Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Kínából érkezik a Tesla Model X kihívója

2017. december 22. 12:30   |   DG
címkék:  

A NIO a Sanghaji Autószalonon leleplezte nagyteljesítményű, hétszemélyes, villanyhajtású szabadidőautóját, az ES8-at. A 652 lóerős, négykerék-hajtású SUV 355 kilométert képes egy feltöltéssel megtenni, de akár három perc alatt akkumulátort lehet cserélni benne, mobil töltőállomásról pedig 10 perc alatt 100 kilométerre elég töltést lehet beletenni. Mindezek tetejébe ráadásul már átszámítva 18 millió forinttól megvásárolható.

A NIO ES8 első és hátsó tengelyen elhelyezett villanymotorjai összesen 480 kW-ot, azaz 652 lóerőt és 840 Nm forgatónyomatékot adnak le. A 2460 kilogramm tömegű SUV álló helyzetből 100 km/órára 4,4 másodperc alatt gyorsít, a csúcssebessége 180 km/óra. A kínai szuper-SUV amúgy a világ első autója, amelyet 7003 szériás repülőgép alumíniumból építenek, karosszériájának torziós merevsége így kiemelkedő, 44 140 Nm/Deg.

Az ES8-at 70 kWh-s, folyadékhűtésű akkumulátorcsomaggal szerelik fel. A telepet a legkorszerűbb, fajtájuk legnagyobb energiasűrűségű VDA cellái alkotják, 2000 töltésre hitelesítették őket. A 0.29 légellenállási együtthatójú ES8 60 km/órás sebességgel haladva 500 kilométert is képes egy töltéssel megtenni, szabványos hatótávolsága amúgy 355 kilométer (NEDC).

Az ES8 3010 milliméteres tengelytávval bír, három sorban hét személynek kínál ülőhelyet. Temérdek passzív és aktív biztonsági szerelvénnyel látták el, s a Tesla autóihoz hasonlóan ez is képes az autonóm vezetésre. A NIO Pilot vezetői segédrendszert 23 szenzor szolgálja ki. Van egy trifokális előre néző kamera, 4 surround külső kamera, 5 radar, 12 ultraszonikus szenzor, valamint egy sofőrt pásztázó kamera.

Ez azonban még nem minden, az ES8-ba beépítették a világ első mesterséges intelligencia rendszerét. A NOMI kölcsönhatásba kerül minden utassal és érzelmi motorja lévén barátként viselkedik az úton. A sofőrt meghallgatja, beszél hozzá és általában segíti az útja során.

A NIO egy új töltési szolgáltatást is kifejlesztett az ES8-hoz, melynek révén az autó telepe három perc alatt kicserélhető. De az autó menet közben, mobil töltőkocsiról is plusz energiához juthat, 10 perc alatt 100 kilométerre elegendő töltést vehet fel. 2020-ig a NIO 1100 darab akkumulátor-cserélő állomást kíván felépíteni és 1200 mobil töltőkocsit szándékozik az utakra küldeni.

A NIO ES8 egy teljesen automatizált üzemben készül. Alapára 448 ezer jüan (kb. 18 millió Ft), az exluzív Founder’ Edition kivitel 548 ezer jüanért vásárolható meg (21,9 millió Ft). Összehasonlításul, a Tesla Model X Kínában 836 ezer jüantól érhető el (33,4 millió Ft).


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

endorfer
2017-12-22 - 21:13

Nem versenyképes,sokba fog kerülni az akkumulátorok cseréje minden szempontból.Nem tud 500 km-t ami az alap és többe kerül mint 10 milla…

Etalon : Opel Ampera E.
Aki ezt tudja nyer,aki nem…….


Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!