/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (6) |
| Több

Itt a Hyundai új üzemanyagcellás autója

2018. január 09. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Las Vegas-ban, a CES kiállításon debütált a Hyundai új generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellje, a Nexo. Az ix35 FCEV modellt váltó Nexo önálló konstrukció, erősebb, tágasabb és 30 százalékkal többet megy egy tankkal. Hamarosan megkezdődik az értékesítése.

A Hyundai Nexo önálló architektúrára épül, azaz nem osztozik a padlólemezen egyetlen sorozatgyártású Hyundai-jal sem. Ennek számos előnye van, mint például az alacsonyabb tömeg, a javított súly-lóerő arány s ezáltal jobb menettulajdonságok, továbbá a tágasabb utastér, a csomagtérbe áthelyezett akkumulátor és az optimálisan elrendezett meghajtórendszer egységek. Utóbbi kevesebb helyet foglal és könnyebb, mint az ix35 FCEV-ben.

A Nexo 27 centiméterrel hosszabb az ix35 FCEV-nél (467 cm), s a tengelytávja 15 centiméterrel bővebb (279 cm). Teljesítménye 163 lóerő, nyomatéka pedig 394 Nm (+ 27 LE és 94 Nm) így jobban is gyorsul: 9,5 másodperc elegendő neki a 60 mérföld/órás (96 km/óra) tempó eléréséhez (ix35: 12,5 mp). A Nexo emellett akár 800 kilométert is megtehet egy tank hidrogénnel, ami 30 százalékkal haladja meg az ix35 FCEV hatótávolságát (590 km). Ráadásul tartálya 5 perc alatt feltölthető.

A Hyundai új üzemanyagcellás modellje a beleépített új technológiák miatt is különleges. Holttér-figyelő rendszere az iparágban elsőként kamera alapú, tehát sávváltásnál megmutatja a jármű oldalsó és hátsó környezetében tartózkodó járműveket. Az autó sávtartó rendszere is új technológia a márkánál, automatikusan a sáv közepén tartja a járművet 0 és 130 km/órás tempó között, városi és városon kívüli forgalomban is. A vezetést könnyíti még a sebességasszisztens, ami mindenkor az ábrázolt sebességhatárokhoz igazítja a kocsi tempóját. Másik újdonság az autonóm parkolás mód, amikor a kocsi magától beáll vagy kiáll a parkolóhelyről, a sofőr távolról irányíthatja a folyamatot.

A Hyundai Nexo értékesítése heteken belül elindul. Egyike lesz annak a 18 környezetbarát modellnek, amelyet a Hyundai 2025-ig a világpiacra bevezet.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

PDA_FAN
2018-01-09 - 19:21

Ez a világ legröhejesebb fejlesztése. Áramot fejlesztünk, az árammal hidrogént állítunk elő, majd a hidrogént üzemanyagcellába töltve ismét áramot fejlesztünk, és villanymotort hajtunk. A hidrogén teljesen felesleges, kihagyható a folyamatból. Az áram mehet az aksiba, aksiból meg a villanymotorba, és az egész hirdogénfejlesztési, szállítási, tárolási cirkusz megspórolható. Hidrogénkutas infrastruktúra nincs, villany meg mindenhol van.

Zoli
2018-01-09 - 19:57

Kedves PDA_FAN,,,
Erre csak azt tudom mondani hogy ha hallgattal volna okos maradtal volna, igy csak dicsekszel a tudatlansagoddal.

Szoltsányi Gyula
2018-01-09 - 22:20

Érdekes nézőpont, hogy árammal termelünk áramot, de jóval kevesebb akku kell a folyamatosan termelő hidrogén cella mellé. Valamint az 5 perces tankolás és a jelentősen nagyobb hatótáv mégis mellette szól. Nem beszélve, hogy a hidrogént nagy napelem farmokon termelhetnénk, vagy árapály erőművekkel, és ott használhatnánk ahol és amikor épp szükséges.

PDA_FAN
2018-01-11 - 08:59

Oké, hogy a villanyt elő lehet állítani megújuló energiával, de ha egyszer villanyt állítunk elő, miért nem akkuba töltjük, és miért kezdünk el vele vizet bontani?

A jelenlegi villanyautók teljes energiahatékonysága 70% körül van. A hidrogéneseké kb. 30%, hiszen egy felesleges oda-vissza átalakítás van a folyamatban. 50 kWh energia szükséges 1 kg hidrogén előállításához, amit aztán nagynyomású tartályba kell tölteni (szintén energiát igényel), majd lehet vele 100 km-t autózni. A legkevésbé hatékony Teslák is elmennek 50 kWh akkukapacitással 200-250 km-t, egy európai méretű villanyautó inkább 300-at.

A hidrogén szállítása, tankolhatósága elvben óriási előnynek tűnik, de a gyakorlatban nagyon drága infrastruktúrát igényel, ami nincs kiépítve. Ez nem olyan, mint a kannás benzin, hogy csak beöntöm, aztán már mehetek is. 700 bar nyomású tartályokat kell tölteni. Ahhoz, hogy egy 700 bar-os tartályt 5 perc alatt 5 kg hidrogénnel megtankolj, hány bar túlnyomással kell belenyomni a hidrogént? Nem épp egy tanyasi kompresszor kategória.

Az 5-600 km-es hatótávot akkumulátoros villanyautóval is el lehet érni, a töltés sebessége is egyre nő. Továbbá a villanyhálózat mindenhol ki van építve, és a járművek többsége nagy teljesítményű villámtöltést csak évente néhányszor igényel, hiszen az év nagyobb részében a legtöbben napi átlagban nem mennek többet 50-60 kilométernél. Nyilván a területi képviselő, aki naponta tízszer ennyit tesz meg, nem fog még villanyautóba átülni, de 4-5 év múlva már lehet, hogy lesz olyan villanyautó a piacon, amivel jobban jár.

Bővebben a hidrogénautóról:

https://villanyautosok.hu/2017/06/16/ezert-nem-eletkepes-az-uzemanyagcellas-auto/

PDA_FAN
2018-01-11 - 09:24

Kedves Zoli,

valóban tudatlan vagyok a téma kapcsán, de itt ez a remek lehetőség, hogy téves eszméimben helyreigazíts.


*/