/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jön a hibrid Hyundai Tucson

2015. március 03. 19:00   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai számos újdonságot leplezett le a 2015. évi Genfi Autószalonon, köztük a világpremierjét ünneplő, vadonatúj Tucsont. A seregszemlén azonban az autóból rögtön két üzemanyag-takarékos tanulmányt is bemutattak, a 48 voltos hibrid, illetve a hálózatról tölthető hibrid modellt.

A vadonatúj Tucson a szabadidő-járművek erőteljes arányait és sziluettjét alkalmazza, ugyanakkor magabiztos formaterve egy mozgékony jármű benyomását kelti. A jármű orrát a Hyundai jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsa uralja; a LED-es fényszórókkal egységet alkotó maszk markáns karaktert kölcsönöz az autónak. A hátsó kerékív fölötti, kifejező ’Z’ karaktervonal plasztikus oldalprofilt rajzol, egyben erőteljes kiállással ruházza fel az autót. A far letisztult dizájnját a hátsó kerékívektől kiinduló, vízszintes vonalak uralják, a hatást a keskeny zárófények erősítik.

Az új Tucson teljes mértékben új fejlesztésű padlólemeze tágas helyet kínál az utasoknak, míg a csomagtartó 513 liternyi rakományt képes elnyelni. A belső felületekhez új, puha tapintású, kiváló minőségű anyagokat használtak fel. Ami a biztonsági berendezéseket illeti, a vadonatúj Tucson kategóriájának egyik legjobban felszerelt képviselője. Számos elektronikus, aktív funkciót kínál, például automatikus vészfékrendszert, sávban tartó rendszert, hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkciót, holttérfelügyeleti rendszert, sebességkorlátozásról tájékoztató funkciót, valamint aktív motorházfedelet.

A Tucson kategóriájának egyik legszélesebb motorkínálatával lép piacra. Köztük megtalálható egy új, turbós T-GDI benzinmotor 176 lóerővel (1,6 liter), hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval. Emellett egy 1,6 literes, 132 lóerős benzinmotor, valamint három dízel: a 115 lóerős 1,7 literes, a 136 lóerős 2,0 literes, valamint a 186 lóerős kétliteres motor szerepel a kínálatban.

Genfben a Hyundai a Tucson egyelőre tanulmány formában létező hibrid verzióit is felvonultatta. Mindkét koncepció a jövőbeli Hyundai modellek lehetséges hajtástechnológiái hivatott feltérképezni. A 48 voltos hibrid elsősorban a nagyobb személyautók és szabadidő-járművek optimális hajtáslánca lehet. A 48 voltos lítium-ion akkumulátor és a 14 lóerős villanymotor 10% nagyobb teljesítményt biztosít, és jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást, miközben a 48V Hybrid rendszer építése költsége mindössze egynegyede egy full hibrid megoldásénak.

A hálózatról tölthető hibrid elektromos gépkocsi (Plug-in Hybrid Electric Vehicle, PHEV) előtanulmánya több mint 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, majd akkumulátora gyorstöltő segítségével 2,5 (hagyományos töltő esetén 5) óra alatt teljesen feltölthető. A koncepciójárművet egy 10,7 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorcsomaggal szerelték fel; hajtáslánca a 115 lóerős, 1,7 literes dízelmotor és a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó mellett egy 68 lóerős villanymotorból áll. Ezen erőforrások együttesen kevesebb, mint 48 g/km CO2-kibocsátásra teszik alkalmassá a tanulmányautót.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/