelső Kia modell az Android 5.0 (Lollipop) vagy annál frissebb operációs rendszert alkalmazó okostelefonokkal kompatibilis Android Auto funkcióval. Az Android Auto összekapcsolódik a felhasználó telefonjával, majd lehetővé teszi, hogy az okostelefonos alkalmazásokhoz és egyéb funkciókhoz az autó fedélzeti infotainment rendszerének képernyőjén keresztül férjen hozzá. A Kia Niro új vezeték nélküli telefontöltőt is kínál.

A Niróba bekerültek a legmodernebb aktív kockázat-elkerülő technológiák is. Többek között rendelhető önműködő vészfékrendszer gyalogosfelismerő funkcióval, intelligens sebességtartó automata, sávelhagyásra figyelmeztető és sávelhagyást gátló rendszer, holttér-felügyelet, valamint mögöttes keresztirányú forgalom-felügyelet.

Miután a Niro a Genfi Autószalonon bemutatkozik Európának, már 2016 májusában kezdetét veszi a modell gyártása a Kia ultramodern hwasungi (Korea) üzemében. A hibrid crossover 2016 harmadik negyedévének vége felé kerül forgalomba Európában, egyedülálló hétéves, 150 000 kilométeres garanciával.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!