/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Közel húsz éves a Toyota Prius

2016. augusztus 04. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota 1997-ben mutatta be a Priust, a világ első hibrid autóját, és a forradalmi technológia révén alapvetően változtatta meg az autóipari fejlesztések irányát, és a képet, ahogyan a környezetbarát autókra tekintünk. Az azóta eltelt közel két évtizedben a világ legnagyobb autógyártója mintegy 9 250 000 hibrid modellt értékesített, és mára világszerte több, mint harminc modellben kínálja a jövőbemutató technológiát.

PRIUS_09_Sept2015

Az azóta továbbfejlesztett, az elektromos meghajtást és hagyományos benzinmotort kombináló innovatív, minden korábbinál hatékonyabb meghajtási lánc különösen a városi felhasználás során csökkenti drasztikusan az autó fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Jóllehet, felismerve a technológiában rejlő egyedi lehetőségeket a vállalat több versenytársa is bemutatta saját (vagy épp a Toyotáéra épülő) hibrid megoldását, a Toyota továbbra is a világ vezető hibrid gyártója maradt, ami nem kis mértékben járul hozzá ahhoz, hogy a japán márka évek óta nem csupán a világ legnépszerűbb, de egyben legértékesebb autómárkája is.

A Toyota által kifejlesztett, korát megelőző technológia közel két évtizede, 1997-ben indult világhódító útjára. Jellemző adat, hogy az első évben még csupán mindössze 332 darab hibrid Toyota talált gazdára (a vállalat éves világszintű értékesítésének 0,01%-a), 1998-ban pedig már 17 656 vásárló (0,34%) szavazott bizalmat a forradalmi műszaki újításnak. A következő években lassan, de folyamatosan nőtt a hibrid modellek értékesítése, 2007-ben már mintegy 430 000 (4,52%), 2010-ben pedig már 690 000 (8,07%) hibrid autót adott el a Toyota. Az igazi áttörés 2012-ben következett be, amikor előző évi hibrid eladásait megduplázva 1,2 millióra (12,3%) növelte a környezetbarát technológiával szerelt modelljeinek értékesítését a vállalat, az idei év pedig újabb robbanásszerű növekedést ígér: már most 709 000 hibrid jármű eladásával a japán gyártó értékesítéseinek 14,2%-át teszik ki a hibrid modellek.

A Toyota prémium márkája, a Lexus egyébiránt már a kezdetektől jelentős mértékben kiveszi a részét a technológia szélesebb körben történő elterjesztéséből. A luxuskategóriájú járművek vásárlói ugyanis jellemzően az átlagosnál fogékonyabbak a környezetbarát megoldásokra, ennek köszönhető, hogy a vállalat által eddig összesen értékesített 9 250 000 hibrid autóból 1 036 606 darab (12,6%) Lexus volt.

„A Toyota célul tűzte ki, hogy 2020-ra világszintű értékesítéseit tekintve elérje az 50%-ot a hibrid meghajtású modellek részaránya. Mindez akkor kerül különös megvilágításba, ha kézzelfogható adatokkal ábrázoljuk, hogy ennek révén milyen mértékben csökkentheti környezeti lábnyomát a világ legnagyobb autógyártója. Az eddig értékesített 9,25 millió hibrid autó révén számításaink szerint világszerte 250 millió hektoliter üzemanyagot sikerült megtakarítanunk, ami nagyságrendileg az Egyesült Államok, a világ legnagyobb olajkitermelőjének mintegy két heti kitermelésének felel meg. Hasonlóképp több, mint 67 millió tonnányi széndioxiddal csökkentettük a világ károsanyag-kibocsátását, ami az Empire State Building súlyának mintegy 183-szorosa.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációért felelős vezetője.

Az eddig eladott 9,25 millió hibrid Toyota és Lexus több mint fele, 4,75 millió darab Japánon kívül talált gazdára. Ez egyértelműen azt mutatja, hogy az Amerikában már hosszú évek óta rendkívül népszerű technológia Európában is rohamosan növekvő elfogadottságnak örvend. A márka jó úton jár, hiszen az idei év egyik slágermodelljét, a tavalyi év azonos időszakához képest mintegy 38,4%-al nagyobb darabszámban elkelt RAV4-et a hazai vásárlók 68%-a hibrid meghajtással rendelte, és hasonló eredményeket várnak az Toyota ősszel érkező újdonságától, a C-HR-től is.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Sztankay Zsolt
2016-08-05 - 07:23

Mennyi is az ára? Mikorra térül meg? Milyen pénzügyi konstrukcióban vasárolható meg? Ezek a döntő kérdések,mert hiába akar az ember környezettudatos lenni ,ha a finananciális része lehetetlenné teszi.
Semmit nemér az egész ha nem tud kellőképpen elterjedni,hogy az emberi lábnyom egyre kisebb legyen.


*/